Jump to content

Senaste skivköp?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Demigod - Slumber of Sullen Eyes.

Eucharist - A Velvet Creation.

Therion - Of Darkness....

Splattered Mermaids - Bloodfreak.

Kom nyss hem från skivaffären!

Blev riktigt chockad över att hitta Demigod-skivan då jag letat efter den ett tag.

Therion är en klassiker som jag har velat köpa ett tag.

Splattered Mermaids är ett band från Lund/Malmö som lirar Death Metal/Grindcore, så kände mig rätt tvungen att köpa den när jag hittade EPn även om jag inte gillar grindcore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var riktigt nära att Portisheads debut slank med, men det är den annan tid, en annan plats.

Den skulle du köpt!

Jag glömde skriva här då men jag fick i alla fall hem några skivor för 2 veckor sedan:

Tool - 10,000 Days

Hello Saferide - Introducing...

CSS - Cansei De Ser Sexy

Albert Hammond Jr. - Yours To Keep

Arcade Fire - Funeral

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

BUMPA JAAAOOAH!!11½½ :)

Sådärja. Skämts lite över att jag har varit så snål och inte köpt så mycket skivor på senare tid. Nu är dock ordningen återställd igen:

Arcade Fire - Funeral

Audioslave - Audioslave

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

Pink Floyd - The Wall

Pink Floyd - Wish You Were Here

Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf

Rage Against the Machine - Rage Against the Machine

(Köpte även filmen Almost Famous på DVD)

--------------

Audioslave gick för 47 kr, så det var ju ingenting. Funeral var den enda som "sved" lite, 95 kr tror jag. De tre PF-arna var måsten, då alla tre är superba skivor. Kostar multum annars, nu för 99 kr/st på CDON. QotSA & RAtM gick för 67 kr/st, klart överkomligt. CDON har förresten rea nu, om någon annan är skivsugen.

Next stop blir The Libertines, Led Zeppelin och The Jimi Hendrix Experience. (gärna Woodstock-DVD:n)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FOO FIGHTERS - ECHOES, SILENCE, PATIENCE & GRACE :unsure:

Har den nu i min hand, hängde på låset på skivaffären imorse, tänkte lyssna på jobbet men ville få ut det mesta av den, så lyssnar igenom den nu, är på låt nr 4 och är INTE besviken, detta är garanterat en av årets skivor.

Endast fint skivköparfolk hänger på låset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mor min skulle ha nya Winnerbäxaren, och hon bjöd mig på en skiva som tack för lite tjänster.

Tänkte först boka Babyshambles - Shotter's Nation (inkl. bonus-DVD), men det slutade med att jag tog The Libertines - The Libertines istället.

Har förövrigt somnat till mina nya Pink Floyd-skivor varenda kväll sen jag fick dem... underbart, alldeles underbart. Provade att somna till Rage Against the Machine också, men det gick ju som det gick... ;)>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pet Shop Boys - Was it Worth it? 12"

Cocteau Twins - Treasure LP

Electrelane - No Shouts No Calls LP2

Paddy McAloon - I Trawl The Megahertz CD

Bishop Allen - The Broken String CD

The Hidden Cameras - Awoo LP

Albert Ayler - The Copenhagen Tapes CD

Charlie Haden - Liberation Music Orchestra LP

Alltså bah yo för stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Babyshambles - Shotter's Nation

Har inte lyssnat igenom den förrän idag då jag köpte den. Satan i gatan vad grymt, rent, snyggt, professionellt ljud. Nog för att jag tyckte att Down in Albion var en riktigt bra skiva, men den får faktiskt känna sig slagen av denna. Pete känns rutinerad i det han gör och detta är en rent ut sagt en överraskning som mycket väl kan bli min årets skiva (efter Icky Thump) dåra...

Carry on Up the Morning

Delivery

UnBilo Titled

There She Goes

Baddie's Booge

Alla dom är helt klart otroliga låtar.

Kan även tillägga att jag fick omslaget med Kate Moss på, trots att den tydligen blivit borttagen senare. Skitsamma, jag fattar inte det där...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho kul gtapimp. Ska beställa det snart.

Att det känns grymt, rent, professionellt och snyggt kan ju bero på att nya producenten faktiskt tvingade dem att skriva klart låtarna innan de spelade in dem. Fråga mig inte hur det fungerade på Down In Albion :)

Intressant. Helt klart visade det sig att det var en genial idé med tanke på att jag är grymt nöjd, och det är huvudsaken ungefär. Nej men allvarligt, jag hoppas dom fortsätter producera med samma producent, för det känns lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...