Jump to content

Konstiga människor.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Bredvid Högstadiet har vi ett hem för dom som är lite konstiga och cp skadade och så.

Där finns en gubbe som springer och plockar flaskor som brukar komma över till bussparkeringen så brukar vi kasta flaskor framför bussarna där dom kommer och under bilar och allt så springer han bara och hämtar

dem :shifty:

Sen finns en till gubbe som brukar springa och begära tobak av folk.

- Har du någå tobak?

-Nej

- Dudå?

-Jo

- Ja får en eller två så får du 20 kronor när jag får pengar

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 142
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Vi har en kille här i norrköping (Invandrare - nej jag har inget emot dom).

Denna man går och säger "Allah Akbar" eller hur det stavas hela tiden samt att han aldrig-aldrig byter kläder.

Sen har vi Krösa-Maja, jo ni hörde rätt.. En gammal tant som klär sig som Krösa-Maja och plockar pantburkar och tigger pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en kille här i norrköping (Invandrare - nej jag har inget emot dom).

Denna man går och säger "Allah Akbar" eller hur det stavas hela tiden samt att han aldrig-aldrig byter kläder.

Sen har vi Krösa-Maja, jo ni hörde rätt.. En gammal tant som klär sig som Krösa-Maja och plockar pantburkar och tigger pengar.

Har du sett han som går omkring vid Chicken Kebab och ut och in hela tiden och pratar med sig själv.. Sen låtsas slår han på glasrutor och bankar på spårvagnarna som åker förbi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Ja,den där stryp mannen. Som mår bra av att strypa sig. När man var liten fick man alltid lovor av honom. Så den jäveln är väl bra. Sen finns det ju basrösten. Som bor vid Frenzy,haha. Klockmannen bor också vid Frenzy. Han blir skit förbannad om man frågar honom för han kan inte klockan. I alla fall vad jag har hört. Eller så kanske han inte vill titta på klockan för han inte vill se hur mycket den är. Fan vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en kille här i norrköping (Invandrare - nej jag har inget emot dom).

Denna man går och säger "Allah Akbar" eller hur det stavas hela tiden samt att han aldrig-aldrig byter kläder.

Sen har vi Krösa-Maja, jo ni hörde rätt.. En gammal tant som klär sig som Krösa-Maja och plockar pantburkar och tigger pengar.

Har du sett han som går omkring vid Chicken Kebab och ut och in hela tiden och pratar med sig själv.. Sen låtsas slår han på glasrutor och bankar på spårvagnarna som åker förbi?

Menar ni två han utlänningen som går fram och tillbaka på spiralen linden och domino ? Han med en grå-aktig jacka ?

Honom har jag sett, och alla som sitter i hörsalsparken är också roliga att prata med :wub: Vi fick en vodkaflaska av en, men vi drack inte, vem vet vad han har gjort med den ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en ful gubbe här i sundsvall som går runt och pratar med sig själv om väldigt konstiga saker. till exempel stog jag bakom honom i bakomatkön, så tog han ut femhundra och sa "nu kan jag åka mycket buss, jag kan köpa en egen buss, jag ska ha en egen buss, jag är rik, mycket rik" och en gång pratade han om en fågel som åt på en gammal korv och trodde den var död ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyllorna som snackade med mina kompisar var lite freaky. Vet inte riktigt vilka det är.. I den här hålan..

Tjänare pöjkjävlar!

- Har du en Usch Dakota?! HOHOHO.

Nu ska vi köpa snarra pöjkjävlar. håhåhå

:shifty:

EDIT: För övrigt har jag skrivit om några andra.. Bla. regngubben.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en ful gubbe här i sundsvall som går runt och pratar med sig själv om väldigt konstiga saker. till exempel stog jag bakom honom i bakomatkön, så tog han ut femhundra och sa "nu kan jag åka mycket buss, jag kan köpa en egen buss, jag ska ha en egen buss, jag är rik, mycket rik" och en gång pratade han om en fågel som åt på en gammal korv och trodde den var död ^^

Har han långt fettigt hår? Då tror jag att jag såg han i somras, I kön inne på Clas Ohlson

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vi har ju en kille som heter sörren som cyklar omkring, och varje dag cyklar han till pizzerian och beställer 10 öl och en vesuvio.

