Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Om man vill använda Linux ska man visst boota upp PS3 med den istället för Sonys PS3-OS.

Helt oväntat har det visat sig att locket på Playstation 3, den släta blanka delen med logotypen, går att ta loss. Med bara ett enkelt grepp kan man plocka loss den och ersätta med vad man nu tycker passar bäst. Till skillnad från Microsoft med sina utbytbara frontpaneler har Sony inte hypat den här möjligheten och därför har vi inte sett några tredjepartstillverkare med nya lock, men räkna med att det kommer. Så om du inte vill ha "Spiderman"-fonten på ditt lock så finns det gott om utrymme för massvis av läcker artwork. Själv funderar jag på att fixa dit Ico-omslaget på min.

Källa

Och Nordamerika ska få fler PS3-enheter nästa vecka.

Då kanske vi får se detta hända igen.

Och folk kallar japanerna galna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste precis senaste nummret av SuperPlay och de hade endel intresanta saker att säga.

T ex så stämmer det som Sony sagt, och ingen velat tro på: Playstation 3 är totalt tyst. De trodde tillochmed först att nåt var fel på den eftersom den var så tyst. >_<

En annan sak de sa var att grafiken på de spel de prövade var det snyggaste de någonsin sett.

Sedan nämnde de några obetydliga detaljer som t ex att man kan vrida på Playstation loggan så den alltid står rätt hur man än sätter maskinen. >_<

Det virtuella tangentbordet fyller i ord automatiskt medan man skriver så att det går snabbare att skriva.

Fast en konstig grej: De sa att det inte går att byta skal, vilket ju har rapoterats från andra håll att man enkelt ska kunna byta till t ex Spider-Man skal.

Iallafall så verkade de possitivt överaskade av maskinen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste igår att man kan använda vilka USB-headsets som helst till PS3, samt att Eye Toy-kameran, som går att hitta för 150 spänn, funkar som webkamera.

Yepp. Sony har utvecklat maskinen för att man inte ska behöva köpa till en massa extra dyra PS3 prylar utan kunna använda det som redan finns. Liksom att man bara behöver en helt vanlig USB sladd för att ladda om handkontrollen och kan spela med den samtidigt. Inte som med Xbox där man måste köpa det till.

De gör inte som Wii där man måste spendera en halv förmögenhet i att köpa tillbehör till t ex handkontrollen, eller köpa en vanlig handkontroll för att kunna spela gammla och vissa nya spel och en massa annat man måste köpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om det går att installera vanliga datorspel på PS3:an?

Om så är fallet så skiter jag i att uppgradera min dator och köper denna fina maskin 4onemotherfuckinggoodprice.

Tror inte det. Men man ska ju kunna ha linux på den så man KANSKE kan instalera en PC emulator (om inte PC funkar till ps3) så man kan köra pc spel :).

Inte säker men borde nog gå :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det. Men man ska ju kunna ha linux på den så man KANSKE kan instalera en PC emulator (om inte PC funkar till ps3) så man kan köra pc spel :).

Inte säker men borde nog gå :).

Snackade med ett datorsnille på min skola, våran datoransvarige. Först satt han och kollade in i väggen och tänkte, sedan brast han ut med förvånad och halvhäpen röst "Jo men vafan, det borde ju fungera.." och fick stora ögon..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snackade med ett datorsnille på min skola, våran datoransvarige. Först satt han och kollade in i väggen och tänkte, sedan brast han ut med förvånad och halvhäpen röst "Jo men vafan, det borde ju fungera.." och fick stora ögon..

Ehh :lol: vad sa du till han?

Ur confusing me :) !

(halv vacken ,Tittar på the ring :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag frågade om han trodde att det gick att köra pc-spel på ps3:an..

Antog att du tog det för givet.. XD

Jo men efter man har set the ring så tvekar man ju på allt :).

Det borde gå men tror nog att sony inte stödjer det.

En konsol är ju igentligen en dator bara anpasad till Spel/film med auto run :).

Inget är omöljigt man måste bara veta hur man ska gjöra det :lol: (ingen anning här lol).

Aja time to sleep nighty nighty:D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån Sony-kille sa för flera månader sen att både Mac OS X och Windows ska funka, men eftersom Microsoft är emot det så vet jag inte riktigt. Till mars borde vi veta.

Men jag vet inte riktigt hur bra den skulle vara till PC-spel.

NeoGeo-spel kommer släppas till PS3 via online-affären.

Oh le edit!

http://ps3.qj.net/Bound-to-happen-WinXP-on...pg/49/aid/74021

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns säkert svar på detta i tråden men orka läsa igenom 12 sidor...

Finns det något säkert svar på hur stor hårdisken kommer att vara.

Hörde igår att den "bara" skulle vara på 60 gigg och det är väl inte så himmla mycket...!?

This post has been edited by Vice.: Dec 4 2006, 09:16

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns säkert svar på detta i tråden men orka läsa igenom 12 sidor...

Finns det något säkert svar på hur stor hårdisken kommer att vara.

Hörde igår att den "bara" skulle vara på 60 gigg och det är väl inte så himmla mycket...!?

This post has been edited by Vice.: Dec 4 2006, 09:16

60Gb är mer än tillräkligt stort för en konsoll.

edit: svenskan ffs

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...