Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Skivmässa i Brännkyrkahallen idag. Sitter just nu och lyssnar igenom mina fynd. Som väl var var en av mina favoritförsäljare där, från Mickes skivbutik. Dem säljer alltid en massa sköna singlar för 20:- styck, sen kan de andra försäljarna som försöker sälja samma singel för en 100-lapp stå där med sura miner. :( Blev inga LP-skivor denna gång dock.

Vinylsinglar köpta idag:

*Elvis Presley - It's Now Or Never

*Gene McDaniels - Tower of Strength

*Stan Getz & Charlie Byrd - Desafinado

*Otto Brandenburg - Hello Mr. Twist :P

*Rolling Stones - It's All Over Now

*Francoise Hardy - Toue Les Garcons Et Les Filles (EP)

*Hedgehoppers Anonymous - It's Good News Week

*The Who - The Kids Are Alright icon12_714337_0.gif

*Gary Puckett & the Union Gap - Lady Willpower

*Creedence Clearwater Revival - Up Around the Bend

*Creedence Clearwater Revival - Travelin Band/Who'll Stop the Rain

*Plastic One Band - Give Peace a Chance

*Neil Diamond - Sweet Caroline

*Jackson 5 - ABC

*Chicago - Does Anybody Really Know What Time It Is?

*Rare Bird - Sympathy

*T. Rex - Hot Love

*John Lennon & Yoko Ono - Power to the People

*James Brown - There It Is

*Jacksons - Blame It On the Boogie

*Electric Light Orchestra - Turn to Stone

*Cerrone - Supernature

*Boston - Peace of Mind

*Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes

*Queen - One Vision

*Stone Roses - Fool's Gold

*Depeche Mode - Enjoy the Silence

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit på vinyljakt i helgen. Fick några kap med mig hem.

U2 - The Joshua Tree. U2 är faktiskt ganska bra. Minns att jag gilla(de)r den här skivan, ska bli kul att lyssna såhär några år senare.

Johnny Cash - <Samlingsskiva med alla hits>. Ska man ha en vinylsamling måste man ju ha lite JC också.

Eric Clapton - Backtrackin'. Samlingsskiva här också.

Leonard Cohen - I'm Your Man. Impulsköp, aldrig lyssnat så mycket på Cohen.

Led Zeppelin - Houses of the Holy. Riktigt kap; inte en repa och fodralet är 100%-igt.

The Beatles - Abbey Road. Den här var faktiskt min no.1-prio när jag for ut, har jag alltid velat äga på vinyl. Fodralet är lite so-so, men ser riktigt bra ut annars.

Pink Floyd - The Wall. Billig och nästan fläckfri. Nu har jag Pink Floyd's tre stora, på både CD och vinyl. Jag är nöjd.

Neil Young - Harvest. OMG! Den andra fläckfria skivan, fodralet är i nyskick och inte en repa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit på vinyljakt i helgen. Fick några kap med mig hem.

Sjyssta inköp Paddan! Tror faktiskt Abbey Road var mitt första Beatles-inköp i LP-väg också, kort efteråt upptäckte jag att morsan hade den skivan och att jag kunde fått den om jag ville, men så kan de va... :(

Ser fram emot 27 september då det är stor skivmässa i Solnahallen. :P Något jag verkligen rekommenderat dig om du inte bott så långt härifrån! Man kan verkligen hitta bra grejor där. Kan jag inte hålla mig kanske jag drar in på stan en sväng i veckan också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot 27 september då det är stor skivmässa i Solnahallen. :confused: Något jag verkligen rekommenderat dig om du inte bott så långt härifrån! Man kan verkligen hitta bra grejor där. Kan jag inte hålla mig kanske jag drar in på stan en sväng i veckan också...

Ojdå. Ja, det känns tråkigt att missa! Hur är priserna på sådana mässor?

Iofs är det nog bra att jag är på behörigt avstånd, jag hade kunnat handla för tusentals kronor bara i helgen... hittade bl.a. Zappa-skivor som jag höll på att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå. Ja, det känns tråkigt att missa! Hur är priserna på sådana mässor?

Iofs är det nog bra att jag är på behörigt avstånd, jag hade kunnat handla för tusentals kronor bara i helgen... hittade bl.a. Zappa-skivor som jag höll på att köpa.

