Jump to content

Assassin's Creed


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Fixade det nu, man måste öppna nya delar av staden och det gjorde man genom att klättra upp i torn som ännu inte är markerade som view points.

Men har en fråga till: Jag ska döda 3 gubbar utan att bli upptäckt, kan du/ni tipsa om hur man gör?!

Så fort jag huttar en kniv i ryggen på honom upptäcker de mig... ><

Hidden blade som sagt. Den som du har i vänstra handen. Du måste gå fram till honom och vara rätt så nära.

Sen trycker du bara på den och han dör. Sedan så får du se att gå därifrån fort, men inte springa.

Annars brukar jag gilla att kasta knivar. Det tar mer tid men det är roligare och man har mindre chans att bli upptäckt.

Dock tror jag du inte har kastande knivar än, men du kommer få det så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hidden blade som sagt. Den som du har i vänstra handen. Du måste gå fram till honom och vara rätt så nära.

Sen trycker du bara på den och han dör. Sedan så får du se att gå därifrån fort, men inte springa.

Annars brukar jag gilla att kasta knivar. Det tar mer tid men det är roligare och man har mindre chans att bli upptäckt.

Dock tror jag du inte har kastande knivar än, men du kommer få det så småningom.

Jodå, jag har knivarna, men går jag bakom honom och kastar en kniv på honom upptäcker de mig direkt. Vilket innebär att uppdraget misslyckas... ><

Har inte provat att döda dem med kniven i handleden, hoppas det funkar... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, jag har knivarna, men går jag bakom honom och kastar en kniv på honom upptäcker de mig direkt. Vilket innebär att uppdraget misslyckas... ><

Har inte provat att döda dem med kniven i handleden, hoppas det funkar... :/

Knivet i handleden funkar perfekt. Det är det man oftast använder. Frågan är om man inte blir upptäckt sen eller inte.

Sedan glömde jag säga med kastande knivarna. Det är så att man måste använda dom på avstånd. Jag kastar dom i 9 fall av 10 på taken. Det är lättast att röra sig på taket och lättast att komma undan. Så om du ska kasta knivar så kasta från taket :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knivet i handleden funkar perfekt. Det är det man oftast använder. Frågan är om man inte blir upptäckt sen eller inte.

Sedan glömde jag säga med kastande knivarna. Det är så att man måste använda dom på avstånd. Jag kastar dom i 9 fall av 10 på taken. Det är lättast att röra sig på taket och lättast att komma undan. Så om du ska kasta knivar så kasta från taket :wub:

Såå du menar att man inte blir upptäckt om man använder handledkniven?!

Okej, får prova takgrejen, svårare att hinna ifatt/indentifiera honom, bara. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1)Såå du menar att man inte blir upptäckt om man använder handledkniven?!

2)Okej, får prova takgrejen, svårare att hinna ifatt/indentifiera honom, bara. :/

1)Oftast blir man inte det, men det är lättare att bli upptäckt än om man är på taket. Det beror på vart du dödar honom. Men att döda med handledskniven är smidigare och tar oftast mindre tid. Den har både för och nackdelar. Samma sak med kastande knivar.

2) Precis, det är lite svårare, men ändå lättare. Om man bara har tiden till det så ska det gå. Identifiera är lätt egentligen, bara stå vid takkanten och trycka på "Ögon-knappen" som jag kallar den. Så är det han i guld, men det vet du säkert redan :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!!

Jag kan inte komma in i Arsuf! Det står bara Cab´t load memory och så är det den där stora blåa "väggen" i vägen.... jag har dödat alla "bossar" och Robert är mitt sista offer... hur ska jag göra för att komma in i Arsuf?

Du ska inte den vägen, kolla mapen vart markern är och följ den

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JO, nu har jag allt en fråga.

Det är som så att jag har varvat speilet, och när jag vill in i freeroaming-läget och väljer ett minnesblock att spela, måste jag då se alla skitjobbiga cutscenes? Finns det verkligen inget annat sätt för att kunna gå på en vanlig hederlig promenad i den medeltida världen?

@Vice.: Vad måste man göra för att få armborstet?

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Vice.: Vad måste man göra för att få armborstet?

När du lägger dig på maskinen så kan du se att du har olikam DNA strängar, alla är i fyllda och du kan spela om dem, (om du har gjort alla små uppdrag, klättrat upp i viewpoints gjort flagguppdrag etc) utom den sista, den efter bossen. Den kan du inte spela om.

Det är den dna strängen som fylls när man tagit alla flaggor som skall finnas över alla städer.

När den med är ifylld ska man få armborsten. Tydligen...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du lägger dig på maskinen så kan du se att du har olikam DNA strängar, alla är i fyllda och du kan spela om dem, (om du har gjort alla små uppdrag, klättrat upp i viewpoints gjort flagguppdrag etc) utom den sista, den efter bossen. Den kan du inte spela om.

Det är den dna strängen som fylls när man tagit alla flaggor som skall finnas över alla städer.

När den med är ifylld ska man få armborsten. Tydligen...

Gnhhhhz. Det är ju minst 450 flaggor! Tror du det finns kartor någonstans där de olika platserna är markerade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...