Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

PS3 ska få en remake av ett av de största titlarna till Xbox 1, Ninja Gaiden!

http://www.gamesradar.com/gb/ps3/game/news...;sectionId=1006

[PS3]It's all Greek to us as the Xbox action mascot goes PS3

Ninja Gaiden Sigma - a special edition of the nimble-footed and utterly merciless slice-'em-dead actioner from Tecmo - has been confirmed for release on PS3.

Ninja Gaiden Sigma will feature new stages and weapons, a major upgrade to graphics and 'direction' (the fixed camera angles being one of the few complaints with the smashing original, other than its towering difficulty), and - in perhaps the biggest selling point - buxom femme fatale Rachael will be a playable character, the latest issue of Japanese gaming hotline Famitsu has revealed.

It seems that Team Ninja's - the developer behind Gaiden - katana-wielding, whisky-swilling director, Tomonobu Itagaki, is not directly involved in Sigma's development, with Famitsu listing other Tecmo staffers in production roles for the PS3 game.

Hopefully we'll see more on this mysterious director's-cut-by-a-different-director at this weekend's Tokyo Game Show - where it'll be facing off against Devil May Cry 4 in one corner and Heavenly Sword in the other. Who wins? PS3 action game fans, we'd reckon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla spel går inte att spela på xbox live men de måste ha en funktion inom xbox live.

Precis. Det är en regel som M$ har lagt att alla spel som görs till XBox 360 måste ha XBox Live funktioner.

Synd att PS3 blir försenat i Europa. Sony vill unvika de problem som XBox 360 släppet fick (För få komponenter så alla kunde inte få en konsoll i släppet) och det bra med det är ju att de hinner kolla upp alla fel och buggar som rapoteras och släppa en mer buggfri version i Europa.

Vad jag längtar, inget chippande eller så för att impotera spel. Att PS3 blir regionsfritt är nog Sonys bästa move.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu på Tokyo Game Show har vi fått se rätt så mycket.

PS3 ska ha möjligheten att ladda ner spel från gamla konsoler som Mega Drive och Turbo Grafx 16.

"Core"-versionen ska nu innehålla HDMi så man kan få bästa möjliga bild ur spel och film, vilket gör den mer framtidssäker och ett rätt så bra val framför den 1000 kr dyrare "Premium"-versionen som även har kortläsare, inbyggd trådlös adapter och 40 GB större hårddisk. Än så länge vet vi bara att Premium ska komma till Europa, men man kan ju alltid hoppas.

Vi har även fått se nya trailers på massa spel, och så gott som samtliga har blivit snyggare än förra gången dom visades.

Xbox-klassikern Ninja Gaiden kommer som en remake med lite extra smått och gott. Trailern hittar ni här!

Devil May Cry 4 har fått en ny trailer plus att Gametrailers.com har provspelat det och filmat. Alla trailerna hittar ni här.

Metal Gear Solid 4-trailer! Ord är överflödiga, detta spel kommer bli skitbra.

Resistance: Fall of Man (I-8 förkortat) visades kort, och gav oss lite mer bakrunds-story. Ett av dom snyggaste spelen som släpps i år!

Fatal Inertia, ett Wipeout-liknande spel, har blivit rätt så snyggt.

Det häftiga offroad-bilspelet Motorstorm har fått en hemsida med en ny, riktigt snygg trailer.

White Knight Story är ett spel som precis utannoserats. Vi kommer kunna möta fiender som är 2000 meter höga och t.o.m en enorm sköldpadda med en hel stad på ryggen. Andas mycket Shadow of the Colossus över detta.

Till slut så vill jag visa bilder och trailern på Africa, ett spel från Sony som vi inte vet något om. Men snyggt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpostar

Om ni klickar runt på aftonbladet hittar ni en artikel om PS3 och att sony ska sänka priset på Ps3an i japen och det kanske blir så här, dom ska sänka det till 50 000 yang = 320 euro = 3200

Hoppas hoppas det blir så :)

Det är priset på 20 GB-versionen de sänker. Och jag har hört att Sverige, eller rättare sagt Europa får bara 60 GB-versionen tillgänglig för försäljning. Den mindre versionen är exklusiv för USA och Japan har jag för mig. Så du får nog importera om du vill ha 20 GB-versionen. Förresten, 320 euro är strax under 3000 svenska kr. :)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är priset på 20 GB-versionen de sänker. Och jag har hört att Sverige, eller rättare sagt Europa får bara 60 GB-versionen tillgänglig för försäljning. Den mindre versionen är exklusiv för USA och Japan har jag för mig. Så du får nog importera om du vill ha 20 GB-versionen. Förresten, 320 euro är strax under 3000 svenska kr. :)

Okeej :D , orkade inte räkna så jag räkna x10 :)

Edit: Boomer tänkte inte på att den blev försenad

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...