Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Har köpt två album och två singlar i veckan.

post-343-1235837498_thumb.jpg

*Roxy Music - Stranded - då har man äntligen alla Roxy Music-album man vill ha då.

*Peps Persson - The Week Peps Came to Chicago - lite skön bluesmusik.

*Rolling Stones - Street Fighting Man (singel) tyvärr något repig, men den va billig iaf...

*Symarip - Skinhead Moonstomp (singel) kul att ha denna reggae-klassiker på singel, även om det inte är en orginalpress då. Yeah-yeah-yeah-yeah yeah yeah yeah, yeah yeah! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Slipknots självbetitlade album i Rom för drygt 20 euro.

Kom även ut från Bengans i Stockholm igår med Slipknot - Iowa och Enter Shikari - Take it to the skies. Nöjd :naughty:

Iowa är en ruskigt bra platta, deras bästa i mitt tycke. Men inget slår känslan i den självbetitlade.

Ett tips är att köpa deluxe versionen av All Hope Is Gone (2008) där får du förutom plattan 3 bonus låtar samt en "making of-video och ett par riktigt skumma promos".

P.S All Hope Is Gone håller nästan samma klass som Iowa! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iowa är en ruskigt bra platta, deras bästa i mitt tycke. Men inget slår känslan i den självbetitlade.

Ett tips är att köpa deluxe versionen av All Hope Is Gone (2008) där får du förutom plattan 3 bonus låtar samt en "making of-video och ett par riktigt skumma promos".

P.S All Hope Is Gone håller nästan samma klass som Iowa! :naughty:

Tycker också att Iowa är bäst, Disasterpiece och titelspåret..wradsgfasdg! Nästa köp blir deluxeversionen av All Hope Is Gone, jag jobbar redan på det :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

post-343-1238019258_thumb.jpg

Tyckte det var dags för något nytt skivinköp idag. Gick först på ett ställe jag inte besökt på länge och han hade 10 kr-rea på singlar, så det blev ett dussin singelinköp där. Vidare till nästa affär där jag fann jazzens jazzalbum Kind of Blue med Miles Davis i en 50 kr-back. Inte orginalpressning, men likväl en trevlig press från år 1960. Lite lagom knastrig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Urk! Dubbelpost... skit samma. :)

I och med att jag nu är tillbaka i hemtrakterna tyckte jag det var dags för en skivaffärsrunda inne i Stockholms stadskärna. Kom hem med tre plattor.

post-343-1239821613_thumb.jpg

*Kebnekaise (självbetitlad) (LP) Endast 10 spänn hos Mickes!Väldigt bra pris trots att skicket var lite taskigt.

*Grover Washington Jr. - Feels So Good (LP)

*Cliff Nobles & Company - The Horse (singel)

Alla plattor är helt instrumentala, av någon anledning blev det så idag. Softa skivor i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Kebnekaise (självbetitlad) (LP) Endast 10 spänn hos Mickes!Väldigt bra pris trots att skicket var lite taskigt.

Vad är det där för sorts musik?

T:

Black Tambourine - Complete Recordings

Glo-Worm - Wishing Well (7'')

Rocketship - A Certain Smile, A Certain Sadness

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Solnahallen hade skivmässa och kombinerad loppis idag. Hoppades verkligen på att Mickes med sina 20-kronorssinglar skulle vara där, men icke. (w00t) Nåja, hittade rätt mycket annat bra så jag är hyfsat nöjd ändå, men det var inte så många säljare som det brukar vara...

Riktiga sommarvibbar när man körde hem sedan, första gången i år man kunde köra på med nedvevad ruta. Svettigt, och så musik förståss! :D

post-343-1240664479_thumb.jpg

Dagens singelköp:

*Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)

*Stevie Wonder - Shoo-Be-Doo-Be-De-Doo-Da-Day :(

*Dionnne Warwick - Walk On By

*Booker T. & the MG's - Slum Baby

*Supremes & Temptations - I'm Gonna make You Love Me

*Roy Orbison - Goodnight

*Herman's Hermits - I'm Into Something Good

*Johnny Rivers - Poor Side of Town

*Critters - Younger Girl

*Mascots - A Sad Boy

*Depeche Mode - Just Can't Get Enough

*Scandal - The Warrior

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Man måste starta någonstans!

Har under dem senaste veckorna införskaffat lite vinylskivor från både ebay och petsounds. Jag skulle för ett halvår sedan tycka att jag var säkert dum i huvudet för att jag betalade för musik osv.

Men allt känns så rätt, man stödjer artisten indirekt och man får ett konstverk för inte så mycket!

  • New order - Round & round
  • Neil Young - After the Gold Rush
  • Band of Horses - Everything All The Time
  • Fleet Foxes - White Winter Hymnal
  • Gorky's Zygotic Mynci - Spanish Dance Troupe
  • Black Kids - Hurricane Jane

post-13393-1241726431_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...