Sen så har vi någon kille, vet inte så mycket om honom men. Han är iallfal svart och hatar alla svarta, han har kastrerat sig själv för att inte sprida sin ras vidare. Även badat i klorin för att bli vit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I byn där min morsa bor finns de nån ca 35 år gammal man som pekar finger ibland lite här o var , bl a så skulle han kliva på bussen från stan o så när han skulle gå över gatan o väntade på att bilarna skulle köra förbi så pekade han finger åt bilarna som körde förbi, påminde mig lite om gta 3 när man pekar finger åt bilister :lol:

Dessutom så var de en annan gång när han skulle kliva på bussen så när han kom till hållplatsen började han gå därifrån o sen när bussen kom så hade han gått en bit bort o var tvungen att springa för att hinna med den :lol:

Han har nån typ av sjukdom iaf, vet ej riktigt vad det är för nåt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I byn där min morsa bor finns de nån ca 35 år gammal man som pekar finger ibland lite här o var , bl a så skulle han kliva på bussen från stan o så när han skulle gå över gatan o väntade på att bilarna skulle köra förbi så pekade han finger åt bilarna som körde förbi, påminde mig lite om gta 3 när man pekar finger åt bilister :wacko:

Dessutom så var de en annan gång när han skulle kliva på bussen så när han kom till hållplatsen började han gå därifrån o sen när bussen kom så hade han gått en bit bort o var tvungen att springa för att hinna med den :lol:

Han har nån typ av sjukdom iaf, vet ej riktigt vad det är för nåt :lol:

Hadikappad?

Sinnessjuka?

:wacko:

Jag/vi har en liknande gubbe som går och snor ölkorvar i Ica :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På kvart i fyra bussen mot Bonässund i Övik sitter jämt en tant som pratar om att baka bullar.! >_< Hon bor på nå särställe där ute, finns fler skojjiga där. Tex:

En av dom är överenergisk. Han åker jämt runt på sina skidor med hjul eller cyklar. Han gillar att glida förbi på olika platser där det är mycket folk... Vi hade lektion på bottenvåningen en dag, och då svischade han förbi åt ena hållet, sen kom han tillbaka åt andra hållet, sen åt andra hållet igen osv. Han for förbi 13 ggr!! :P

En av dom tror att han känner alla, han kommer typ och sätter sig på bussen bredvid en och nickar sådära häftigt med huvudet. Sen säger han, minns du mig? Då blir det typ, va?! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol @ denna tråd 2k! Hahaha! :P Det är kul med sjukt folk. Jag har tre exempel:

  • "Gasart": Han står alltid vid Göta Kanal-bron i början på Söderköping (jag är från Norrköping) och vinkar åt bilar. So? Men det roliga är att han blir skitglad om man gasar upp bilen rätt mycket när man åker förbi, ett "vromm, vromm!!" är oslagbart för honom. Om man blinkar med helljuset blir han också väldigt glad. Kommunen (eller nån annan) upptäckte att han stått där i åratal och att han kanske var en trafikfara, så man satte reflexväst på honom och sen dess tror nog rätt många att han är vägarbetare eller nåt när han står där och vinkar. Jag har en bild på honom, min kompis brorsa och hans kompisgäng tog bilden efter en tvärnit när någon skrek "Kolla det är Gasart!!" Bilen tvärstannade, en blixt syntes på håll och därefter gasade bilen iväg med en jäkla fart, något idioten förstås uppskattade. Bilden är rätt obehaglig, tycker jag :P
    post-4777-1165513950_thumb.jpg

  • "Filmstadsmannen" eller liknande. Han går omkring i turban och pratar JÄTTEHÖGT för sig själv, oftast skriker han. Hela dagarna spenderar han inne i eller utanför Filmstadens lokaler. Han var med i tidningen (frågespalt) där de frågade om hur mycket pengar som läggs ner på julhandeln. 10 000 påstod han. Säkert, han skulle fördubbla sin klädbudget bara han fick en tia. :)

  • En annan jag sett flera gånger vid busshållplatser eller i bussar. Har inget namn på galningen, men erfarenheter har jag desto mer! :D Hon är en tant, omkring 60 år, och hon pratar väldigt mycket med folk som inte känner henne. När jag i åttan åkte buss till praon som låg en bit utanför staden så var hon rätt ofta med på bussarna. Jag satt i busskuren, en rätt bra snygg tjej i sjuttonårsåldern stod bredvid. Tanten kommer och sätter sig och pratar vitt och brett, men ingen av oss bryr sig så mycket.

