RadiuZ

Assassin's Creed

Release Date: September 2007

Platforms: Playstation 3, Xbox 360 & PC

Publisher: Ubisoft

Developer: Ubisoft Montreal

Gamesite: assassinscreed.us.ubi.com

Genres: Action, Adventure, Stealth

I Assassin's Creed får vi spela som en lönnmördare i mellanöstern år 1191. Det har inte kommit ut så jättemycket information om spelet, men de flesta som sett trailern på det kan hålla med om att det ser väldigt spännande och snyggt ut.

Utvecklarna är detsamma som gjorde Prince of Persia.

Alla trailers nedanför är detsamma, bara olika format.

Trailer i HD (.mov)

Trailer i HD (WMV)

Trailer utan HD (.mov)

Trailer utan HD (WMV)

Bilder

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här är ett spel som jag - hör och häpna - till och med hade tänkt göra en tråd om. Det verkar otroligt tufft, måste jag säga.

Enligt Gamereactor är det en blandning mellan Thief, GTA och Splintercell. Och det är samma utvecklare som gjorde Prins of Persia: The Sand of Time. Alla mina favoritspel i ett, alltså :P

Så jag är väldigt optimistisk och förväntansfull till det här!

...dessvärre känns det som att min dator inte kommer att palla. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg trailern till det förut... ganska intressant ändå. I en intervju har de även sagt att deras spel utspelar sig enbart 2 år före som filmen "Kingdom Of Heaven", och när de såg den så sa de att det liknade en hel del vad de håller på med i och med miljöer. Ganska ballt också att de har kontaktat historiker för att göra spelet historiskt korrekt till skillnad emot Prince Of Persia. Visste inte att det fanns rökgranater på den tiden. =) Se den btw, bra film. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mer om handlingen, samt lite om hur man spelar.

Assassin's Creed is going to be one of PlayStation 3's landmark titles. We're absolutely confident about that and there's still a full four months before the PS3 is even released.

Why? Well for one thing, Assassin's Creed is the latest brainchild of the talented chaps behind both the Splinter Cell and Prince of Persia games. And for another, Assassin's Creed is a stealth game that takes everything we know about the genre already and blows it out of the water. With an atom bomb. It's not often we say this, but Assassin's Creed is a genuinely new concept.

The story puts you in the soft leather boots of Altair, a young, 12th Century assassin tasked with stopping the holy war currently tearing up his home city of Jerusalem. Only, and here's the twist, rather than simply picking sides between Richard the Lionheart's Crusaders or Saladin's Saracens, Altair must instead assassinate key members of both forces and bring down the armies from within.

It's here where the clever bit starts. Firstly Altair must stalk his victim through the busy city streets - usually during daylight hours and through huge milling crowds - then, once the deed is done, often via a deadly looking retractable blade attached to Altair's wrist, the trick is to escape at all costs from the city guard by melting back into the crowd. It's literally stealth in the streets.

How you go about this depends on how you interact with the crowd. Treat general punters well and they'll hide you and redirect guards as you make your escape through dimly lit back streets. But barge them about too much and they'll shop you quicker than a playground prefect. Courtesy of PS3's highly advanced brain, dozens and dozens of onscreen folk will swell and sway intelligently around you as you make your bid for freedom.

Throw in Prince of Persia-style environment puzzles, a unique combat system and a plot with more secrets than Dan Brown's brain and you'll see why this is easily one of our most wanted PS3 games.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=144367

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Info läckte ifrån Ubisoft tidigare i år om spel och deras releasedatum och vilka plattformar de kommer till. Även en som jobbar på Ubisoft ska ha läckt info.

* July 2006: Enchant Arms (Xbox 360)

* November 2006: Tom Clancy's Rainbow Six 5 (PS3, Xbox 360, Rev, PSP)

* November 2006: Ghost Recon Advanced Warfighter (PS3)

* November 2006: Rayman 4 (PS3, Xbox 360, Rev, PS2, Handheld)

* November 2006: Blazing Angel 1.5 (PS3, Xbox 360, Xbox)

* February 2007: Brothers in Arms 3 (Xbox 360, Rev, PS2, NDS)

* February 2007: Brothers in Arms 2: Earned in Blood (PSP)

* March 2007: Tom Clancy's Firehawk (PS3, Xbox 360)

* March 2007: Tom Clancy's Ghost Recon 4 (PS3, Xbox 360, Xbox, PS2)

* March 2007: Naruto (Xbox 360)

* March 2007: Assassin (PS3, Xbox 360, Rev, PSP)

* Spring 2007: Game 5 (PS3, Xbox 360)

* Spring 2007: Ninja Turtles (PS3, Rev, Xbox 360, Handhelds, current gen consoles)

* TBA: Lumines 2 (PS2, PSP)

* TBA: Alive (PS3, Xbox 360)

* TBA: Dark Messiah of Might & Magic (PS3, Xbox 360)

* TBA: Ghost Recon Advanced Warfighter Mission Pack (PS3, Xbox 360, PSP)

När de blev förfrågade om detta,

1UP: Is Assassin's Creed an exclusive title for the PS3 or is it only announced for the PS3?

Ubisoft: "Assassin's Creed is coming to the PS3. No other announcements have been made."

1UP: So it is not exclusive?

Ubisoft: "Assassin's Creed is coming to the PS3. No other announcements have been made."

1up.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fake allihop :)

Nä, dom är väldigt snygga. Undrar hur man slåss ändå.

När man såg filmen hoppade han upp där och körde in kniven i halsen... liksom, såna 'moves'

Hur combat systemet är liksom

Det är nog inte lika svårt när man är den som spelar själv ^_^

Alltså när det kommer i Player view.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor