Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har en lista på de spel som ska finnas till realese? Vill se en sådan lista då det lär vara avgörande för om jag ska boka en eller inte.

Dessa kommer garenterat finnas:

* Call of Duty 3

* Fight Night: Round 3

* Genji: Days of the Blade

* Madden NFL 07

* Marvel: Ultimate Alliance

* Mobile Suit Gundam: Crossfire

* NBA 07

* NBA 2K7

* NHL 2K7

* Need for Speed: Carbon

* Resistance: Fall of Man

* Ridge Racer 7

* Tiger Woods PGA Tour 2007

* Tony Hawk's Project 8

* Untold Legends: Dark Kingdom

* Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

* Splinter Cell: Double Agent

* Rainbow Six: Vegas

* Blazing Angels

* The Elder Scrolls IV: Oblivion

Sony har sagt att fler spel kommer vara med men har ännu inte sagt vilka.

Edit: Bah, jag fick ju ett errormedelande att den inte postades första gången. :rolleyes:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att Sony verkar fått ordning på sin produktion nu så tror jag att de flesta som förbokat sin kommer få den. Redan nu kan man köpa PS3-enheter i USA utan att förhandsboka, så det betyder att Sony kan skicka fler enheter hit.

Jag tror vi skulle få reda på mer om releasen denna vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att Sony verkar fått ordning på sin produktion nu så tror jag att de flesta som förbokat sin kommer få den. Redan nu kan man köpa PS3-enheter i USA utan att förhandsboka, så det betyder att Sony kan skicka fler enheter hit.

Jag tror vi skulle få reda på mer om releasen denna vecka.

Låter så jävla nice <_<:unsure::huh:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, ja vet inte om jag ska beställa en på en webshop eller på GAME i Kalmar. Jobbigt när man inte vet vilken dag den släpps, kanske har posten problem att leverera och så kanske det är full kö i butiken...

Som sagt, vi kommer kanske få reda på mer denna vecka. Tror att två Sony-anställda bekräftat det, men med Sony kan man ju aldrig vara säker >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar en sak om både 360 och PS3: De har ju båda hårddisk, och med prestandan som erbjuds (speciellt med 360 som är Media Center-kompatibel) - borde det inte vara större hårddiskar? Man installerar ju spelen mer eller mindre på båda konsollerna, och de ska ju rymma en hel del film och musik. Den som är mediatokig fyller väl 60 gig rätt fort med högupplöst film och alla album från alla idoler? Right? >_< Borde det inte vara större hårddiskar med tanke på att man kan köpa 250gigs externa hårddiskar för bara en tusing?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar en sak om både 360 och PS3: De har ju båda hårddisk, och med prestandan som erbjuds (speciellt med 360 som är Media Center-kompatibel) - borde det inte vara större hårddiskar? Man installerar ju spelen mer eller mindre på båda konsollerna, och de ska ju rymma en hel del film och musik. Den som är mediatokig fyller väl 60 gig rätt fort med högupplöst film och alla album från alla idoler? Right? >_< Borde det inte vara större hårddiskar med tanke på att man kan köpa 250gigs externa hårddiskar för bara en tusing?

Men Ps3 är väl vanliga Usb hubbar så du kan ju plugga in din Externa hårddisk direkt från datorn och in Ps3:an :D

Rätt mig om jag har fel men jag tror Crusader sa att man kunde plugga in alla usb:er på sidan5 med sin mega stora post ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Ps3 är väl vanliga Usb hubbar så du kan ju plugga in din Externa hårddisk direkt från datorn och in Ps3:an :P

Rätt mig om jag har fel men jag tror Crusader sa att man kunde plugga in alla usb:er på sidan5 med sin mega stora post :ermm:

Om man kan koppla till hårddiskar via USB vet jag inte men man kan köpa större hårddiskar eftersom PS3 har de vanliga 2.5" SATA hårddiskarna.

Men man kan koppla till Memory stick, Compact flash och SD card.

Med XBox 360 så är det en annan sak. De har en speciell hårddisk som man måste köpa från M$. Om ni tycker att 60GB är lite, testa 15GB som det är på XBox 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kan koppla till hårddiskar via USB vet jag inte men man kan köpa större hårddiskar eftersom PS3 har de vanliga 2.5" SATA hårddiskarna.

Men man kan koppla till Memory stick, Compact flash och SD card.

Med XBox 360 så är det en annan sak. De har en speciell hårddisk som man måste köpa från M$. Om ni tycker att 60GB är lite, testa 15GB som det är på XBox 360.

