Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Sony säger själva att detta kommer bli deras starkaste launch någonsin.

Enligt mina amerikanska källor (Digg.com) så säljer PS3 inte jättebra, 53% av alla affärer har PS3 i lager medan bara 3% har Wii, lite synd eftersom PS3 på pappret är bättre än t.ex. XBOX360 men priset avskräcker nog många.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mina amerikanska källor (Digg.com) så säljer PS3 inte jättebra, 53% av alla affärer har PS3 i lager medan bara 3% har Wii, lite synd eftersom PS3 på pappret är bättre än t.ex. XBOX360 men priset avskräcker nog många.

Det har nog mer med att göra med att många köpte(eller rånade folk på gatan) sina PS3:or enbart för att sälja dom för ockerpriser på Ebay eller annan försäljningssida, och när de upptäckte att ingen vill ha en PS3:a(speciellt inte för ännu värre priser än butikernas) så lämnade de tillbaka sina.

Nej, men jag kan förstå varför försäljningen kan gå segt för PS3. Den har inte många exklusiva spel som inte redan finns på andra plattformar, och ingen vill köpa en PS3:a bara för att den ska stå och samla damm och när man verkligen vill ha en PS3:a kanske den har gått ner i pris... även om Sony nyligen sa att priset inte kommer gå ner på ett bra tag. Men när det börjar komma större exklusiva titlar för PS3 som MGS4 och God of War 3(dock är det en bit dit...) så kommer försäljningssiffrorna gå i taket.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mina amerikanska källor (Digg.com) så säljer PS3 inte jättebra, 53% av alla affärer har PS3 i lager medan bara 3% har Wii, lite synd eftersom PS3 på pappret är bättre än t.ex. XBOX360 men priset avskräcker nog många.

Nu snackade de om i Europa, inte USA. :)

Men det där med lager kan ju vara att Sony har skickat ut många till affärerna. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu snackade de om i Europa, inte USA. :)

Men det där med lager kan ju vara att Sony har skickat ut många till affärerna. >_<

Det märks verkligen att du vill tro att PS3 säljer bra, den säljer inte överdrivet bra. Som Cortez säger finns det inte jättemånga exklusiva spel och folk vill inte köpa ett 6-löks dörrstopp medan dom väntar på bättre spel.

Jag tror inte heller att den kommer sälja bättre i Europa än i USA men försäljningen kommer nog antagligen att öka mer och mer i takt med att nya spel släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Wii är en sådan konsol som säljer bra nu när den är ny, för att sedan sälja halvtaskigt. Den är redan så pass billig att det är nog få som väntar på att den ska sjunka i pris. Playstation 3 lär det nog däremot gå lite trögt för i början för att sedan sälja bättre och bättre i och med att nya spel släpps samt att priset sjunker.

Måste fan ta och förboka en nu, får nog bli en konsol + Resistance och antingen MotorStorm eller Virtua Fighter 5 >_<

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det märks verkligen att du vill tro att PS3 säljer bra, den säljer inte överdrivet bra. Som Cortez säger finns det inte jättemånga exklusiva spel och folk vill inte köpa ett 6-löks dörrstopp medan dom väntar på bättre spel.

Jag tror inte heller att den kommer sälja bättre i Europa än i USA men försäljningen kommer nog antagligen att öka mer och mer i takt med att nya spel släpps.

Där måste jag nog hålla med dig då jag älskar Sony och vill tro att Ps3 säljer som smör :lol:

men det kmr bli bättre sen :lol:

Jag tror att Wii är en sådan konsol som säljer bra nu när den är ny, för att sedan sälja halvtaskigt. Den är redan så pass billig att det är nog få som väntar på att den ska sjunka i pris. Playstation 3 lär det nog däremot gå lite trögt för i början för att sedan sälja bättre och bättre i och med att nya spel släpps samt att priset sjunker.

Måste fan ta och förboka en nu, får nog bli en konsol + Resistance och antingen MotorStorm eller Virtua Fighter 5 :lol:

Me 2

fan vad jag längtar tills man kan sitta och spela Resistance 24/7 :lol:

Mitt 2000inlägg :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Wii är en sådan konsol som säljer bra nu när den är ny, för att sedan sälja halvtaskigt. Den är redan så pass billig att det är nog få som väntar på att den ska sjunka i pris. Playstation 3 lär det nog däremot gå lite trögt för i början för att sedan sälja bättre och bättre i och med att nya spel släpps samt att priset sjunker.

Jag väntar på att Wii ska sjunka i pris. Inte en chans jag betalar så mycket för en uugraderad GameCube med en cool kontroll.

Jag har inte sagt att PS3 säljer bra jag menade bara att lagerstatus säger ingenting.

Och som jag sa, Sony sa att deras Europa launch kommer vara deras starkaste hitils, inte deras USA launch.

Håller med om att PS3 inte säljer överdrivet bra och antagligen för det ni säger, för få bra spel (Trots ett spel bibleotek på 30 spel så är det få som fångar blicken) och ett för högt pris för att bara köpa nu i väntan på de bättre spelen. När de stora höjdarna släpps så kommer PS3 sälja som smör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mina amerikanska källor (Digg.com) så säljer PS3 inte jättebra, 53% av alla affärer har PS3 i lager medan bara 3% har Wii, lite synd eftersom PS3 på pappret är bättre än t.ex. XBOX360 men priset avskräcker nog många.

PS3 har sålt bättre än både PS2 och PS1 om man räknar deras första månader med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skiter i vad den kommer kosta,jag bara måste ha den :rolleyes:

Hade betalat 10000kr för den i dont give a sheisse

Låter som att du borde lägga in dig hos en avvänjningsklinik för spelare. 10k för en konsol, menar du verkligen det? Hur får du dina pengar? Säljer du knark, dig själv, stulna bilar eller stulna Xbox 360s? Eller går du på bidrag så att svenska folket betalar en PS3 för tio tusen kronor åt dig? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att du borde lägga in dig hos en avvänjningsklinik för spelare. 10k för en konsol, menar du verkligen det? Hur får du dina pengar? Säljer du knark, dig själv, stulna bilar eller stulna Xbox 360s? Eller går du på bidrag så att svenska folket betalar en PS3 för tio tusen kronor åt dig? :rolleyes:

:( min pappa betalar ,och ja jag är rik tbh varför skulle jag inte då betala hur mycket jag vill för en konsol

Jag är inte bortskämd!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...