Det fina i kråksången är att priserna är så spretiga. Efter ett antal mässor har jag lärt mig att det lönar sig att gå runt och glo lite på vad olika handlare har för priser. Man kan tjäna hundralappar på detta. En skiva som kostar en 100-lapp hos någon, kan till exempel ligga i en "Allt för 50"-back hos någon annan, och inte i märkbart sämra skick... Vid det här laget har jag lite koll på vilka handlare som är för dyra (vissa är verkligen gnidna!) och vilka som är bra också. Och ja det har väl hännt att man köpt för mycket nån gång. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost, lol.

Dagens inköp

LP

*R.E.M. - Green

*Electric Light Orchestra - Discovery

*Elton John - Rock of the Westies

*John Coltrane - Africa/Brass

7-singel

*R.E.M. - Losing My Religion

Mitt främsta mål idag var albumet överst på listan. Gillar REMs 80-tal, senare har det blivit lite för soft tycker jag. Glad blev jag när jag hittade den för 90:- i REM-avdelningen på Nostalgipalatset. Sedan tar jag mig igenom 50-kronorsbackarna, och vad finner jag, jo samma platta i minst lika bra skick... -_- John Coltrane-plattan låg även i 50-lådorna, lite sliten men en chansing då mycket jag hört av honom tilltalat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost, lol.

Dagens inköp

LP

*R.E.M. - Green

*Electric Light Orchestra - Discovery

*Elton John - Rock of the Westies

*John Coltrane - Africa/Brass

7-singel

*R.E.M. - Losing My Religion

Mitt främsta mål idag var albumet överst på listan. Gillar REMs 80-tal, senare har det blivit lite för soft tycker jag. Glad blev jag när jag hittade den för 90:- i REM-avdelningen på Nostalgipalatset. Sedan tar jag mig igenom 50-kronorsbackarna, och vad finner jag, jo samma platta i minst lika bra skick... -_- John Coltrane-plattan låg även i 50-lådorna, lite sliten men en chansing då mycket jag hört av honom tilltalat mig.

Den butiken, Mickes Skivor, Pet Sounds, Bengans, Record Hunter, Mosebackes skivaffär, Mega och faktiskt Åhlens city är dom bästa butikerna i Stockholm när det kommer till skivor, sen gick jag förbi skeppargatan för någon dag sedan och såg en butik som heter Vinylbutiken, mest näthandel men dom hade en liten butik också, mycket nya skivor i vinylformat, import, nytryck osv...

Ghhaa måste laga högtalarna/köpa nya så jag kan börja lyssna på LP igen

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar Mickes skarpt, men det var jättelänge sedan jag gjorde ett besök där nu. Är helt enkelt för lat för att åka ut till Hornstull, lite för off. :P Brukar köpa av honom när han är med på skivmässor. Mosebacke borde man ge en andra chans också, bara varit där en gång.

Och ja, du borde fixa högtalarna. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit. Kings of Leons skiva 'Only by the Night' är så j-a bra. Jag förstår det inte, varför har ingen gjort den här skivan förut?

Den är bra, ja! Jätte-jättebra. Måste dock hålla det hemligt att den läckt för den enda jag kan diskutera den med, min flickvän, för jag har bränt ut den så jag kan ge den till henne när hon kommer hem från Grekland.

Wää.. det där var första gången jag kallade henne min flickvän.>_<

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är bra, ja! Jätte-jättebra. Måste dock hålla det hemligt att den läckt för den enda jag kan diskutera den med, min flickvän, för jag har bränt den och fixat omslaget och allt så jag kan ge den till henne när hon kommer hem från Grekland.

Wää.. det där var första gången jag kallade henne min flickvän. >_<

Jag har inte hunnit lyssna på skivan än. Men jag gillar det äldre så jag ska nog inte bli besviken!

Vem är denna flickvän? Någon man känner till? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är bra, ja! Jätte-jättebra. Måste dock hålla det hemligt att den läckt för den enda jag kan diskutera den med, min flickvän, för jag har bränt ut den så jag kan ge den till henne när hon kommer hem från Grekland.

Wää.. det där var första gången jag kallade henne min flickvän.>_<

Men... Aw! :unsure:

Det är hon från Emmaboda som vi pratade om på Way Out West, ifall du minns.. (jag hade stängt av min mobil för inte klarade av att vänta på svar..:P ).

Mm, klart jag minns! Grattis, iallafall ^_^

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...