Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Neje, sluta med det! Jag känner likadant som Axel. :D

Posta på, håller med dom andra, bara skoj att läsa.

Jag köper fortfarande en massa skivor, men skriver inte här....varför? jag vet faktiskt inte, får väl börja så jag håller dig sällskap.

Köpte The Dead Weather - Horehound i söndags iaf...

Ok sjysst, då kan jag med gott samvete även posta de skivor jag köpte i onsdags. :) Skulle egentligen ha gått på bio och gjort av med en biobiljett som datumet gick ut på... men istället blev det Nostalgipalatset och Stockholms Serie & Skivhandel...

post-343-1252161664_thumb.jpg

*Otis Redding - History of Otis Redding (LP)

*Michael Jackson - Don't Stop til You Get Enough (tror faktiskt det är favoritlåten med han för min del, även om lp-versionen är längre och bättre)

*Billy Ocean - When the Tough Gets Going The Going Gets Tough

*Al Green - Let's Stay Together

*Stealer's Wheel - Stuck In the Middle

*David Bowie - Life on Mars

Borde köpa något med Vreeswijk nån gång kom jag att tänka på när jag ser senaste posterna.

Btw Kiedis:

Ghhaa måste laga högtalarna/köpa nya så jag kan börja lyssna på LP igen

Har det fixat det nu? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, mysigt att du börjat haja Cornelis! Kolla in hans liveplatta på Spotify, den är helt underbar.

Kärleken har alltid funnits där, på yngre dagar fnittrade man över hur tuppen slet fjädrar från Agdas stjärt, ".. att få naken dansa polka" och brev från kolonien. Nu har jag verkligen börjat lyssna på texterna och karln är tamejfan som sagt, ett geni.

Men Lasse hörde ingenting, för Lasse var fri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag kör en liten update nu då. Gjorde lite inköp i förra veckan där ett var rätt major, och så var jag även in till huvudstaden denna vackra höstdag och köpte lite billiga singlar.

Tyckte det var på tiden att jag införskaffade MGMTs Oracular Spectacular när man nu under så lång tid lyssnat på de "ofina" mp3orna så jag styrde kosan mot Pet Sounds vilka var de enda jag kunde tänka sig hade vinylutgåvan av albumet, och mycket riktigt, men dyrt var det. I alla fall kul att öppna sitt helt första butiksnya vinylalbum. Var även omtänksam nog att försiktigt sprätta upp öppningen med brevkniv för att bevara orginalskyddsplatsen, lol vafan håller jag på med egentligen?

post-343-1253043325_thumb.jpg

Bland singelinköpen märks:

*Stevie Wonder - Superstition

*Stevie Wonder - Highr Ground

*Chic - Soup for One (lite nördfakta är att Modjo samplade denna låt till sin hitlåt Lady runt millenieskiftet.)

*Tony Joe White - Save Your Sugar for Me

*Prince - 1999/Little Red Corvette

*Billy Ocean - Are You Ready?

*Dells - Sing a Rainbow

*Queen & David Bowie - Under Pressure

*Genesis - Spot the Pidgeon

*Alison Moyet - Love Ressurection

*Fine Young Cannibals - Good Thing

*Hello! - C'Mon

*Peppermint Rainbow - Will You Be Staying After Sunday?

*Östen Warnebring - Du borde köpa dig en tyrolerhatt (lol)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw Kiedis:

Har det fixat det nu? :lol:

Yes! nu poppas det.

Jag var inne på två skivbutiker i USA, en som jag inte vet namnet på i San Francisco men den låg i hippie området, men fick inte ro där, var på tok för mycket folk, jag var där samma dag som Beatles boxen släpptes på mono och det var den enda butiken som fick in boxarna i SF.

Synd, hade kunnat gå runt där länge, den var väldigt stor.

Men tog igen det i Las Vegas, åkte ut till en förort och gick in på Zia Records, öppnade dörren och jag var i himlen, dom hade det mesta man kunde få tag på, Kent - Isola på svenska, Cornelis på vinyl.

Vi gick runt där ett bra tag.

Kom ut med en MGMT EP, Miike Snow, och Mars Voltas senaste, två Chili Peppers vinyler och John Frusciante - The Empyrean på vinyl (den amerikanska versionen).

Sen snacka vi lite med dom som jobbade där, eller dom började prata med oss när dom hörde att vi var svenskar, dom ville såklart veta vad som var nästa stora grej från sverige så dom kunde vara först med det.

Riktigt bra butik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt, vad tipsade du om? :lol:

Jag namndroppa rätt mycket, han jag prata med var en riktig indienörd som hade hört en massa band från Sverige som inte ens jag hade hört talas om, Johnossi hade han inte hört men drog på det youtube, det gillade han.

