Jump to content

Assassin's Creed


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Då har man kört igenom spelet då>_< I helhet är det liite enformigt, iallafall på uppdrag oså. men spelet har ju en härlig känsla asså. slutet säger jag inget om, men det är annorlunda:) För dig som oxå klarat spelet:

Lite dåligt att man inte får armborstet som e med i trailern tycker jag. sen är slutet väldigt overkligt, att en mästare har en kula som kontrollerar allt, njaa, lite dåligt tycker jag. men spelet är underbart ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då har man kört igenom spelet då:mf_doof: I helhet är det liite enformigt, iallafall på uppdrag oså. men spelet har ju en härlig känsla asså. slutet säger jag inget om, men det är annorlunda:) För dig som oxå klarat spelet:

Lite dåligt att man inte får armborstet som e med i trailern tycker jag. sen är slutet väldigt overkligt, att en mästare har en kula som kontrollerar allt, njaa, lite dåligt tycker jag. men spelet är underbart ändå!

har inte klarat spelet än, för massa av mina vänner vill oxå spela lite på egna profiler ^_^ men läste ändå vad du skrev och att

man inte får armborstet är ju riiiiktigt

dåligt !!! >_<

btw, e de någon som har en aning om va man får om man hittar alla flaggorna? eller dödar 60 "templars"? >_<

jag hade vellat se lite större vapen arsenal faktiskt.. men detta är lätt bästa "next-gen" spelet hittills!!! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför en del personer måste klara ut ett spel så snabbt som möjligt för. Jag brukar alltid göra ett uppdrag, freeroama resten av dagen för att lära känna miljön bättre och sen göra om detta varje dag. Spelet håller betydligt längre på det sättet.

Ni som har det, vad får det för betyg på en 10 gradig skala? IGN gav det ynkliga 7,5. Tvivlar på att det är så dåligt. Har sett skitspel fått högre betyg av IGN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför en del personer måste klara ut ett spel så snabbt som möjligt för. Jag brukar alltid göra ett uppdrag, freeroama resten av dagen för att lära känna miljön bättre och sen göra om detta varje dag. Spelet håller betydligt längre på det sättet.

Ni som har det, vad får det för betyg på en 10 gradig skala? IGN gav det ynkliga 7,5. Tvivlar på att det är så dåligt. Har sett skitspel fått högre betyg av IGN.

Det får 9,5 av mig. Finns inga direkt stora negativa saker men det är en sak som stör mig, men jag vet inte vad xD.

Dem som klagar på att alla uppdrag är detsamma, klart att dem är det?

Du är ju en lönnmördare, dina mål är att mörda folk. Du skall ju inte precis gå och handla.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utav mig får spelet en 9, det som sänker det från 10, är lite kontrollerna, dom e lite slippriga ibland, och man hoppar inte alltid dit man vill, men det är förmodligen en vanesak som man lär sig. Det som är bra med spelet är friheten, man kan hoppa och klättra nästan överallt i spelvärlden, och det att man håller inne en knapp oc bara springer är faktiskt ingen dålig sak, och nej, det är inte för lätt. Faktum är att man måste planera ganska långt i förväg vart man ska hoppa så man inte missar avsatsen.

Sen att man får mörda människor(låter som ett psykfall) är ju ett stort pluss hehe :shifty: Ganska många har skrivit att grafiken är i genomsnitt väldigt bra, men på vissa ställen dålig? skulle vilja ha exempel på detta, för det som jag har sett av spelet, o det är ganska mkt, så har jag inte sett några sådana tendenser.

Storyn är väldigt bra, men den är samtidigt väldigt mystisk, (här kommer för er som inte vill bli spoilerade)

och storyn lägger upp för uppföljare. Ni som har spelat spelet och klarat det vet att maskinen heter animus och att det har bott någon i hans rum tidigare. Det som står på väggarna i rummet kan behövas förklaras, därför tror jag absolut att det kommer en uppföljare. Det som vore väldigt spännande vore att få spela som Desmond(huvudkaraktären i framtiden) som lönnmördare i framtiden. något att tänka på UbiSoft? (ofta dom kollar här)

Summan av kardemumman, ett av de bästa spelen som jag har spelat, hamnar på samma lista som Mafia, GTA spelen, och Max Payne spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför en del personer måste klara ut ett spel så snabbt som möjligt för. Jag brukar alltid göra ett uppdrag, freeroama resten av dagen för att lära känna miljön bättre och sen göra om detta varje dag. Spelet håller betydligt längre på det sättet.

