Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

CDON fyllde nio år, så jag tänkte att jag skulle passa på och hitta någon skiva. Jag hittade sju.

Led Zeppelin - Led Zeppelin

Led Zeppelin - Led Zeppelin II

Led Zeppelin - Led Zeppelin III

Lou Reed - Transformer

Neil Young - Harvest

Neil Young - After the Gold Rush

The Smiths - The Queen Is Dead

LZ-skivorna var billiga och jag har länge velat ha alla sifferskivor. Neil Young-skivorna har jag nyligen upptäckt, men jag gillar dem starkt och de var på rea, så jag impulsköpte. Lou Reed- och The Smiths-skivorna är båda klassiker som jag älskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två skivor jag beställde på Ginza kom hem idag.

The Black Crowes - Warpaint

Eros Ramazotti - E²

The Black Crowes ska bli snuskigt intressant, fyfan vad bra musik det är, plus att deras senaste ska ha fått riktigt bra betyg. Eros är bara mysigt, man sätter på lite då och då och myser till. Underbart helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne på stan en runda igår torsdags, hittade inte så mycket men litegrann. Blev mest soulmusik denna gång. :ermm:

LP:

The Doors - Morrison Hotel (köpte en orginalpress istället för den senare utgåva jag redan hade)

The O'Jays - Back Stabbers

7-singlar:

Derek and the Dominos - Layla (En av Eric Claptons bästa låtar?!)

Bill Withers - Lovely Day

The Ohio Players - Fire

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte musiktidningen Mojo idag och då fick man med (som vanligt) en skiva, den här gången fick man med The New Dictionary Of Blues And Soul, riktigt bra blandning av gammal och ny musik som tex The Sugerman 3, James Hunter, The New Mastersounds, Seasick Steve och The Black Keys.

49:- för en grym tidning och en bra skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte lyckats hitta särskilt många skivor jag är intresserad av på sistone. Men igår slog jag till på en singel i alla fall.

post-343-1207771982_thumb.jpg

Hela 22 minuter långa verionen av Kraftwerks Autobahn orkar man bara lyssna på någon gång ibland, singelversionen på 3½ minut däremot har jag letat efter och nu har jag den alltså. Tyvärr var skivan lite skev, men påverkar inte spelningen avsevärt...

Fahren, fahren, fahren auf der autobahn... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...