    Senare säger hon "Vart ska du?".
    "Ingelsta", svarar jag.
    "Då åker du med 117?".
    "Ja, det stämmer".
    "Men den är ju inte här?".
    "Nej, den kommer om två minuter."
    (Två minuter senare)
    "Vart skulle du?"
    "Ingelsta."
    "Men 117-bussen är ju inte här?"
    "Den är väl sen, och kommer väl snart"
    "Ja, den kommer nog snart".
    Tjejen bredvid tittar undrande på mig, och vi utbyter "ja, fråga inte mig"-blicken.
    "DEN KOMMER NOG SNART" säger kärringen och sliter tag i mig, sätter mig i knät och börjar vagga mig. "Den kommer snart, var inte orolig." Jag blir skitskraj och går genast ut ur busskuren tills bussen kommer, tio sekunder senare. Tjejen och jag ska med samma buss, så när vi satt oss frågar hon "Vad var det där om?!" -"Fråga mig inte", svarar jag och så skrattar vi lite. (Lite raggningsrepliker senare och hon är i mitt våld... >_< eller inte.)
    :o

    EDIT: Fyra förresten!

    • Cykelmannen, skrattgubben eller Assar Folke (Hans riktiga namn): En gammal småäcklig men kul gubbe som alltid verkar ha gott humör, han skrattar väldigt högt och utan anledning. Lite psychoskratt är det också. Han sitter oftast/alltid på sin cykel också. Han brukade cykla förbi min lågstadieskola och slänga gårdagens tidningar till barnen som sprang fram. Jag hade en lite obehaglig upplevelse som jag får korta ner, den var rätt lång.

      Jag cyklar uppför en backe tills jag märker att min halvtrasiga cykel strejkar, så jag går av innan kedjan snäpper till.
      "Har kedjan gått av?"
      "Nej, men den var på väg att göra det"
      "Ja, det är skit det där"
      /---/ (diverse klagomål på invandrarna som har ockerpriser på sina cykeltillbehör)
      Efter ett tag märker jag att jag inte alls längre lyssnar, jag var nog trött och inte särskilt intresserad. Men jag hajar till när han börjar prata tjejer, det lät lite märkligt att komma från honom.
      "...och sen står ju hon där va, och säger 'Fan vad det var varmt härinne!' och så bara börjar hon ta av sig tröjan va, och rätt vad det var så stod hon där utan kläder. Och jag kunde ju inte låta bli att stirra på hennes fina bröst, skulle du det? Va? Visst skulle väl du också stirra?"
      "Öhhm... j--"
      "Eller hur?"
      "Jaao... öhm, jo."
      "De är konstiga, de där. Hon var inte gammal, kan jag säga"
      (Här känner jag att det är jäkligt hög tid att dra, så jag säger att jag har bråttom och att jag måste åka) :P

    EDIT 2: Vill ni ha många galna norrköpingsbor så kolla in Snickeriet. Finns på DC mm.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol @ denna tråd 2k! Hahaha! :P Det är kul med sjukt folk. Jag har tre exempel:
  • "Gasart": Han står alltid vid Göta Kanal-bron i början på Söderköping (jag är från Norrköping) och vinkar åt bilar. So? Men det roliga är att han blir skitglad om man gasar upp bilen rätt mycket när man åker förbi, ett "vromm, vromm!!" är oslagbart för honom. Om man blinkar med helljuset blir han också väldigt glad. Kommunen (eller nån annan) upptäckte att han stått där i åratal och att han kanske var en trafikfara, så man satte reflexväst på honom och sen dess tror nog rätt många att han är vägarbetare eller nåt när han står där och vinkar. Jag har en bild på honom, min kompis brorsa och hans kompisgäng tog bilden efter en tvärnit när någon skrek "Kolla det är Gasart!!" Bilen tvärstannade, en blixt syntes på håll och därefter gasade bilen iväg med en jäkla fart, något idioten förstås uppskattade. Bilden är rätt obehaglig, tycker jag :)
    post-4777-1165513950_thumb.jpg

