Jump to content

Assassin's Creed


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

För er som har klarat spelet:

När jag vaknat upp ur maskinen och doktorn och Lucy snackar med de kostymklädda herrarna och jag ser alla dessa mystiska symboler, sett dom inne i sovrummet och sedan efter eftertexterna kollade jag datorn inne i konferensrummet. Är det slut nu? Har jag glömt något? Jag hatar verkligen slut som lämnar mer frågor istället för svar!

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För er som har klarat spelet:

När jag vaknat upp ur maskinen och doktorn och Lucy snackar med de kostymklädda herrarna och jag ser alla dessa mystiska symboler, sett dom inne i sovrummet och sedan efter eftertexterna kollade jag datorn inne i konferensrummet. Är det slut nu? Har jag glömt något? Jag hatar verkligen slut som lämnar mer frågor istället för svar!

click me hard

Här finns finns det svar på frågor samt vad dem olika symbolerna betyder.. jag tror att det kommer komma mer från assassins, kanske med mer fokus på det som händer i slutet av spelet, dvs inte på Altair's tid

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har införskaffat spelet nu. Av början är jag riktigt nöjd faktiskt. Grafiken är fin och friheten är fenomenalt enormt stor.

Kontrollerna kändes dock lite svåra i början, men nu känns det bättre. Fighting-scenerna är fina och hittills känns det som ett bra spel. Har dock inte kommit tills jag ska "assasinata" någon, utan jag tar det lugn och sakta. Känner på staden och miljön :wacko:

Känns även lite som MGS vid vissa ställen. Jag vet, galen jämförelse, men på sättet han går och hoppar känns det som Big Boss :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Jag blir galen på alla dumhuvuden som kommer och puttar på en hela tiden. Vad är det med dem?

Och en till liten fråga angående ett uppdrag:

Jag har precis

dödat personen som höll i avrättningarna nere i Damaskus. Efter det kommer man ju tillbaka till nutiden, och forskarna började prata om att det var några assassins som skulle hämta mig? Jag hängde inte med, kan någon förklara kortfattat vad de pratade om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Jag blir galen på alla dumhuvuden som kommer och puttar på en hela tiden. Vad är det med dem?

Och en till liten fråga angående ett uppdrag:

Jag har precis

dödat personen som höll i avrättningarna nere i Damaskus. Efter det kommer man ju tillbaka till nutiden, och forskarna började prata om att det var några assassins som skulle hämta mig? Jag hängde inte med, kan någon förklara kortfattat vad de pratade om?

Dem där assasins som ska komma och döda dig är templars, alltså samma slags människor Altair dödar, dem är ute efter dig för samma anledning som dem som har dig nu, alltså proffesor what's his name och den där bruden, du håller en hemlighet i ditt DNA som du typ kommer få reda på senare, det är vad jag kommer ihåg, seriöst så är spelet lite invecklat så jag fattade inte riktigt allt heller, måste nog spela om det tror jag!

Och dem där som puttar på dig hela tiden menar du dem där jävla junkies eller, hatar fan mer tiggarna, "no you don't understand i need the money" kommer och stör hela jävla tiden, dödar dem varje gång :wacko:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hihi, har kommit en bit in i spelet nu. Först trodde jag man bara spelade i den där staden som man börjar i, men jäklar i min låda vad stort det blev när jag upptäckte allt. Riktigt roligt att hoppa omkring på taken och klättra. Sedan är Leap Of Faith (?) en favorit. Grymt roligt hittills i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon annans spel som hakar sig ibland? Mitt har gjort det ett par gånger nu, och det är skitstörande. Jag måste starta om hela spelet, och som ni vet så tar det lite tid. Jag har kollat skivan, och det finns inte en enda repa på den, inte ens ett fingeravtryck. Är det en jobbig bugg eller ska jag lämna tillbaka skivan för en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon annans spel som hakar sig ibland? Mitt har gjort det ett par gånger nu, och det är skitstörande. Jag måste starta om hela spelet, och som ni vet så tar det lite tid. Jag har kollat skivan, och det finns inte en enda repa på den, inte ens ett fingeravtryck. Är det en jobbig bugg eller ska jag lämna tillbaka skivan för en ny?

Om du har det till ps3 så finns det inget att göra, det är en bugg som många har haft, du menar att bilden stannar men du fortfarande kan röra kameran?`

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon annans spel som hakar sig ibland? Mitt har gjort det ett par gånger nu, och det är skitstörande. Jag måste starta om hela spelet, och som ni vet så tar det lite tid. Jag har kollat skivan, och det finns inte en enda repa på den, inte ens ett fingeravtryck. Är det en jobbig bugg eller ska jag lämna tillbaka skivan för en ny?

Det stog något om det i manualen. Kommer inte ihåg om det var manualen till 360 (PS3 för dig) eller manualen för spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem där assasins som ska komma och döda dig är templars, alltså samma slags människor Altair dödar, dem är ute efter dig för samma anledning som dem som har dig nu, alltså proffesor what's his name och den där bruden, du håller en hemlighet i ditt DNA som du typ kommer få reda på senare, det är vad jag kommer ihåg, seriöst så är spelet lite invecklat så jag fattade inte riktigt allt heller, måste nog spela om det tror jag!

Lol, helt fel.

Professorn och hela företaget som håller dig fången leds av Templars, dom har dig med andra ord redan. Du är en nutida assassin och de assassins som anfaller företaget är dina egna vänner som försöker befria dig men de misslyckas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla, jag har fått en sådan där

informer

. Han säger åt mig att

sneak(var det?)kill tre stycken

för att komma åt information.

Alltså döda dom utan att dom märker.

Jag förstår inte hur jag ska göra då. Jag kan ju inte ta svärdet eller kniven och jag har inga kastande knivar. Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla, jag har fått en sådan där

informer

. Han säger åt mig att

sneak(var det?)kill tre stycken

för att komma åt information.

Alltså döda dom utan att dom märker.

Jag förstår inte hur jag ska göra då. Jag kan ju inte ta svärdet eller kniven och jag har inga kastande knivar. Hur ska jag göra?

Fickplocka knivarna då. och om det är på tid så fickplocka innan du startar uppdraget, sen är det bara att klättra upp på ett tak och kasta dem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...