Jump to content

Assassin's Creed


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oh...majj...godd vad svårt spel!

Jag satt i 2 timmar med den första "bossen" Ni vet han som springer på taken, försöker fly...

De man ska fäktas med är ju bara så j*vla bra! Något tips för att underlätta spelet?

Haha, honom klarade jag på första försöket :lol:

Underlätta hmm, alltså, sprinta ikapp honom, det räcker inte med att bara springa utan du måste sprinta.

Sedan hugger du honom med kniven en gång så han tappar balansen, sen är det typ bara döda honom.

Gick för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, honom klarade jag på första försöket :lol:

Underlätta hmm, alltså, sprinta ikapp honom, det räcker inte med att bara springa utan du måste sprinta.

Sedan hugger du honom med kniven en gång så han tappar balansen, sen är det typ bara döda honom.

Gick för mig iaf.

Hehe, jag tyckte det var grymt svårt.

Menade underlätta allmänt, jag klarade honom men jag losar i princip alla fäktningar. ><

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag tyckte det var grymt svårt.

Menade underlätta allmänt, jag klarade honom men jag losar i princip alla fäktningar. ><

I början kanske det är svårt. Mycket pga att man inte har så stort liv. Jag tog alla "Save Citizens" och "View Points" innan jag mördade någon. Varje gång. Visst, det tog tid, men i utbyte fick jag mycket större liv än de som skippar det.

Så, det är väl mitt tips. Annars kommer det bli mycket lättare när du får "Counter-Attack". Med den kommer du vinna i stort sett alla fäktningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det billigt där?

Ja.

Fråga: Är det bara auto sparningen som gäller.

När jag tex är i Jerusalem, och spelet sparas stänger jag av för att tex sova. När jag sedan startar upp spelet börjar jag i en annan stad, och får rida hela vägen tillbaka till Jerusalem. Ibland startar jag i Jerusalem, why?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Fråga: Är det bara auto sparningen som gäller.

När jag tex är i Jerusalem, och spelet sparas stänger jag av för att tex sova. När jag sedan startar upp spelet börjar jag i en annan stad, och får rida hela vägen tillbaka till Jerusalem. Ibland startar jag i Jerusalem, why?

Alltså, förstår frågan, men ändå inte.

Om du är i Jerusalem och det autosparas så ska det starta i Jerusalems "Assasin's Bureau" nästa gång.

Men du kan bara inte stänga av det, utan att veta när det sparades senast, för senaste gången du sparade kanske var i en annan stad eller någon annan stans. Men det jag tror är felet är att du inte hittat "Bureau" än och trots att det sparas kanske du inte kommer dit. Svårt att förstå, men det borde ändå inte vara så.

Det är ju alltid i "Bureau" man startar när man sätter på spelet när man hållit på i en stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JO, nu har jag allt en fråga.

Det är som så att jag har varvat speilet, och när jag vill in i freeroaming-läget och väljer ett minnesblock att spela, måste jag då se alla skitjobbiga cutscenes? Finns det verkligen inget annat sätt för att kunna gå på en vanlig hederlig promenad i den medeltida världen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"0/6 investigations complet!

3 investigations is needed to accsess to assination memory.

Climb view point to find them."

Fattar inte vad jag ska leta efter, jag klättrar upp i torn men ser inget. Vet ni vad jag ska hitta?

Haha D:

Alltså, så fort du kommer upp i ett torn. Gå ut på den dära smala träbiten/träremsan om den finns.

När du är på där så aktiverar du din "Syncronication" (eller vad den heter), den man tittar genom ögonen.

På xbox var det Y, men på PS3 vet jag inte. Hur som helst. När du gjort det så tittar han liksom ut över staden och memorerar det. När han gjort det kommer det komma endel pluppar på kartan som "Informer", "Interrigation" m.fl.

Alla kommer inte på en gång, därför kräver det att du tar alla "View Points" eller de flesta för att hitta dom.

Du gör samma sak på alla View Points. Klättra upp, gå ut på träremsan, om den inte finns, stå bara längst upp och tryck "Ögon-knappen". :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixade det nu, man måste öppna nya delar av staden och det gjorde man genom att klättra upp i torn som ännu inte är markerade som view points.

Men har en fråga till: Jag ska döda 3 gubbar utan att bli upptäckt, kan du/ni tipsa om hur man gör?!

Så fort jag huttar en kniv i ryggen på honom upptäcker de mig... ><

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...