Enligt den killen som jobbade där så fick dom rätt mycket från Sverige, typ band som spelar på klubbar här står redan i deras hyllor, sen om dom säljer så mycket av dom vet jag inte, men just den skivbutiken tog in mycket svenskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara upplysa om att Solnahallen har skivmässa kl. 10-16 nu på lördag, så alla i Stockholmsområdet på jakt efter skivor, cd såväl som vinyl, som inte har något annat för sig och pengar över rekommenderas att gå dit. Denna stora Sunjay-skivmässa arrangeras bara två gånger om året, och eftersom jag inte var på den i våras ska jag dit nu. Rapporterar självfallet inköpen här sedan. :)

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rapporterar självfallet inköpen här sedan. :)

Som sagt.

Det var inte så mycket folk denna gång, kanske beroende på vädret. Lite problem att få parkering däremot. Tyvärr var några av de billiga säljarna som jag brukar köpa av inte där. Hittade dock en snubbe som sålde ut en dj-samling han kommit över. Massa bra soulsinglar och liknande för 20:- styck från nån som kallade sig DJ Sir Chris.

post-343-1254584505_thumb.jpg

Bland dagens singelinköp:

*Desmond Dekker - You Can Get It If You Really Want

*The Temptations - Psychedelic Shack

*The Temptations - Cloud Nine

*Sly & the Family Stone - Hot Fun in the Summertime

*Arthur Conley - Funky Street

*Aretha Franklin - I Say a Little Prayer

*Otis Redding - The Happy Song

*Chambers Brothers - Time Has Come Today

*Smokey Robinson & the Miracles - Tracks of My Tears

*Barry White :) - Can't Get Enough of Your Love Babe

*Flaming Ember - Westbound Nr. 9

*Elvis Presley - The Wonder of You

*Herman's Hermits - There's a Kind of Hush

*Paul Simon - Loves Me Like a Rock

*Humble Pie - Natural Born Bugie

*Blood, Sweat & Tears - And When I Die

*Led Zeppelin - Whole Lotta Love

*The Byrds - Jesus Is Just Alright

*Canned Heat - Future Blues

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa har en ganska fet LP-samling. Mycket 70-tal sa han. Såg endast Frank Zappa som jag kände igen.

Har ni några förslag på bra 70-tals musik så jag kan kolla om det finns? :)

Edit: mer musiktips-fråga men what the heck. :D

Supertramp

Big Star

Dire Straits (visserligen väldigt sent 70/tidigt 80)

Creedence Clearwater Revival

The Velvet Underground

Jefferson Airplane

Sen finns det ju mer självklara som typ Pink Floyd, Led Zeppelin, The Who och Rolling Stones men de lär du väl känna till redan... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Supertramp

Big Star

Dire Straits (visserligen väldigt sent 70/tidigt 80)

Creedence Clearwater Revival

The Velvet Underground

Jefferson Airplane

Sen finns det ju mer självklara som typ Pink Floyd, Led Zeppelin, The Who och Rolling Stones men de lär du väl känna till redan... ^_^

aye, de tre senaste på listan också. :P aja, skriver ner lite och frågar istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte som sagt några stycken singlar idag, orkar faktiskt inte fixa någon bild denna gång, traditionsbrytning! >_< Bl.a. lite bra 70-talshits som synes:

*10cc - The Wall Street Shuffle

*The Faces - Stay With Me

*Paul Simon - Kodachrome

*ABBA - Fernando

*Beach Boys - Don't Go Near the Water

*Duran Duran - A View to a Kill

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen snacka vi lite med dom som jobbade där, eller dom började prata med oss när dom hörde att vi var svenskar, dom ville såklart veta vad som var nästa stora grej från sverige så dom kunde vara först med det.

Riktigt bra butik.

Dom lyssnade iaf på mig :D

http://www.ziarecords.com/Artist/646240

http://www.ziarecords.com/Artist/409206

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom lyssnade iaf på mig :D

Soft med lite inflytande i staterna! :lol:

Själv har jag gjort lite sporadiska skivinköp här och där senaste tiden:

post-343-1256657132_thumb.jpg

LP:

*T. Rex - The Slider

*Michael Jackson - Off the Wall

*Paul Simon - There Goes Rhymin Simon

*Bob Seger & the Silver Bullet Band - Night Moves

*Uriah Heep - The Magicians Birthday

Singlar:

*Edgar Winter Group - Frankenstein

*Stevie Wonder - Signed, Sealed, Delivered I'm Yours!

*Stevie Wonder - Living for the City

*The Doobie Brothers - China Grove

En kul notis är att Uriah Heep-plattan en gång kostade 29:50 på något Obs!-varuhus, och nu kostade 30 spänn. Inflation? :P

Och angående Jackson-plattan:

Tänkte även införskaffa mig albumet Off the Wall med vår allas Jacko, men fy vad vinylutgåvorna gått upp i pris där jag kollade, förut några tior och nu över 100-lappen, bättre att leta på ett billigare ställe för några ovanliga skivor är det ju inte direkt.

Det ex jag fick tag på igår kostade 30 spänn och var i hyfsat skick, så ibland lönar det sig att vänta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...