Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Fan vilken märklig och läskig match det var igår. De finska målen var inte så mycket att säga till om; både hängde rätt fint i klykan. Sen nyttjade finnarna ett fan så tråkigt men effektivt styrsystem i mittzonen och jag tror det var det som ställde till det lite för oss till en början. Men om det är något denna årgång av juniorkronorna visat så är det vilja och tålamod, och via denna lagmaskin lyckades vi ju till slut mala in ett par skitpuckar.

Bra saker händer om man fortsätter att åka skridskor och vara intensiv! :D

Avslutningsvis så var det en rättvis om än inte övertygande seger.

-----------------

Kanada - Ryssland, vilket jävla match! Helt sjuk, en av de bästa JVM-matcher jag sett. Vilken sjuk forcering Kanada satte in så fort de fått vittring på en kvittering... Det var fasen mäktigt alltså. Kuznetsov är ju galen, tycker nästan han är bättre än Granlund. Nästan lite foppastuk på hur han fullkomligt kan dominera en match. Likt resterande ryssar föll han ju bort lite i slutet av matchen men det var ju inte så konstigt. Men hur ofta var han inne på slutet egentligen, det var ju minst varannat byte?

Ser fram emot finalen imorgon!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag nästan trodde att Ryssarna skulle gå till final. Kanske det blir en repris av gruppspels matchen mot Ryssarna? Undrar om Ryssarna kommer nu känna en viss press med tanke Sveriges upphämtning när dem vände o vann med 4-3. Ska bli grymt kul att se finalen imorgon o hoppas på ett VM guld nu känns nästan som det men nu gäller det att Sverige håller sig o gör inga billiga misstag som kan ge en fördel mot Ryssland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävla rysare till första period Sverige får inte tappa puck i mitt zon eller skicka iväg pucken i fel tillfällen 17-3 i skott till Sverige. Sverige har haft klart bästa chans till mål fortsätt så här Sverige. Backarna i Sverige får kolla vad dem gör extra noga några av dem gör lite billiga misstag vilket har lett till kontring för Ryssland vilket är farligt om Sverige åker på en kontring.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MIKA ZIBANEJAAAAD! VM-GUUUUULD!

SÅDAN JÄVLA MATCH! WOOOOOOH! GILLAR FAN TILL OCH MED RENBERG NU! SÅ JÄVLA GLAD. HEJA SVERIGE, HEJA ZIBBE, FAN, TILL OCH MED HEJA NEMETH IDAG.

BRA JÄVLA JOBBAT.

gustafsson hade en sjukt svår match men gör det lysande.

avslutar med bilder på ZIBBE FÖR HAN ÄR SÅ JÄVLA SNYGG

post_1229146_0.jpg

12503040_440x326_1229146_1.jpg

mzBB1500_1229146_2.jpg

Redigerad av Gof
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hunnit skriva här än men vilken fantastisk jävla seger, och vilken sjuk match! Äntligen vek vi inte ned oss när det verkligen gällde, men helt ärligt så tyckte jag aldrig att den tendensen ens existerade i denna årgång av juniorkronorna.

De har turneringen igenom haft ett sjujävla härligt go i laget och gång på gång visat att de är oerhört mentalt starka.

Sen föder framgång givetvis självförtroende och de var redan innan turnering helt hemma på hur de skulle spela och hur de skulle genomföra det. Hur många matcher var det de hade spelat i år, 18 eller något? Och bara förlorat 2 var det väl, vilka var Kanada på bortaplan och Ryssland på bortaplan? Helt sinnessjukt bra statistik.

Jag var så jävla nöjd över hur Sverige gick in i matchen med den brutala skridskoåkningen och tempot. Vi malde verkligen ned dem och det var underhållande att se hur de individuellt superskickliga ryssarna blev helt stillastående när den väloljade, blågula lagmaskinen malde och malde! :D

Om jag ska försöka hitta vad som skiljer detta lag från tidigare årgångar så tycker jag helt enkelt att detta lag känns mer samspelt. Alla spelade har funnit sig i sina roller och de kompletterar varandra helt fantastiskt bra, vidare verkar alla trivas med spelsystemet och fullföljer det därmed ruskigt bra. Det spelade ingen större roll vilket lag vi spelade mot, om det var Lettland, Finland eller Ryssland; vi spelade på samma sätt och även om vi var sega en period (Finlandsmatchen) så visste alla vad som krävdes för att komma tillbaka i det vinnande spåret och alla var säkra på sina roller. Denna trygghet speglade sig turneringen igenom.

Slutligen så tycker jag det var ett fantastiskt underhållande JVM med ett fantastiskt svenskt lag.

P.S

Tack så jävla mycket galler-Mika, fan vad bra du är!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att han inte fattar att bara för att en sak har fungerat förr så fungerar den inte fortfarande. Han är totalt inkapabel till att ge istid till de som faktiskt förtjänar det och ger istället 15min/match till riktiga jävla ärkesopor. Han vet inte vad aktiv coachning är. Vet han ens vad coachning är? Allting han gör under matcherna är att rita jävla streckgubbar i sitt helvetes anteckningsblock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...