Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Jag har inte hunnit lyssna på skivan än. Men jag gillar det äldre så jag ska nog inte bli besviken!

Vem är denna flickvän? Någon man känner till? :P

Du verkar ju ha bra koll, men nej, det tror jag inte. ^_^

Men... Aw! >_<

Det är hon från Emmaboda som vi pratade om på Way Out West, ifall du minns.. (jag hade stängt av min mobil för inte klarade av att vänta på svar..:unsure: ).

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skivmässa i Solna idag. Tror aldrig jag sett så mycket folk som nu på denna mässa som arrangeras 2 gånger om året... Var så mycket skivor att jag knappt orkade kolla LP-album men hittade några godbitar i singellådorna i alla fall.

Dagens inköp

Singlar

*Wilson Pickett - In the Midnight Hour

*Wilson Pickett - Mustang sally

*Doris - Did You Give the World Some Love Today, Baby

*Blind Faith - Well All Right

*Yardbirds - Shapes of Things

*The Ventures - Hawaii Five-O

*Simon & Garfunkel - I Am A Rock

*Manfred Mann - The One In the Middle (EP)

*Elvis - Blue Suede Shoes

*Kool & the Gang - Jungle Boogie

*Herb Alpert - Tijuana Taxi

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Idag tog jag mig äntligen till Mickes skivbutik igen, måste ha varit ett halvår sedan jag var där sist. Tog mig an en massa singelbackar som jag dammsög, kändes som det var mycket mer än sist att gå igenom, eller så letade jag helt enkelt efter mer skivor denna gång. :unsure: Ännu mer nice var att alla singlar gick på en guldtia styck, bara att fynda!

Dagens köp:

*The Beach Boys - Dance, Dance, Dance

*Atomic Rooster - Tomorrow Night

*Joe Cocker - Woman to Woman

*Rainbow - Stone Cold

*Human League - Fascination

*Pretenders - Brass in Pocket

*Depeche Mode - Evrything Counts

*Dead or Alive - You Spin Me Round

*Blondie - Heart of Glass

*Genesis - Land of Confusion

*Chicago - If You Leave Me Now

*Wizzard - See My Baby Jive

*Third World - Cool Meditation

... och LPn The Sound of Philadelphia med MFSB :lol:

Köp förra och förrförra veckan:

*10cc - I'm Not in Love

*Genesis - Mama

*Black Crowes - Remedy

*Spandau Ballet - Gold

*Roxy Music - More Than This

*Sisters of Mercy - Dominion

*Temptations - I Can't Get Next to You

Mycket GTA-musik. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga skivköp men.. mycket musik gick förlorad när jag försökte göra backup och bytte dator. Tankar gamla godingar.

The Hives - Tyrannosaurus Hives

Timbuktu - Oberoendeframkallande

Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare

Arctic Monkeys - Whatever People Say I'm Not, That's What I Am

Bloc Party - Silent Alarm

Raymond & Maria - Vi Ska Bara Leva Klart

Mew - The Glass Kinded Kites

Harvey Danger - Where Have All the Merrymakers Gone

Aphex Twin - Windowlicker

Stan Getz & Joáo Gilberto - Getz, Gilberto

OK GO - Oh No

The Rolling Stones - Let It Bleed

Salem Al Fakir - This Is Who I Am

Snow Patrol - A Hundred Million Suns

Someone Still Loves You Boris Yeltsin - Perishing

Shout Out Louds - Our Ill Wills

The Cure - Greatest Hits

Goldfinger - Hang Ups

Coldplay - Viva la Vida or Death And All His Friends

The Streets - Everything Is Borrowed

Monkey Swallows the Universe - The Casket Letters

Interpol - Our Love To Admire

The Radio Dept. - Pet Grief

The Radio Dept. - Lesser Matters

The Flaming Lips - Yoshime Battles The Pink Robots

The Tough Alliance - The New School

The Tough Alliance - A New Chance

Manu Chao - Clandestino

Rodrigo y Gabriela - Rodrigo y Gabriela

Looptroop - Fort Europa

Hejdå, ratio.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jehapp då var det dags igen då. Köpte en LP på Nostalgipalatset idag och sex singlar på Rainbow i Solna. Fira amerikanska presidentvalet med skivinköp... eller nått. :mf_doof:

Dagens köp

Singlar:

*Talk Talk - It's My Life

*Talk Talk - Life's What You Make It

*Bryan Adams - Run to You

*Depeche Mode - Personal Jesus

*ELO - Four Little Diamonds

LP:

*Roxy Music - Country Life

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga skivköp men.. mycket musik gick förlorad när jag försökte göra backup och bytte dator.