  • "Filmstadsmannen" eller liknande. Han går omkring i turban och pratar JÄTTEHÖGT för sig själv, oftast skriker han. Hela dagarna spenderar han inne i eller utanför Filmstadens lokaler. Han var med i tidningen (frågespalt) där de frågade om hur mycket pengar som läggs ner på julhandeln. 10 000 påstod han. Säkert, han skulle fördubbla sin klädbudget bara han fick en tia. :o

  • En annan jag sett flera gånger vid busshållplatser eller i bussar. Har inget namn på galningen, men erfarenheter har jag desto mer! :D Hon är en tant, omkring 60 år, och hon pratar väldigt mycket med folk som inte känner henne. När jag i åttan åkte buss till praon som låg en bit utanför staden så var hon rätt ofta med på bussarna. Jag satt i busskuren, en rätt bra snygg tjej i sjuttonårsåldern stod bredvid. Tanten kommer och sätter sig och pratar vitt och brett, men ingen av oss bryr sig så mycket.

    Senare säger hon "Vart ska du?".
    "Ingelsta", svarar jag.
    "Då åker du med 117?".
    "Ja, det stämmer".
    "Men den är ju inte här?".
    "Nej, den kommer om två minuter."
    (Två minuter senare)
    "Vart skulle du?"
    "Ingelsta."
    "Men 117-bussen är ju inte här?"
    "Den är väl sen, och kommer väl snart"
    "Ja, den kommer nog snart".
    Tjejen bredvid tittar undrande på mig, och vi utbyter "ja, fråga inte mig"-blicken.
    "DEN KOMMER NOG SNART" säger kärringen och sliter tag i mig, sätter mig i knät och börjar vagga mig. "Den kommer snart, var inte orolig." Jag blir skitskraj och går genast ut ur busskuren tills bussen kommer, tio sekunder senare. Tjejen och jag ska med samma buss, så när vi satt oss frågar hon "Vad var det där om?!" -"Fråga mig inte", svarar jag och så skrattar vi lite. (Lite raggningsrepliker senare och hon är i mitt våld... >_< eller inte.)
    :)

    EDIT: Fyra förresten!

    • Cykelmannen, skrattgubben eller Assar Folke (Hans riktiga namn): En gammal småäcklig men kul gubbe som alltid verkar ha gott humör, han skrattar väldigt högt och utan anledning. Lite psychoskratt är det också. Han sitter oftast/alltid på sin cykel också. Han brukade cykla förbi min lågstadieskola och slänga gårdagens tidningar till barnen som sprang fram. Jag hade en lite obehaglig upplevelse som jag får korta ner, den var rätt lång.

      Jag cyklar uppför en backe tills jag märker att min halvtrasiga cykel strejkar, så jag går av innan kedjan snäpper till.
      "Har kedjan gått av?"
      "Nej, men den var på väg att göra det"
      "Ja, det är skit det där"
      /---/ (diverse klagomål på invandrarna som har ockerpriser på sina cykeltillbehör)
      Efter ett tag märker jag att jag inte alls längre lyssnar, jag var nog trött och inte särskilt intresserad. Men jag hajar till när han börjar prata tjejer, det lät lite märkligt att komma från honom.
      "...och sen står ju hon där va, och säger 'Fan vad det var varmt härinne!' och så bara börjar hon ta av sig tröjan va, och rätt vad det var så stod hon där utan kläder. Och jag kunde ju inte låta bli att stirra på hennes fina bröst, skulle du det? Va? Visst skulle väl du också stirra?"
      "Öhhm... j--"
      "Eller hur?"
      "Jaao... öhm, jo."
      "De är konstiga, de där. Hon var inte gammal, kan jag säga"
      (Här känner jag att det är jäkligt hög tid att dra, så jag säger att jag har bråttom och att jag måste åka) :P

    EDIT 2: Vill ni ha många galna norrköpingsbor så kolla in Snickeriet. Finns på DC mm.

    Skön bild! :P

    Har du inte sett den här legenden då?

    http://www.youtube.com/watch?v=tnfEx7yg1v0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Gävle så finns det en kille som kallas Burk Dan.

Han sitter jämt och ständigt på sin cykel och cyklar runt och letar pantburkar.

