Jump to content

Visste du det här?


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 263
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Angående tårnas funktion, hur lätt tror ni det hade varit att gå, utan tår? Visst, balansen är en utav dess funktioner,

men deras viktigaste funktion är väl antagligen att vara till stöd när vi vandrar.

Och lilltån, jag tycker ändå att den ger lite mer stabilitet, åt sidorna? :blink:

Ehrm... Balansen och stödet när vi går är samma sak?

Vi håller balansen genom att stödja med tårna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehrm... Balansen och stödet när vi går är samma sak?

Vi håller balansen genom att stödja med tårna.

Balans - när man står kan man trycka med tårna för att hålla balansen. (Inte? Testa stå, och sedan luta dig framåt sakta, så ser du hur jag menar)

När man går - tårna blir som ett gångjärn som hjälper till i rörelsen.

Inte samma sak? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Balans - när man står kan man trycka med tårna för att hålla balansen. (Inte? Testa stå, och sedan luta dig framåt sakta, så ser du hur jag menar)

När man går - tårna blir som ett gångjärn som hjälper till i rörelsen.

Inte samma sak? :blink:

Tårna är till för att hålla balansen, punkt.

Du kan gå runt på hälarna utan några större problem, så att tårna skulle vara gångjärn är befänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tårna är till för att hålla balansen, punkt.

Du kan gå runt på hälarna utan några större problem, så att tårna skulle vara gångjärn är befänkt.

Okej, "gångjärn" kanske var fel beskrivning. Men jag tycker ändå att dom borde ha en funktion när man går.

Inte minst när man springer, hur lätt är det att springa på hälarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. :) Det var där jag fick bilderna ifrån.

Lite LOL på detta, men ändå intressant. Men självklart är det bara en slump, tror jag:

Min kompis kom in och spelade upp en ljudfil som lät helt fucked up. Han sa att det var en bit från en Beatles låt som var spelad baklänges. Lyssnar man noga hör man sångaren sjunga "Paul is a dead man, I miss him, I miss him, I miss him" väldigt otydligt.

Det lolligaste var att min kompis sa, "fett läskit asså.. denna låten gjordes t.o.m. innan Paul McCartney dog". :unsure:

Men som sagt, lite läbbigt det där med "Paul is a dead man". Men jag är ändå säker på att det är en slump att det låter så. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. :) Det var där jag fick bilderna ifrån.

Lite LOL på detta, men ändå intressant. Men självklart är det bara en slump, tror jag:

Min kompis kom in och spelade upp en ljudfil som lät helt fucked up. Han sa att det var en bit från en Beatles låt som var spelad baklänges. Lyssnar man noga hör man sångaren sjunga "Paul is a dead man, I miss him, I miss him, I miss him" väldigt otydligt.

Det lolligaste var att min kompis sa, "fett läskit asså.. denna låten gjordes t.o.m. innan Paul McCartney dog". :unsure:

Men som sagt, lite läbbigt det där med "Paul is a dead man". Men jag är ändå säker på att det är en slump att det låter så. :lol:

Finns/fanns en sida med olika låtar uppspelade baklänges med olika meddelanden

bland annat.

Stairway to heaven - Den handlade om satan och 666 baklänges.

Imagine - Imagine all the people framlänges. The people were, beside me baklänges.

Hi my name is - Den handlade om något jag inte kommer ihåg.

Hit me baby one more time - Något mer jag inte kommer ihåg.

Beatles-låten - Paul is a dead man, I miss him, miss him, miss him.

Fanns något som jag tyckte lät japanskt också - Tror det var något om satan där med, men är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns/fanns en sida med olika låtar uppspelade baklänges med olika meddelanden

bland annat.

Stairway to heaven - Den handlade om satan och 666 baklänges.

Imagine - Imagine all the people framlänges. The people were, beside me baklänges.

Hi my name is - Den handlade om något jag inte kommer ihåg.

Hit me baby one more time - Något mer jag inte kommer ihåg.

Beatles-låten - Paul is a dead man, I miss him, miss him, miss him.

Fanns något som jag tyckte lät japanskt också - Tror det var något om satan där med, men är inte säker.

Dom har några såna låtar på JK cinemas Urban Legends serie, kommer inte ihåg vilken dock. Det var någon som när dom spelade baklänges blev typ:"Oooh, my satan, 666".

EDIT: Du kommer inte ihåg vilken sida det var på, Simpa?

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har några såna låtar på JK cinemas Urban Legends serie, kommer inte ihåg vilken dock. Det var någon som när dom spelade baklänges blev typ:"Oooh, my satan, 666".

EDIT: Du kommer inte ihåg vilken sida det var på, Simpa?

Nej, jag kommer inte ihåg namnet på sidan.

Jag vet inte ens säkert om den finns kvar, sist jag kollade för något år sedan fanns den där i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns/fanns en sida med olika låtar uppspelade baklänges med olika meddelanden

bland annat.

Stairway to heaven - Den handlade om satan och 666 baklänges.

Imagine - Imagine all the people framlänges. The people were, beside me baklänges.

Hi my name is - Den handlade om något jag inte kommer ihåg.

Hit me baby one more time - Något mer jag inte kommer ihåg.

Beatles-låten - Paul is a dead man, I miss him, miss him, miss him.

Fanns något som jag tyckte lät japanskt också - Tror det var något om satan där med, men är inte säker.

Stairway to heaven: Oh here's my sweet Satan. The one whose little path would make me sad, whose power is Satan! He'll give those with him 666, there was a little toolshed where he made us suffer, sad Satan!

My name is: It is Slim, It's Eminem, It's Eminem, It's Eminem...

Hit me baby one more time: Sleep with me, I'm not too young!

Det japanska var Kiss, Kiss, Kiss, och det som hördes var: I shot John Lennon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där är den ju :unsure:

Stairway to heaven: Oh here's my sweet Satan. The one whose little path would make me sad, whose power is Satan! He'll give those with him 666, there was a little toolshed where he made us suffer, sad Satan!

My name is: It is Slim, It's Eminem, It's Eminem, It's Eminem...

Hit me baby one more time: Sleep with me, I'm not too young!

Det japanska var Kiss, Kiss, Kiss, och det som hördes var: I shot John Lennon.

Ja just det så var det, och så fanns ju another one bites the dust kommer jag ihåg nu när jag ser sidan.

"It's fun to smoke marijuana"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...