Jump to content

Visste du det här?


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 263
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...

Titanic kostade enligt en källa 7.5 miljoner dollar år 1912 och det skulle då motsvara 400 miljoner dollar idag (cirka 3 miljarder kronor) Källahttp://home.swipnet.se/~w-62767/titny2.htm

Imdb däremot uppger andra siffror

At $250 million, the movie cost more than the Titanic itself. The cost to construct the ship in 1910-1912 was £1.5 million, equivalent to $7.5 million at the time and about $120 to $150 million in 1997 dollars.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste ni att man får mera böter om man kör med trimmad moped när man är 15 än om man kör lätt mc när man är 15? :)

Det beror ju på att den klassas som lätt MC om den är trimmad, då får du samma böter som du får för en lätt MC när du är 15, PLUS de böter som strider mot moppelagarna.

Tror jag :/

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om böter, det kostar mer om snuten stoppar en bil vars det sitter t.ex ett barn och en vuxen, om den vuxna inte har bilbälte och får böter så kostar det inte lika mycket som om det var barnet som inte hade bilbälte.

Vad dålig jag är på å förklara xP

Böter för att man inte har bilbälte är mycket högre om barn inte har det

än om vuxna inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på att den klassas som lätt MC om den är trimmad, då får du samma böter som du får för en lätt MC när du är 15, PLUS de böter som strider mot moppelagarna.

Tror jag :/

Om man kör trimmad moppe räknas den som oreggad lätt MC. Kör man lätt MC så räknas det som lätt MC.

Resultat= Mer böter med en trimmad moped :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apropå Marlboro, Coca-Cola och hemliga meddelanden har jag hittat en till - eller jag har inte kommit på den själv men det är jäkligt intressant. "60 minutes" gjorde en dokumentär om detta för något år sedan där det bevisade att det var sant.

Vad är det då jag pratar om? Jo, att om man läser Coca-Colas logotype spegelvänt får man fram en text på arabiska som säger "Ingen Allah, inget Mekka". Här får ni se:

Här har ni orginal logotypen, den känner ni säkerligen igen, eller hur?

cocacolalogo_barstooldetail_794375_0.jpg

Om vi vänder den horisontellt börjar det likna något. Men jag förtydligar bilden lite, så man klart och tydligt ser texten på arabiska.

Ovanstående bild gjorde jag själv i Photoshop m.h.a. typsnittet Loki Cola, så den loggan skiljer sig lite från orginal loggan. Såhär ser den ut efter några minuter i Photoshop:

För er som kan arabiska bör detta inte vara något problem att tyda, men "Ingen Allah, inget Mekka" på arabiska ser ut såhär:

Scary, visst? :ermm:

En aning långsökt men what the heck, det är ju trots allt likt.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...