Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Kommer låta TVn stå på den kanalen så ser jag det kanske...om jag inte sover. Jag bryr mig egentligen inte ett sit om det här, oj han är svensk...tjoho good for him.

*snarkar djupt* :o

Såna som du är så tråkiga. Amreikaner eller fransmän är inte alls så tråkiga. Dom är riktiga patrioter som är stolta när det händer saker som har med deras land att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såna som du är så tråkiga. Amreikaner eller fransmän är inte alls så tråkiga. Dom är riktiga patrioter som är stolta när det händer saker som har med deras land att göra.

Jag är alltså tråkig för att jag inte tycker att raketupskjutningar är intressant? Jag blir glad när det händer Sverige eller svenskar saker, absolut...rymden är inget jag är intresserad av så varför ska jag sitta bänkad framför TVn för att se det?

Nejvars, kommer nog spelas tillräckligt på nyheterna nån vecka så jag kommer nog inte gå miste om det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JUST NU: Vädret gynnsamt

Luckan till ingången till rymdskytteln Discovery har stängts och det hot om uppskjuten start på grund av dåligt väder har undanröjts – för tillfället.

Därinne sitter besättningen i expedition STS 116 och kontrollerar att luckan sluter fullständigt tätt.

Det lilla stycke is som hittats på utsidan av en bränsletank kommer inte att hindra uppskjutningen.

02.41 Mer väder. Inget teknskt krångel har upptäckts under kvällen och bara vädret kan stoppa färjan nu. Men, som sagt, just nu ser det ut som att vädret är tillräckligt bra för uppskjutning. Molntäcket är tillräckligt högt och tunt.

02.27 Vädret är gynnsamt. ”Weather has gone "green" in all area” säger NASA och alla pustar ut...åtminstone för tillfället!

02.17 Befälhavare Mark Polansky kontrollerar trycket i de yttre raketerna medan piloten Bill Oefelein aktiverar generatorn till motorn.

02.06 Uppskjutningstiden har kollats och fastslagits till 03.35.48. Nio minuter före start ska den finjusteras.

01.48 Rymdskyttelns lucka är stängd och låst i det läge den ska vara under flygningen.

Tidigare har man diskuterat betydelsen av den lilla isbiten som hittades utanpå en bränsletank men man har beslutat att den inte kan orsaka någon fara.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,949808,00.html

Det kanske blir något, så man inte sitter uppe i onödan :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det var lite av en besvikelse, jag gick upp runt 3 tror jag, och satt framför TV:n och halvsov. Sedan när de stannade klockan på fem minuter och började kontrollera så tyckte jag tiden gick skitsakta. Så kom beskedet om att de inte skulle skjuta upp :o .

Det roliga var att jag försov mig till skolan sen ^^

Då får jag väl förstöra ännu en natts sömn mellan lördag och söndag då ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...