Ni som har det, vad får det för betyg på en 10 gradig skala? IGN gav det ynkliga 7,5. Tvivlar på att det är så dåligt. Har sett skitspel fått högre betyg av IGN.

Ja alltså de enformiga uppdragen drar ned betyget ganska mycket. Jämför med en film med grymma effekter men med keffaste handlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har förstått det rätt, när man tatt alla flaggor och dödat alla templars, så får man poäng på xbox live så man kan köpa grejer. kan ha helt åt helvete fel, men kan ha rätt. Iallafall det jag har hört.

Edit: Ja, man skadar sig när man hoppar från för höga höjder. Oftast är det bara när man hoppar från ett tak o missar nästa tak o landar nere på gatan, inte så ofta från tak till tak.

Edit 2: jag ruschade inte igenom spelet, utan jag gjorde alla uppdrag så som man ska göra, hittade alla "synchronize" torn, räddade alla citizens för att göra uppdraget lättare. Visserligen har jag inte lekt så mycket, men det har man ju resten av livet på sig:) Jag vill se vad som händer i handlingen, därför leker jag inte i början, oftast.

Redigerad av Hjelmen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av mig får spelet 8/10.

+

Friheten såklart. Uppdragen fram tills det är dags att döda själva "assasination-target" är väldigt vettiga och passar in i att vara en assasin, från att först gå till "the assassin bureau" till att klättra upp till höga hus och se din omgivning och att tjuvlyssna på folk och fickplocka information. Och kanske är jag ensam om att tycka detta men fightscenerna med att det bara kommer fram en åt gången och svingar med svärdet tycker jag är riktigt fint, inget man sett tidigare och det är ju så det brukar vara i "riddar filmer" samt andra filmer från den tiden. Spel-världen är också väldigt fin.

-

Under spelets gång så märkte jag att jag inte riktigt förstod vad exakt det var jag höll på med utan det kändes mer som att jag personligen bara fixerade på att klara uppdragen och döda min target utan att riktigt veta varför jag gjorde det, det beror nog kanske på alla konstiga namn folk har som är lite svåra att komma ihåg, och att ibland när man tjuvlyssnar eller lyssnar på snacket innan man ska fickplocka information så fattade jag inte ibland vad det hade med mitt själva "uppdrag" att göra..

En till sak är att man kan ju typ döda vem som hest framför en vakt sålänge man slår ihop händerna så det ser ut som man ber till gud och bara gå därifrån. Och hans ben ser riktigt löljigt utsvängda ut när man rider!

Slutet är också ganska konstigt men det är ju nästan uppbyggt för en uppföljare (hoppas!)

En annan sak jag hatar (kanske är lite av en smaksak men iaf) är tiggarna, dem är så irreterande, ohh "do you have any money, now you don't understand i'm poor and sick and hungry"... GET A JOB! :D

Men spelet är helt klart ett av dem bästa next-gen spel ute nu, och jag ångrar inte mitt köp alls.

Alla som har drygt 500-600 kr liggandes hemma borde direkt tagga och köpa. dvs om du har en next-gen konsoll ^_^

Edit: Var inne på www.computerandvideogames.com och läste igenom lite frågot & svar och hittade detta:

Q. Why only the one power?

A. Be patient! Assassin's Creed is the first part of a trilogy. By the end of the third game Desmond will have a lot more moves to play with...

Alltså det kommer fler spel.. yaaay! :whistling:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick möjligheten att lira lite innan Sverige-Spanien i helgen. Kul lir, men ack vad svårt det var efter ett par öl och shots.

Hur gick matchen, var planerat att kolla men jag glömde bort, brukar inte va så intresserat av fotboll men när man är till hälften av båda länderna skulle det vara kul att se men icke :whistling: va blev det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gick matchen, var planerat att kolla men jag glömde bort, brukar inte va så intresserat av fotboll men när man är till hälften av båda länderna skulle det vara kul att se men icke :whistling: va blev det?

3-0 till Spanien.

Assasins Creed verkar feting ballt! Får se om det blir ett köp ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde spelet igår, det skall dimpa ner i min brevlåda imorgon, precis lagom tills det att jag kommer hem från skolan vid tre ungefär :naughty: . Jag har faktiskt höga förväntningar, och hoppas på många roliga speltimmar!

Man ska inte ha förväntningar, spelet är roligt att spela men det är inte ground-breaking

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...