Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Jag är 14 och hatar Tingsryd. Tog bara dom som exempel.

Haha, det skulle inte bli fullsatt. Stockholmarna har inget intresse för hockey. Möjligtvis skulle det nog vara lite Bajenfans men inga Djurgårdare.

Vad vet du om stockholmarnas intresse? Råkar du bo dära?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var bara lag i allsvenskan. Så det är ju inte så hög stämning, men jag vet ju att det lockar. Var det DIF-MoDo 2001-2002 då eller?

För jag vet att det var BIF-MoDo i finalen 99, sen MoDO-Dif 2000.

Så du jämför derbyn i Allsvenskan med derbyn i Elitserien? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag vet. Säg senaste gången det var fullsatt på en hockeymatch i Globen haha.

Globen har ca. 13000 åskådar platser. Och då är det svårare att få fullsatt än i t.e.x Modo som har 6000 platser ungefärt om jag inte minns fel, + att hockeyn är större där än i sthlm...

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jmf med handbollen, derbyna mot tumba och djurgårn drog upp mot 8000 så ett hokkyderby skulle säkert kunna dra 10000+ förutsatt att det är cupmatch så att man inte möter det laget 60ggr till på säsongen...

Härligt 2-1 i sudden mot Bofors! KROSSA GNAGET!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fullsatt på Globen, Ena långsidan med Järnkaminer och andra med BajenFans.

Det skulle vara en jävla stämning det :wub:

Usch fyfan. Det blir alltid så jävla mycket bråk. Glömmer aldrig derbyrna mot Gnaget.

Och Sixxxe. Vi har haft fullsatt en hel del de senaste åren, sen ahr vi mycket svårare att fylla våran arena än vad ni har haft med eran lilla Kempehall. Men du, om du nu snackar så mycket. Kolla vad som händer mot Frölunda på torsdag, så ska du få se på klack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte längre :wub: Men klart det blir lite småbråk (blir det på alla matcher?) men inte så att en liga på 50 man stormar motståndarklacken ;)

Nja. Under matcherna var det alltid lugnt. Det var jobbigare innan och efter eftersom klackarna var så pass nära varandra om du förstår vad jag menar. Fast jag tror det skulle vara lugnare nu, men lagen kommer få pröjsa rejält för det, och det bli jobbigt med tanke hur många derbyn det kommer spelas under en säsong om Gnaget och Bajen går upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Under matcherna var det alltid lugnt. Det var jobbigare innan och efter eftersom klackarna var så pass nära varandra om du förstår vad jag menar. Fast jag tror det skulle vara lugnare nu, men lagen kommer få pröjsa rejält för det, och det bli jobbigt med tanke hur många derbyn det kommer spelas under en säsong om Gnaget och Bajen går upp.

Ja men möter man alla lag lika många matcher eller är det så att man möter "lokallagen" fler ggr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du jämför derbyn i Allsvenskan med derbyn i Elitserien? :mellow:

Har jag inte sagt, men jag vet att derbyn drar mycket folk.

Globen har ca. 13000 åskådar platser. Och då är det svårare att få fullsatt än i t.e.x Modo som har 6000 platser ungefärt om jag inte minns fel, + att hockeyn är större där än i sthlm...

MoDo har 7600 platser.

Usch fyfan. Det blir alltid så jävla mycket bråk. Glömmer aldrig derbyrna mot Gnaget.

Och Sixxxe. Vi har haft fullsatt en hel del de senaste åren, sen ahr vi mycket svårare att fylla våran arena än vad ni har haft med eran lilla Kempehall. Men du, om du nu snackar så mycket. Kolla vad som händer mot Frölunda på torsdag, så ska du få se på klack.

Nu är det så att vi har en ny arena, Swedbank Arena heter den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...