Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Edit: @_Emil_: På Gran Turismo HD är det så. Inget annat än så länge.

Gran Turismo HD är ett gratis spel som går att ladda ner via Store (som boxens Marketplace) till PS3. Utvecklarna lade ner det för att lättare kunna utveckla Gran Turismo 5, men de var snälla nog att släppa allt dom gjort på Store.

Detta är alltså Gran Turosmo HD, som går att ladda ner gratis=)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gran Turismo HD är ett gratis spel som går att ladda ner via Store (som boxens Marketplace) till PS3. Utvecklarna lade ner det för att lättare kunna utveckla Gran Turismo 5, men de var snälla nog att släppa allt dom gjort på Store.

Detta är alltså Gran Turosmo HD, som går att ladda ner gratis=)

Såg väldigt ofärdigt ut dock. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört om att man köper ett bilspel till PS3 att man ska få betala för varje bil man vill ha i spelet.

Att varje bil kostar typ en krona.

Är det sant?

Ja och nej. Gran Turosmo 5 kommer att släppas för runt 200 kr som ett baspaket med de nödvändigaste bilarna och huvudbanorna. Sedan får man ladda ner resten av bilarna och banorna man vill ha för typ 10-20 kr per bil/bana som vissa paket som blir något dyrare.

Orsaken är att de som bara vill spela lite och inte bryr sig om en massa extra banor och extra snygga bilar ska behöva betala 600-700 kr för spelet när de inte kommer använda mer än en liten del av vad spelet erbjuder. Tanken är att man ska kunna skräddarsy sitt eget GT5.

Problemet är bara att om nån som är ett hyperfan vill ha allt så blir det typ 1200 kr sammanlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gran Turismo HD är ett gratis spel som går att ladda ner via Store (som boxens Marketplace) till PS3. Utvecklarna lade ner det för att lättare kunna utveckla Gran Turismo 5, men de var snälla nog att släppa allt dom gjort på Store.

Detta är alltså Gran Turosmo HD, som går att ladda ner gratis=)

Ifrågasättningsvärt att de ens påbörjade GT HD. Skillnaderna i grafiken är små om man jämför med GT4.

Visst, åskådarna var rätt väldetaljerade, och det var ganska snyggt med gräs vid sidan av banan... Och såklart HD's paradnummer: Hög upplösning.

Jag är förvånad att det tog så här lång tid för Sony att inse att detta var för lite för att sälja ett spel, och kunna behålla sin värdighet.

Hade jag varit Sony hade jag helt enkellt glängt in en GT4-patch som slänger in ovansående grafiska uppgraderingar då man spelar PS2-versionen på sitt PS3...

PS3 är för dyr för min smak. Och så hatar jag Sony. Får se senare om det kommer någon form av PS2-emulator till Wii, för jag är lite småsugen på GT4 (och nej, PS2 är inte värd en tusenlapp eller vad fasen den än kostar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Desto mer vi pratar om det (PS3) desto mer längtar jag. Jag spricker snart! :rolleyes:

Tänk den dagen när den kommer med posten. Jag hämtar paketet och öppnar lådan. DEN ÄR TOM! :teehee: Nää, glöm det. ...öppnar lådan och där ligger den. En svart underbar sak.

Jag koppalr in den till våra 42" HDTV och drar igång Motorstorm (tror jag).

Åh, vad jag längtar! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har en lista på de spel som ska finnas till realese? Vill se en sådan lista då det lär vara avgörande för om jag ska boka en eller inte.

Dessa kommer garenterat finnas:

* Call of Duty 3

* Fight Night: Round 3

* Genji: Days of the Blade

* Madden NFL 07

* Marvel: Ultimate Alliance

* Mobile Suit Gundam: Crossfire

* NBA 07

* NBA 2K7

* NHL 2K7

* Need for Speed: Carbon

* Resistance: Fall of Man

* Ridge Racer 7

* Tiger Woods PGA Tour 2007

* Tony Hawk's Project 8

* Untold Legends: Dark Kingdom

* Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

* Splinter Cell: Double Agent

* Rainbow Six: Vegas

* Blazing Angels

* The Elder Scrolls IV: Oblivion

Sony har sagt att fler spel kommer vara med men har ännu inte sagt vilka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...