Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Några saker;

  • Axelsson kunde ha förhindrat två av målen om han förstått vad försvarsspel innebär.
  • Dumpa inte (i detta fall ge bort) pucken om ingen ändå tänker åka, när det finns 3-4 spelbara lagkamrater bakom och man kan byta med pucken under kontroll.
  • Man-man, Skellefteå är så jävla duktiga på att hitta fria ytor och framförallt i slottet.
  • Ser inga tecken av någon sorts spelidé.
  • Bra tacklat för det mesta.
  • GLÖÖÖÖÖDEN!!!???

Heja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid varit smygsupporter åt Leksand, sen tidigt 90-tal. HV är mitt substitut sen Leksand fick lämna elitserien.

Det är väl ingenting att smyga med?! rant_1233171_0.gifrant_1233171_0.gif

---

Det är svårt att inte vara skadeglad åt SSK Syds(Malmö) tidiga semester, men helst av allt hade jag velat se Oskarshamn i Kvalet. Att Rögle är där gynnar knappast Leksand. Tror inte de har en chans på ES-platserna, men de kommer helt klart att störa samtliga lag.

Hjärnan säger:

1. Djurgården

2. Örebro

3. Leksand

4. Timrå

5. Bofors

6. Rögle

Hjärtat säger:

1. Leksand

2. Bofors

3. Rögle

4. Örebro

5. Djurgården

6. Timrå

Det är verkligen en galet svår serie att tippa. Lagen som spelar bäst kval-hockey (Självförtroende, laganda och krigande) är nog dels Leksand, men framför allt Bofors. Örebro har varit "klara" ett tag och spelat riktigt dålig ishockey/varit nästan lediga på tok för länge (Samma visa som Leksand haft flera säsonger) och är nog inte optimalt förbereda. Rögle är igång på grund av förkvalet och lär ha en grym känsla i truppen. Djurgården har ju utan tvekan det bästa materialet på pappret, men lär också vara truppen med mest panik och ovana. Timrå är svåra, efter en sådan bottensäsong kan man ju bara hoppas på att det inte finns krafter att slå i Kvalserien.

Jag tror att Djurgården kommer att klara kvalet utan problem, egentligen. Dock tror jag att det kan spelas en del derbyn i Sundsvall nästa säsong, förutsatt att inte just Sundsvall åker ur allsvenskan i sitt kval.

---

På tal om kval längre ner i systemet skulle det vara riktigt roligt för Allsvenskan om Karlskrona gick upp, det är fansen värda där nere. Att i Division 1 ha bättre publiksnitt än klubbar som Västerås, Örebro, Mora och Bofors är starkt och häftigt. Synd är dock att Vita Hästen inte ens är med i kvalet. Karlskrona och Vita Hästen skulle troligtvis göra serien roligare än valfria lag utav Borås, Sundsvall och Tingsryd.

TL;DR:

Heja Leksand i kvalet!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leksand har 1 Målvakt, 4 Backar (+2 med optionsår) och 13 Forwards (+1 Junis). Så länge Timmy (Säsongens viktigaste spelare) nyttjar sitt optionsår kommer nästa år bli minst lika bra som detta. Silly och sommaruppehållet däremot kommer bli väldigt död.

Om man nu inte går upp då det lär bli aktuellt med flera utlåningar och nya killar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns roligt att Luleå kommer har en banderoll med "Det är inte shack vi spelar"... :rolleyes:

Dock så är det ju väsentlig skillnad på Abbots tackling och de tacklingar Ölvestad och Nilson delade ut i kvartsfinalserien ifjol, om det var det du syftade på... :P

Så sinnessjukt förbannad över dagens match. Jag blev knäsvag redan innan kvartsfinalerna började när Luleå valde AIK och som det ser ut verkar den oron vara rätt befogad... Jävla PISS. Men om man spelar som Luleå gjort de två senaste matcherna tror jag inte det hade spelat någon större roll vilket lag vi mött, så jävla dåligt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg ned. Jag tror inte du vill ha en Breivikmassaker på ditt samvete? ;)

Jag njuter lite lagom, men ropar inte hej ännu. Det är många matcher kvar.

Hey, det har gått en omgång. Jag tror fortfarande att det ligger närmare att Djurgården vinner kvalet än att Leksand ens går upp. Men det är faktiskt bara den här typen av matcher (kval/slutspel) en väldigt kort stund om året, lite pajkastning måste vara tillåtet!

Redigerad av Mathias
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, det har gått en omgång. Jag tror fortfarande att det ligger närmare att Djurgården vinner kvalet än att Leksand ens går upp. Men det är faktiskt bara den här typen av matcher (kval/slutspel) en väldigt kort stund om året, lite pajkastning måste vara tillåtet!

Såklart, jag ville bara ha en anledning att skriva. Jag planerar att lysa upp den vackra Johanneshovsnatten med fyrverkerier om den dagen komma, då Djurgården hockey flyttas ned, men som du själv säger är det högst troligt att de reder upp detta. Tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart, jag ville bara ha en anledning att skriva. Jag planerar att lysa upp den vackra Johanneshovsnatten med fyrverkerier om den dagen komma, då Djurgården hockey flyttas ned, men som du själv säger är det högst troligt att de reder upp detta. Tyvärr!

Skulle inte säga tyvärr! I mitt eget hjärta är i dagsläget LIF - *ora det roligaste som händer på en säsong ur derbysynpunkt. Följt av SSK Syd - Rögle. DIF - AIK är ofta förknippat med tråkigheter, men det är det största derbyt och troligtvis de mest känsloladdade matcherna på en säsong, utan konkurrens. Att få se Leksand spela sina riktiga derbyn igen, mot brynäs, är dock en dröm!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gick det?

Ofbg0_1233647_0.png

Roligt att säsongen är över, förresten. Jag skiter fullständigt i att vi vann serien när vi är så fantastiskt, värdelöst dåliga i kvarten. Pinsamt. Hjalmar, Fälth och Enterfeldt verkade ju helt klart ha tankarna på annat håll (läs: sina nya klubbar)... Det gör fortfarande ont över att allt redan är slut. Slutspel som är så jävlajävlajävla roligt! :cry:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Känner bara tomhet just nu. Det enda som kan få mig att känna en liten längtan är att vi i höst kommer spela i kanske den intressantaste hockeyallsvenskan på länge!

Vidare så skulle jag gärna se en bantning av Elitserien till 10 lag, där de sista två lagen får kvala. På så sätt så håller vi en fortsatt väldigt hög nivå på Elitserien samtidigt som vi blir av med det där jävla ingenmanslandet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner bara tomhet just nu. Det enda som kan få mig att känna en liten längtan är att vi i höst kommer spela i kanske den intressantaste hockeyallsvenskan på länge!

Vidare så skulle jag gärna se en bantning av Elitserien till 10 lag, där de sista två lagen får kvala. På så sätt så håller vi en fortsatt väldigt hög nivå på Elitserien samtidigt som vi blir av med det där jävla ingenmanslandet.

----------------

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Lulea-Hockey-gor-storsatsning-pa-fotboll/ :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...