Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Och Luleå tar en ytterst skön seger idag mot Mora. :unsure:9-5 vart slutsiffrorna, med lite dramatik imot slutet.

Gillade speciellt intiativet den unga kedjan, med Isaksson, Omark och Lindgren i Luleå visade. Var den bästa kedjan på isen, och hade ordentligt med tryck på Mora nästan matchen igenom. Det jag vart imponerade av var Viktor Lindgrens 6-3 mål, då han istället för att gå bakom mål, som dom flesta säkert skulle göra, beslutsamt gick in vid första stolpen och tryckte in den. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och kan tillägga att det var kanon att Brynäs fick till det till oavgjort mot Frölunda. :unsure:

Har blivit så extremt trött på Frölunda sen dom senaste åren, då dom jämnt luggit top 3 i serien, kul att dom ligger längre ned nu så att andra lag får ta för sig.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3-3 mot Luleå nu, Kvittering efter 9s av powerplayet, Ca 10m kvar av tredje.

Jag kommer mobba skiten ur Eudoros när DIF har vunnit :blink:

EDIT. Fuck, slutade 3-3 med två jättechanser i slutet!

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3-3 mot Luleå nu, Kvittering efter 9s av powerplayet, Ca 10m kvar av tredje.

Jag kommer mobba skiten ur Eudoros när DIF har vunnit :shifty:

EDIT. Fuck, slutade 3-3 med två jättechanser i slutet!

Suck, dåligt av Luleå att totalt backa hem när dom hade 2-3 inför sista perioden! :blink:

Trodde faktiskt på att Lule skulle ta det. Och jag som hade hoppats få skriva skadeglada kommentarer till dig över Luleås vinst... :angry::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ja, eftersom det inte finns någon annan hockeytråd än den här så skriver jag det här...

Ja, nu under veckan har iaf jag varit och hämtat biljetter till Junior VM i Leksand. :ermm: Sverige - Kanada, ska bli grymt intressant.

Någon mer som ska dit? Jag blir väldans besviken om jag inte möter åtminstonde dig där, Godfather... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, eftersom det inte finns någon annan hockeytråd än den här så skriver jag det här...

Ja, nu under veckan har iaf jag varit och hämtat biljetter till Junior VM i Leksand. :ermm: Sverige - Kanada, ska bli grymt intressant.

Någon mer som ska dit? Jag blir väldans besviken om jag inte möter åtminstonde dig där, Godfather... :wub:

Du blir inte besviken, Jag ska faktiskt se på Sverige-Kanada :huh:

-- Luleå torskade med 4-0, Djurgården fick hjärnsläpp mot Malmö och Frölunda kommer väl antagligen vara etta i tabellen om några månader igen :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du blir inte besviken, Jag ska faktiskt se på Sverige-Kanada :wub:

-- Luleå torskade med 4-0, Djurgården fick hjärnsläpp mot Malmö och Frölunda kommer väl antagligen vara etta i tabellen om några månader igen :wub:

:huh: *Host* Sektion B5 *Host*... :ermm:

Jo, jag kan slå vad om att den där jäkla Bäckman kommer få fart på Frölunda igen, och att dom, som du säger, kommer vara i toppen om några månader. ^_^ Och bah... vet inte vart jag kan placera Luleå. Dom är så attans ojämn så det finns inte.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer sitta på den ena långsidan med 20st andra korkade fjortonåringar :wub:

-- Bäckman.. Bäckman.. Förstör fan inte för alla oss som verkligen VILL att det ska gå dåligt för mohikanerna!

Då kommer det förhoppningsvis bli lätt att upptäcka er då iaf, om det är ett helt lag som sitter där. :huh: Har du tur hejar jag, och ser du någon stå och vinka och skrika efter dom där autograferna från Renberg och Hynning är det med stor sannolikhet jag. :ermm:

Jo, jag som innerligt har hoppats på att Frölunda ska missa slutspelet iår, är så extremt trött på det laget så... bah. -.-

Edit: Undra om Crosby blir med för Kanada i JVM...? Fast... tveksamt att pittsburgh släpper han kanske. :/

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket tveksamt, JVM och VM är ingen stor hype i USA, Att Crosby ska till JVM är lika troligt som att Christer Fuglesang inte vill åka upp i rymden helt plötsligt :)

Jo, det är nog sant. :) Äh, man får väl förhoppnings vis se Bäckström iallafall. Och Mattias Modig ifrån Luleå, är han med? Jag har inte hittat något ställe där man kan se Sveriges laguppställning än, fast den kanske inte ens är fastslagen än iofs. <_<

Och Starkt av Luleå att komma tillbaka i sista perioden och vinna! Är imponerad nästan. :>

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Djurgården fick oavgjort mot Brynäs, Efter en mycket fin upphämtning från 3-0 dom sista tio minuterna <_<

Modig är från Luleå, Om grabben är uttagen vet jag inte. Men det har gått bra för han så ingenting är omöjligt :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Djurgården fick oavgjort mot Brynäs, Efter en mycket fin upphämtning från 3-0 dom sista tio minuterna :D

Modig är från Luleå, Om grabben är uttagen vet jag inte. Men det har gått bra för han så ingenting är omöjligt :D

Såg det, trodde att Brynäs var en solklar vinnare efter dom gjort 3-0 målet, men tji fick man. :(

Skulle vara roligt om han kom med. :) Eller åtminstonde någon från Luleå, för dom har ju några, Lindgren, Omark, Harju... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll är det dags. Luleå - Djurgården. :mellow: Du ska dit och titta förstår jag, Godfather?

Jag tror det blir svårtippat. Men jag säger... 3-1 till Luleå.

Definitivt. 3-1 är det inte en susning om. Luleå är svagt efter schabraket mot Frölunda, Djurgården starka efter upphämtningen mot Brynäs.

2-4 tippar jag. Sista målet av Umecievic i tom kasse

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...