Han har nån sorts sjukdom som gör att han bara måste ha pantburkar, ger man han en pantburk blir han skitsur och går därifrån, slänger man den så vänder han sig om och slänger sig på burken.

Somliga säger att han nästan är miljonär på det, Somliga säger att han sparar alla burkar.

Whatever jag vill inte veta xD

Förut när jag och 2 andra polare skulle in till "Araben/Turken" (vi kallar han för det) och köpa Läsk så stog det en man därinne och kollade runt.

Precis efter jag hade betalat så kom han fram till "araben/turken" och sa med världens pipröst

Vad är det här för nånting? *pekar på tomatpuré burk

Araben/Turken svarade Ehhhh det är Tomatpuré

Jaså är det tomatpuré?????

Sen tog mannen en tidning och gick ut bara sådär :D

Gissa om man garvade >_<

Idag så gick jag och en kompis nere på stan och skulle till Game och kolla spel :P

Precis innan vi går in så kommer det en gubbe och säger

Hej pojkar, vill ni veta en rolig sak?

Vi tänkte "WTF?" båda två så vi svarade jaa såklart

Jag..... HAR EN PENIS skrek han sen sprang han iväg

Efter det gick jag och min kompis och skrattade resten av dagen ^^

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Gävle så finns det en kille som kallas Burk Dan.

Han sitter jämt och ständigt på sin cykel och cyklar runt och letar pantburkar.

Han har nån sorts sjukdom som gör att han bara måste ha pantburkar, ger man han en pantburk blir han skitsur och går därifrån, slänger man den så vänder han sig om och slänger sig på burken.

Somliga säger att han nästan är miljonär på det, Somliga säger att han sparar alla burkar.

Whatever jag vill inte veta xD

Förut när jag och 2 andra polare skulle in till "Araben/Turken" (vi kallar han för det) och köpa Läsk så stog det en man därinne och kollade runt.

Precis efter jag hade betalat så kom han fram till "araben/turken" och sa med världens pipröst

Vad är det här för nånting? *pekar på tomatpuré burk

Araben/Turken svarade Ehhhh det är Tomatpuré

Jaså är det tomatpuré?????

Sen tog mannen en tidning och gick ut bara sådär :)

Gissa om man garvade :P

Idag så gick jag och en kompis nere på stan och skulle till Game och kolla spel :)

Precis innan vi går in så kommer det en gubbe och säger

Hej pojkar, vill ni veta en rolig sak?

Vi tänkte "WTF?" båda två så vi svarade jaa såklart

Jag..... HAR EN PENIS skrek han sen sprang han iväg

Efter det gick jag och min kompis och skrattade resten av dagen ^^

Senast ja såg burk dan hade han gröna byxor, blå tröja, stövlar o en sån där blå plastpåse man har på fötterna när man t ex är hos tandläkaren. fast han hade den på huvudet :P och han bor på brynäs (samma byggnad som syrran) :o

det finns en asspackad gammal dam, som sitter med sin rullator utanför, araben/turken/tysken som han kallas >_< hon brukar sitta där o dricka pilsner o snacka med folk, en gång så sa hon astt hon hade en svåger som hade 2 fruar :D

Osen har hon berättat att hon skickat in nå dikter till en dikttävling,eller ngt liknande, sen ville hon ha den tia för att kunna ha råd med mer dikter :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vi har ju en kille som heter sörren som cyklar omkring, och varje dag cyklar han till pizzerian och beställer 10 öl och en vesuvio.

Sen så har vi någon kille, vet inte så mycket om honom men. Han är iallfal svart och hatar alla svarta, han har kastrerat sig själv för att inte sprida sin ras vidare. Även badat i klorin för att bli vit.

På minner om en gubbe som kallas "Lindman" som bara cyklar omkring, sen cyklar han till en viss pizzeria och beställer x antal öl och en vesuvio >_<

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bla bla, va. Bla bla, va. Bla bla, va. Bla bla, va. Bla bla, va. Bla bla, va. Bla bla, va.

Va, va, va, va, va, va.

Härlig. :o

Jag fick det till 37 "va", va. Fast han är tragisk, det är synd om alla som är med i dokumentären. Mina kompisar gick in i samma hiss som Inga-Märta Nilsson Frideborg (så spetsa örona!!!) och de ville ta kort. Hon blev arg... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...