Hejdå, ratio.

Du borde ju passat på när det var free leech på waffles här om dagen. Blev galen leechhysteri. Rick Astleys Greatest hits i flac lades upp lägligt och fick typ 300 seeders, roooligt.

Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen?

Antar att du letar lite mer seriösa affärer och då finns väl HiFi-klubben, Reference Audio, Ljudmakarn och Pause som fysiska butiker i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde ju passat på när det var free leech på waffles här om dagen. Blev galen leechhysteri. Rick Astleys Greatest hits i flac lades upp lägligt och fick typ 300 seeders, roooligt.

Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen?

Jag har aldrig varit där, men Pet Sounds?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen?

Nostalgipalatset på Eriksgatan har ett bra utbud, Mickes Skivor vid Hornstull har även dom ett riktigt bra utbud sen har dom nog stans bästa öppentider, dom stänger runt 23 varje dag.

Record Hunter även den på St Eriksgatan har jag dock inte besökt på ett tag nu, men dom brukar också ha bra saker och rätt billiga, Mosebackes skivaffär har jag inte heller vart i på rätt länge, det är en liten trång butik som är överfylld med vinyler i källaren.

Pet Sounds på skånegatan har mest nytryck av vinyler och inte så stort utbud, men är man ute efter cd skivor så är det ett mecca för oss skivnördar, där hittar du allt från den mest udda housemusiken till ännu mer udda och näst in till oupptäckt indiemusik och sen har man det mesta däremellan.

Där har du butikerna som jag besöker när jag är på skivjakt.

Bengans på Drottninggatan är ett bra tips också, men där är det mest cd skivor, men ett väldigt stort utbud av skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Förutom dem redan nämnda kan jag även tipsa om Stockholms Serie & Skivhandel på Sveavägen vid Stadsbiblioteket, en liten butik där man ibland kan göra fynd. På St: Eriksgatan finns förutom redan nämnda Nostalgipalatset några små butiker, Golden Oldies (om man vill ha 60-tal och liknande, men han är dyr), Masens (rekommenderas ej) samt en butik närmare bron över till Kungsholmen som ligger i en källare. Har inte vart där på länge, men köpte många billiga LP där, tror dem bara har öppet på helger. Under Slussen i gången mot Gamla stan finns en lite skum skivbutik där jag dock köpte Bob Dylans debut-LP i orginalpress för en tia! Men man får se upp där, har fått defekta skivor mer än en gång. Så finns även Skivhögen på Högbergsgatan, inte långt ifrån Mosebacke Records på söders höjder. Så det är mycket att utforska.

Men som Kiedis rekommenderar jag främst Nostalgipalatset och Mickes.

Edit: Och juste om du hamnar i Solna någon gång så ta en titt på Rainbow Music en bit väst om Råsundastadion, det jobbiga där är att han sätter prislapparna på skivomslagen så de ofta går sönder när man försöker ta bort lapparna. ><

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan bara en vecka sedan jag köpte skivor senast? Och dubbelpost dessutom. ;P Ska hålla mig till skivmässan i Solnahallen den 29'e nu tror jag.

Nåväl. Köpte lite 10-kronorssinglar hos Mickes igen, han hade fått in lite nytt. Och på Nostalgipalatset hade dem börjat med 50-kronors-LP igen! :P Köpte två klassiska dubbel-LP och en vanlig för bara 150 spänn.

Dagens:

Singlar

*Squeeze - Tempted

*Police - Every Breath You Take

*Men at Work - Down Under

*Duran Duran - Notorious

*A Flock of Seagulls - Space Age Love Song

*Depeche Mode - Stripped

*Soft Cell - Tainted Love

LP

*The Clash - London Calling

*Elton John - Goodbye Yellow Brick Road

*Thin Lizzy - Johnny the Fox

Good stuff, sitter och chillyssnar nu! :angry:

Edit: Jag kunde inte hålla mig, var och köpte plattor igår igen bara för att jag visste det var 50kr-rea, men blir för mycket posta av mig så jag addar in dem här. Vinylknarkare. Gaah. :o

Köpta LP:

*The Beatles - Let It Be

*Roxy Music - Debuten

*Queen - A Night at the Opera

*Big Brother and the Holding Comapny - Cheap Thrills

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...