Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Haha. 2:a reklamen för PS3-konsolen. Jag undrar hur deras marknadsföringavdelning tänker. :)

http://www.shoutwire.com/viewstory/36367/C...Baby_Commercial

@Sniper: Nej, det kommer inte att gå om du inte köper en begagnad. Vissa företag planerade att importera PS3:an till Europa, så som Lik-Sang, men Sony stoppade dom. Sen har de även sagt att inget företag får importera PS3:an till Europa, då kommer dom stämma dom också.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. 2:a reklamen för PS3-konsolen. Jag undrar hur deras marknadsföringavdelning tänker. :)

http://www.shoutwire.com/viewstory/36367/C...Baby_Commercial

@Sniper: Nej, det kommer inte att gå om du inte köper en begagnad. Vissa företag planerade att importera PS3:an till Europa, så som Lik-Sang, men Sony stoppade dom. Sen har de även sagt att inget företag får importera PS3:an till Europa, då kommer dom stämma dom också.

Men kommer USA:s PS3 funka med spel från europa och viceversa...?

För då kanske jag kan köpa en i USA billigt om jag skulle åka dit, när den släpps i Europa... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kommer USA:s PS3 funka med spel från europa och viceversa...?

För då kanske jag kan köpa en i USA billigt om jag skulle åka dit, när den släpps i Europa... :)

Mjo, jag har för mig att PS3:an är regionsfri när det gäller spel men det är Xbox 360 också, trots det så kör utvecklare fortfarande med PAL och NTSC. Så möjligheten finns, det beror på utvecklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag har för mig att PS3:an är regionsfri när det gäller spel men det är Xbox 360 också, trots det så kör utvecklare fortfarande med PAL och NTSC. Så möjligheten finns, det beror på utvecklarna.

PS3:an kan spela alla PS3-spel från alla regioner. Den är alltså riktigt regionfri, till skillnad från de andra konsolerna.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360:n är regionfri, det är bara utvecklarna som valt att göra sina spel PAL och NTSC för det finns spel till Xbox 360 som är regionfria, t.e.x. Call Of Duty 2, Condemned, Gun och Splinter Cell: Double Agent.

Sen kanske Sony utvecklat så spelen eller PS3:an ställer in sig automatiskt efter TV:ens HZ? Smart iofs isf.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 och 360 innehåller inget revulotionerande.

Bara bättre grafik och sånt.

Den enda konsollen som förtjänar att kallas "Next gen" är wii.

Mest p.g.a kontrollerna och möjligheten att ladda ner gamla nintendospel.

Nja, det håller jag inte med om. Visst har Wii en massa coola grejor men tekniken är rätt gammal (Skulle möjligen vara kontrollen som räknas som Next-Gen) och grafiken är typ samma som Game Cube.

Jag såg en guide (Kommer inte ihåg vart) vad det behövdes för typ av dator för att blir lika stark som PS3. I slutändan skulle det bli en väldigt dyr dator med en massa nya dyra saker som för tillfället yterst få har.

Next-Gen har med att det är bättre än det som funnit innan, vilket det är.

Allting kan inte vara revulotionerande. Väldigt sällan saker är det.

Så jag har förstått det så är inte XBox 360 helt Regionsfri utan uppdelad i PAL och NTSC. Men vissa spel har gjorts så att de funkar på alla konsoller för att kunna släppa dem över hela världen samtidigt och inte behöva tillverka dem olika.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det håller jag inte med om. Visst har Wii en massa coola grejor men tekniken är rätt gammal (Skulle möjligen vara kontrollen som räknas som Next-Gen) och grafiken är typ samma som Game Cube.

Jag såg en guide (Kommer inte ihåg vart) vad det behövdes för typ av dator för att blir lika stark som PS3. I slutändan skulle det bli en väldigt dyr dator med en massa nya dyra saker som för tillfället yterst få har.

Next-Gen har med att det är bättre än det som funnit innan, vilket det är.

Allting kan inte vara revulotionerande. Väldigt sällan saker är det.

Så jag har förstått det så är inte XBox 360 helt Regionsfri utan uppdelad i PAL och NTSC. Men vissa spel har gjorts så att de funkar på alla konsoller för att kunna släppa dem över hela världen samtidigt och inte behöva tillverka dem olika.

Jobbigt när olika spel har olika regionskoder och vissa inte har någon alls :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en + och - lista på bägge konsoler som är betydelsefull för MIG.

Playstation 3

+

Grym grafik

Kan spela alla PS2- samt PS spel.

-

Sjukt pris

Spelen som finns vid releasen verkar tråkiga

Förseniningar. Det släpps ju aldrig!

X360

+

Grafiken

Roliga spel

-

Alla mina PS2 spel kan lika gärna skickas åt helvete

-

Men jag tror att det dröjer ett bra tag innan jag köper PS3, om jag köper det. Jag vägrar punga ut sex lakan för en jäkla konsol.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börja med stor bokstav??? Ni skämtar med mig. :P

samuelszon: Läser du min guide på sida 5 så ser du att det finns en massa andra bra grejor med PS3. T ex gratis multiplayer spelande, 60GB HD (360 har 10 GB), man kan surfa på internet, se på nerladdade filmer (Utan att behöva chippa som med 360), köra alla sorters DVD/CD, 4 USB portar, trådlöst internet uppkoppling, uppladdningsbara kontroller utan att behöva köpa extra tillbehör, helt Regionsfri osv. Dessutom görs PS3 av högre kvalitetsdelar än 360, som består av rätt billiga delar.

Sony har redan pressat priset så de går med 4000 kr i förlust per maskin.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en + och - lista på bägge konsoler som är betydelsefull för MIG.

Playstation 3

+

Grym grafik

Kan spela alla PS2- samt PS spel.

-

Sjukt pris

Vänta lite nu!

Kommer PS3 att kunna pc spel??? Så jag kan spela WoW eller Fear på PS3!?!?!

Håller med om att priset är förvånande! Xbox gjorde det misstaget när de släppte sin konsoll och fick sänka priset redan efter någon månad. Men PS3:an har mer att erbjuda än vad den hade. Men vi får se om det är ett bra drag! Jag är tveksam...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta lite nu!

Kommer PS3 att kunna pc spel??? Så jag kan spela WoW eller Fear på PS3!?!?!

Håller med om att priset är förvånande! Xbox gjorde det misstaget när de släppte sin konsoll och fick sänka priset redan efter någon månad. Men PS3:an har mer att erbjuda än vad den hade. Men vi får se om det är ett bra drag! Jag är tveksam...

Va? Där står ps2 och ps spel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...