Jag tycker det är asbra att man kan koppla in en vanlig Usb-enhet i Ps3an!! då slipper man bränna filmer man har på datorn, bara koppla in och se!!

och det med minneskort är oxå asbra, bara plugga i sitt minneskort man har till mobilen och lyssna musik,kolla bilder eller videoklipp :P

Asså, no disrespect, 360 är en fantastisk maskin den med! MEN Ps3an klår den på MÅNGA sätt..t.ex Blueray,60gb och inte 20gb som är högsta på 360..

folk bara klagar på priset på ps3an men är man en gamer så är det inte så farligt.. plus, vill man ha det bästa så kostar det.. hade 360 oxå haft en blueray läsare hade den säkerligen kostat lika mkt eller mer på dens realese!!

SONY PLAYSTATION 4 LIFE!!!! :D (företaget då, inte konsollen Ps, utan hela företaget :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är asbra att man kan koppla in en vanlig Usb-enhet i Ps3an!! då slipper man bränna filmer man har på datorn, bara koppla in och se!!

och det med minneskort är oxå asbra, bara plugga i sitt minneskort man har till mobilen och lyssna musik,kolla bilder eller videoklipp :P

Asså, no disrespect, 360 är en fantastisk maskin den med! MEN Ps3an klår den på MÅNGA sätt..t.ex Blueray,60gb och inte 20gb som är högsta på 360..

folk bara klagar på priset på ps3an men är man en gamer så är det inte så farligt.. plus, vill man ha det bästa så kostar det.. hade 360 oxå haft en blueray läsare hade den säkerligen kostat lika mkt eller mer på dens realese!!

SONY PLAYSTATION 4 LIFE!!!! :D (företaget då, inte konsollen Ps, utan hela företaget :D )

Dom ska väl göra/har gjort blueray läsare till 360?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix, de har gjort en HD-DVD version men Blue-Ray har Sony ensamrätten till på PS3.

Vilket kan betyda Blu-ray spelarens död om vi har otur. För jag hoppas på att fler Blu-ray spelare/brännare börjar säljas till PC så priset går ner. Yay för mer lagring.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta verkar ganska lovande eller vad tycker ni : http://ps3.ign.com/articles/758/758082p1.html (w00t)

Nää, det kan inte vara sant tror jag! :wub:

men ja skulle hoppas på att det kanske e sant, för då släpps det i sverige tidigare, vilket betyder att det förhoppningsvis gått ner i pris när ja har pengar till det, vilket är i sommar ^_^

hitta en sida man kan jämnföra konsoller m.m.. här är 360, och Ps3.. Men asså, vikten på 360n, stämmer den???

http://www.komplett.se/k/kcp.asp?sku=324725&sku=312845

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

23 Mars är alltså den slutgiltliga tiden då den totalt tysta spelmaskinen PS3 kommer till Europa. Priset = 5449 kr översatt från Euro. Så det kan hända att de plussar på lite.

Ändast 60GB versionen kommer att säljas. Orsaken till det sägs vara att nästan ingen köpt den billiga 20GB versionen.

30 spel kommer att finnas tillgängliga från start. maskinen kommer ha 1.5 firmware (Alla buggar med bakotkompatibla spel är fixade) och 1.6 uppdateringen kommer finnas att ladda ner strax efter.

Sony säger själva att detta kommer bli deras starkaste launch någonsin.

Dessa spel kommer finnas tillgängliga:

Spel på DISC

Resistance: Fall of Man

MotorStorm

Genji: Days of the Blade

Formula One Championship Edition

Ridge Racer 7

Call of Duty 3

Marvel: Ultimate Alliance

Tony Hawk's Project 8

Gundam: Target in Sight

Full Auto™ 2: Battle Lines

Sonic the Hedgehog

Virtua Fighter 5

Virtua Tennis 3

World Snooker Championship 2007 NBA 2K7

NHL 2K7

Blazing Angels Squadrons of WWII

Enchanted Arms

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

The Elder Scrolls lV: Oblivion

Def Jam: Icon

Fight Night Round 3

NBA Street 4 Homecourt 2007

Need for Speed Carbon

The Godfather: The Don's Edition

Tiger Woods PGA Tour 2007

Untold Legends: Dark Kingdom

F.E.A.R.

Spel via DOWNLOAD

Tekken: Dark Resurrection

Lemmings

Go! Sudoku

Go! Puzzle

Blast Factor

flOw

Super Rub'a'Dub

Gripshift

Nej, den där vikten på XBox 360 stämmer inte. PS3 är tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...