Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

AC/DC - Black Ice.

Lyssnade på den igår medan jag styrketränade och jag gillar verklilgen den något svängigt bluesiga rock/hårdrocken de alltid lirat.

Alla låtar håller väldigt hög standard och kan jämföras med albumet Fly on the Wall enligt mig.

Riktigt värt att köpa!

Betyg: 5/5

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa det var ett häftigt ställe, ska besökas igen! Fast de hade inte så stort utbud av gamla hiphop-skivor som jag önskade.

Record Hunter vid St Eriksgatan, precis vid bron över till Fridhemsplan har ett bra utbud av hiphop, eller hade, borde vara kvar, var länge sen jag var där nu, då jobbade det en snubbe där också som hade stenkoll på hiphop och tog in en massa skivor, men som sagt var länge sen jag var där nu och vet inte om han jobbar kvar eller om dom har lika bra utbud länge, men värt att kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp idag var det då skivmässa på Solnahallen igen. Arvid följde också med. Mickes skivbutik var där med sina 20-kronorssingellådor och jag fick som vanligt kiss i hjärnan för att uttrycka mig kort. Köpte faktiskt bara av en annan säljare, och det var innan jag såg att Mickes var där... Känns nästan onödigt att handla av andra som är dyrare när han ändå har massa bra till bra pris! :)

post-343-1227991688_thumb.jpg

Dagens köp:

*Ella Fitzgerald - Can't Bye Me Love

*The Beatles - Yesterday/Dizzy Miss Lizzy

*Elvis Presley - Jailhouse Rock (EP)

*Roy Orbison - Lana

*CCR - Have You Ever Seen the Rain

*T. Rex - Metal Guru

*T. Rex - Children of the Revolution

*Focus - Hocus Pocus

*Blood, Sweat and Tears - Hi-De-Ho

*Wings - Give Ireland Back to the Irish

*Gilbert O'Sullivan - Clair

*Procol Harum - Homburg

*Lou Reed - Walk On the Wildside

*The Isley Brothers - Girls Will Be Girls, Boys Will Be Boys

*The Temptations - Papa Was a Rolling Stone

*The Supremes - My World Is Empty Without You

*Shirley Ellis - The Clapping Song

*Deodato - Also Sprach Zahrathustra

*Manu Dibango - Soul Makossa

*Hues Corporation - Rock the Boat

*Buddy Miles Express - Memphis Train

*James Brown - Talking Loud and Saying Nothing

*Duran Duran - Girls On Film

*Clash - Should I Stay Or Should I Go?

*Roxy Music - Avalon

*Pet Shop Boys - West End Girls

*Robban Broberg - Ingela ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja juste det är på denna skiva ja, drar på! =D

Jag har köpt min andra skiva nu, det blev Shackleton - Death Is Noth Final. På Pet Sounds. Tummen upp för den butiken!

Var på Record Hunter också men tyckte inte den var så bra, mest svensk okänt, osorterat. Checkade iofs inte all lp de hade bakom disken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja juste det är på denna skiva ja, drar på! =D

Jag har köpt min andra skiva nu, det blev Shackleton - Death Is Noth Final. På Pet Sounds. Tummen upp för den butiken!

Var på Record Hunter också men tyckte inte den var så bra, mest svensk okänt, osorterat. Checkade iofs inte all lp de hade bakom disken.

Pet Sounds är jävulen. Rör mig väldigt mycket i området och varje gång jag går in där så slutar det med att jag impulsköper någon skiva jag redan har. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår var jag på Nostalgipalatset. Köpte några saker jag funderat på ett tag för att få ro i kroppen...

post-343-1228341426_thumb.jpg

LP:

*David Bowie - Low

*Paul & Linda McCartney - Ram

Singel:

*Paul McCartney & Wings - Live and Let Die

*Frank Zappa - Joe's Garage

En kul detalj är att någon tjomme klistrat på en bild på John Lennon på Paul McCartney-skivan...

-We were playing the same old songs...

Men nu får det fanimej räcka på ett tag. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LP:

*David Bowie - Low

*Paul & Linda McCartney - Ram

Singel:

*Paul McCartney & Wings - Live and Let Die

*Frank Zappa - Joe's Garage

Vilka köp! Klockrent. Jag har också Ram på vinyl, men tror inte jag har lyssnat på den sen jag var liten. Joe's Garage vore underbart, jag ska leta den jag med någon gång...

... in the afternoon an' sometimes we would play it all night long..

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter ett nått års bojkott mot Mega Skivakademin så gick jag in där idag, och jag möts av en renovering, dom har öppnat upp nedervåningen igen, mest med filmer och spel, men en del skivor och en massa musikdvder, på övervåningen var det "special edition" rea, jag kom ut med special versioner av Iggy Pop - Lust For Life, Pulp - Different Class och The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold As Love.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu får det fanimej räcka på ett tag. :teehee:

Så lät det för en vecka sedan ja, och så hade det väl blivit om inte en bekant som bor långt härifrån ringt och tjatat om att jag skulle hämta ut ett par rea-byxor han lagt undan i en affär på söder.

Passade då på att kolla Mosebacke Records och hittade två plattor med Mahavishnu Orchestra...

post-343-1228860171_thumb.jpg

... samt

*Crosby, Stills, Nash & Young - Deja Vu

*Neil Young - After the Gold Rush

*New Order - Blue Monday (maxisingeln)

post-343-1228860283_thumb.jpg

... på Nostalgipalatsets 50-kronorsavdelning. :D Jädra webkamera att inte kunna ta i taskig belysning. -.-

Tips till Dude som ville ha hiphopskivor... kolla hos Mosebacke, såg ut att finnas en hel del där även om det var väldigt rörigt och oorganiserat. Dessutom var det rea där nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, lyssna nu alla Pink Floyd-fans.

Jag har kommit över en collectors edition av The Dark Side of the Moon som heter The Alternate Dark Side of the Moon. Inte bara innehåller den en aldrig förr hörd akustisk version av Money eller en outtake från Any Colour You Like .. hela skivan är en tidig version av den officiella releasen. Den har bara tryckts i 500 exemplar och själva skivan är helt i rosa. Jag lyssnade genom hela i skivbutiken och var helt såld. LÄTT värt 30 euro! <3

Fast jag står inför ett litet dilemma.. jag vet att jag enkelt kan sälja den för dubbla värdet (hittade på någon sida en som sålde sin för runt 60 euro) men .. jag vill ju ändå ha kvar den för den var verkligen fett grym. :teehee:

Inte mina bilder, snodde från den där sidan.

845213463_L_1068531_0.jpg

845213464_L_1068531_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...