Jump to content

Visste du det här?


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Såhär är det:

När man nyser så stannar hjärtat i någon tusendels sekund. Därför kan man säga att man är död i en tusendels sekund om man vill låta dramatisk men så är det inte egentligen. Hjärtat slår inte mellan slagen heller.

Du kan inte säga att du är död för hjärtat inte slår.

En person kan leva utan att hjärtat fungerar i ett par minuter.

För att dödsförklaras så är det hjärnan, och inte hjärtat som måste sluta fungera, så det är bullshit att man är död när man nyser. Skulle hjärnan sluta så skulle alla trilla ihop på stubben varje gång man nös. Skulle faktist kunna bli ganska roligt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 263
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du kan inte säga att du är död för hjärtat inte slår.

En person kan leva utan att hjärtat fungerar i ett par minuter.

För att dödsförklaras så är det hjärnan, och inte hjärtat som måste sluta fungera, så det är bullshit att man är död när man nyser. Skulle hjärnan sluta så skulle alla trilla ihop på stubben varje gång man nös. Skulle faktist kunna bli ganska roligt. :unsure:

Nej, jag vet. Jag skrev att folk kan säga att man dör i en tusendels sekund för att hjärtat stannar men det är inte så egentligen (man är inte död bara för att hjärtat stannar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Kul att läsa igenom! :D

Så nu ska jag göra en jättebump och tillföra lite nytt:

Visste du..

.. att var tionde europé är skapt i en IKEA-säng?

.. att i Kalifornien krävs jaktlicens för att ladda en råttfälla?

.. att Pentagon har erkänt att de försökte utveckla en gaybomb som skulle få fiendera att attraheras av varandra?

.. att fler människor dödas av åsnor varje år att än som omkommer i flygolyckor?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent (destillerat) vatten är dåligt på att leda ström fick jag reda på i ettan. Anledningen till att vatten ofta leder ström bra är att det är en amfolyt, dvs. att den kan reagera både som syra och som bas, vilket gör att den kan jonisera sig själv om jag förstått det rätt.

Minns att jag tyckte att det var rätt tufft att veta när jag gick fick reda på det. :P Jag drar det bara direkt ur minnet så jag kanske har glömt exakt hur det går till, men det är typ så.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...