Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

UT 2007 är det enda spel där mus och tangentbord är bekräftat att funka.

Priset är egentligen inte så farligt. De flesta mobiler med abonomang nu för tiden går på lika mycket, samt att det går att installera Linux på hårddisken så PS3 blir en dator.

Bara så ni vet så funkar vilken 2,5'' SATA-hårddisk som helst till PS3, så till skillnad från Xbox 360 kan man få rätt så mycket GB till pressade priser.

Och Boomer, det går att spela Halo 2 på Xbox med tangentbord och mus.

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UT 2007 är det enda spel där mus och tangentbord är bekräftat att funka.

Priset är egentligen inte så farligt. De flesta mobiler med abonomang nu för tiden går på lika mycket, samt att det går att installera Linux på hårddisken så PS3 blir en dator.

Bara så ni vet så funkar vilken 2,5'' SATA-hårddisk som helst till PS3, så till skillnad från Xbox 360 kan man få rätt så mycket GB till pressade priser.

Och Boomer, det går att spela Halo 2 på Xbox med tangentbord och mus.

Går det? Berätta mer via pm plz. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej usch att spela med tangentbord på konsol! De enda spel jag kan tänka mig spela med tangentbord är FPS's och Strategi. Tredjepersonsspel, plattform, racing, fighting etc. måste man ha en handkontroll till imo.

Är osäker om jag kommer att använda PS3's weebläsare särskilt mycket. Men om jag skaffar en större tv som planerat kan det ju vara najs att titta på större skärm. Kommer man att kunna ladda ner filer från nätet till håddisken? T.ex. små filmklipp och liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej usch att spela med tangentbord på konsol! De enda spel jag kan tänka mig spela med tangentbord är FPS's och Strategi. Tredjepersonsspel, plattform, racing, fighting etc. måste man ha en handkontroll till imo.

Är osäker om jag kommer att använda PS3's weebläsare särskilt mycket. Men om jag skaffar en större tv som planerat kan det ju vara najs att titta på större skärm. Kommer man att kunna ladda ner filer från nätet till håddisken? T.ex. små filmklipp och liknande?

Helt med dig om kontrollen.

Vet inte om man kan ladda ner filmer via Sonys webläsare. Annars kanske man fixar en webläsare till Linux på PS3 och laddar ner på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost :huh:

Questions and Answers, IGN

Vad som fanns i lådan (60 gig)

Vad som händer om man kopplar in en egen HDD

Info om Media på PS3

PS3 reklam inför USA Releasen ---> Redan en skämtfilm ute :P

4 minuters film om PS3 releasen i Japan

Sen kan jag passa på att berätta att det redan kommit ut en patch till PS3, innan så kunde man inte connecta till Playstation Network Hub.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 kommer inte med Linux. Dom ändrade sig för nån vecka sen, men det finns ett specialgjort Linux till PS3 som går att hämta på nätet.

Sony's PlayStation 3 (PS3), due this month, will not ship with Linux pre-installed, as suggested in March by CEO Ken Kuturagi.

However, TerraSoft CEO Kai Staats says his company's Yellow Dog Linux is installable by "anybody who knows how to use a keyboard, mouse, and browser," according to an interview in the Coloradoan.

Both Kuturagi and Staats have said that when running Linux, the PS3 has limitless potential to serve as a home computer, as well as a gaming device, DVD player, and digital media server. Staats told the Coloradoan, "This is not an application-limited appliance. This is a full-blown computer. There is no issue of 'can it do this or that?' It can do everything."

The PS3 is based on a "Cell" processor with a PowerPC core and seven vector processors called "synergistic processing engines" (SPEs). Its multiple SPEs are expected to bring the PS3 unprecedented graphics capabilities -- such as the ability to drive extra-high-definition "1080p" displays (1920 x 1080 displays with progressive rendering).

Källa

Och här beskrivs hur man installera ett nytt OS på PS3!

Rykten säger att även Mac OS X och Windows går att köra på PS3, men det är inte bekräftat.

Tangentbord borde ju mest användas för att surfa samt att snabbt skriva meddelanden till kompisar online. För vem pallar att sitta i sängen/soffan med ett tangentbord i knät och en datormus jämte sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...