Jump to content

Konstiga människor.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Tja, det bor en flykting i skogen nära Aspudden, som då och då tassar ner till den lokala livsmedelsaffären helt iklädd svart mundering som även täcker ansiktet; när hon möter folk väser hon ilsket och mumlar om hur mycket hon hatar personen hon möter/Aspudden/Sverige.

Inte många punkter där, inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 142
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Finns en skum kärring som håller sig inne hela vintern, sen på sommaren kommer hon ut, klädd i urtvättade röda byxor, röd dunkappa som börjat blekna i färgen den med, och röd blek väska innehållande bla en röd handduk. Man ser henne varje dag ifall man är inne i stan. verkar som inte gör annat än att gå omkring i sina vinterkappa hela dagarna, händer att hon går ner och badar också. naken såklart :P

Det skummaste med henne är att jag en, men endast en gång på alla dessa år hon travat omkring, har sett henne bära exakt likadana kläder fast svarta istället. Dessutom jag har aldrig sett henne under vintern.

Henne tycker jag att jag känner igen. Har hon inte också någon gammal brun hatt på huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en man som alltid är stressad, han springer ALLTID och han tittar på sin klocka var tionde sekund.

Alla i området kallar honom för stressmannen. En gång var han lite sen någonstans så hann inte ens att sätta på sig byxor så han sprang i kallingar.

Hahaha, finns en liknande här var jag bor. Han har typ joggingkläder på sig hela tiden. Fast han går stressigt och snabbt, han springer inte.

Snubben i Stockholm som springer runt i kallingar och dansar på vissa ställen, som riksdan. Han känner inte kyla, så han kan springa hur han vill.

Vet inte om man kan kalla honom det, men alla på min skola känner typ till honom... han går utanför skolan varje dag och lyssnar på sin mp3 och dansar med sig själv, och när någon går förbi honom så han kan hälsa genom ett "TJA". Och det har han gjort majoriteten av tiden sen i höstas. Vissa säger att han går i skolan, men vet inte om han gör det.

Tänkte skriva om honom. Han e ju skön! :P Sett honom ett flertal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en spektakulär typ som brukar stå vid diverse övergångsställen; han går inte över dem, han bara står vid början av dem. Han brukar vara iförd en uppknäppt, gul jacka och är i princip skallig förutom lite spretigt hår på sidorna. Han har alltid samma, stirriga, galna uppsyn. Min bror, som extraknäcker med att arbeta med utvecklingsstörda, har arbetat en del med honom. "Han är väldigt försiktig av sig", har min bror berättat. Då och då vågar han sig dock över övergångsställena, och det är när det är helt tomt på bilar i närheten. Ibland kan man se hur han står vid ett övergångsställe, och nästa gång man går förbi har man kommit halvvägs, ni vet, vägarna är uppdelade i två filar, så det finns en liten "ö" i mitten där man kan stå. Det är kul ibland, när en del bilar med ovetande chaufförer stannar för honom och han inte rör en min och likt förbannat står kvar. Många arga förare och högljudda tutor blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en spektakulär typ som brukar stå vid diverse övergångsställen; han går inte över dem, han bara står vid början av dem. Han brukar vara iförd en uppknäppt, gul jacka och är i princip skallig förutom lite spretigt hår på sidorna. Han har alltid samma, stirriga, galna uppsyn. Min bror, som extraknäcker med att arbeta med utvecklingsstörda, har arbetat en del med honom. "Han är väldigt försiktig av sig", har min bror berättat. Då och då vågar han sig dock över övergångsställena, och det är när det är helt tomt på bilar i närheten. Ibland kan man se hur han står vid ett övergångsställe, och nästa gång man går förbi har man kommit halvvägs, ni vet, vägarna är uppdelade i två filar, så det finns en liten "ö" i mitten där man kan stå. Det är kul ibland, när en del bilar med ovetande chaufförer stannar för honom och han inte rör en min och likt förbannat står kvar. Många arga förare och högljudda tutor blir det.

Den "ön" heter refug. Kom ihåg det när du tar körkort. Kan komma på frågorna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag bor i Hässleholm så är nästan alla "speciella" .. Men finns en gammal gubbe som heter Ragnar. Han vaknar klockan 6 varje morgon och då går han till Shell, sen när kvantum öppnar så går han dit där och är där tills dom stänger och går vidare till Shell igen. Där är han fram till klockan 12 på natten sen går han hem och sover. Det är vad han gör om dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wohoo, jag kom på en konstig människa.

Det är en gammal snubbe som är ute och går hela dagarna typ. Såg honom springa efter en joggare och så har jag hört att när han gick förbi någon så typ skrek han till. Han har gjort andra saker men detta var det jag kom på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag är hos farsan är det cykelavstånd till Svanberga där min skola ligger, och där bor ett problembarn, han står vid vägen 3-4 timmar om dagen och vinkar till bilar, han slog sönder 2 rutor men lyckats skylla ifrån sig all skuld, sen har han röst bäbisaktig så alla jag känner går runt och immiterar han, en gång slog han sönder en plaststol när jag var med, jag hade bara puttat den på han kanske blev det en spricka men iafl, sen kommer han, lyfter upp den, tänker dänga i mig men jag säger "Jävla om du dänger den där i mitt huvud", då slog han sönder den i marken, alla ben flög all världens väg, sen skyller han på att jag "också var med" jag hade bara orsakat en spricka :P sen är han snuskig också typ "idag ska min syrras kompis sova över, hon ska ligga i mitt kiss, och jag ska suga hennes bajs", eller "hej knullet, vill du sexa med mig" till förbipassernade (vuxna) tjejer. en gång frågade han sin syrra "adu *****, har du nå bröst (bjöst, med hans röst) än då?), och det roliga var att det var menat som en seriös fråga ;) ännu roligare att hon bara är 9 år :lol::(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klockmannen, även kallad runken.

En konstig kille i 20-årsåldern, som har 5-10 klockor på båda armarna.

Han verkar "tända" på klockor, för han går omkring och frågar folk om

han får ta kort på deras klockor. Han är också känd för att runka när han känner för det,

vart det än är (därav "runken"). Har ett klipp på han när han står och sjunger på stan. :P

Man brukar alltid se han smyga omkring överallt, lite läskigt faktiskt.

Mina möten med han:

Var ute på stan, och skulle köpa något i en kiosk. Plötsligt kom han fram till mig, plockar

fram en kamera ur sin rycksäck, och pekar på min klocka och ler. Jag går iväg och ser

han följa efter. Går in i en klädaffär en stund. Efter ett tag märker jag att han gömmer sig

bakom hyllorna. Sedan lyckades jag bli av med honom.

En annan gång var när jag och en polare var påväg någonstans, och gick förbi han.

Jag såg att han följde oss med blicken, och senare började han följa efter oss.

Denna gången var det dock bara att springa en bit, så var han borta. ;)

Får ta och lägga upp klippet, om jag ids förminska den.

Hahaha, jo, honom känner man ju igen. :lol:

Känner i alla fall till två andra. En av dem, han kallas "Frälsarn", brukar vandra runt här och fråga varenda jävel han möter om dem vill bli frälsta. En gång hade han sagt något om att man skulle säga "Jesus, du är välkommen in i mitt liv.". Finns en del klipp på http://knodden.com. :(

Sen finns det en till som jag bara har sett en gång, en gubbe i röd luva. Han sa rätt och slätt "Jag är Jesus, jag.", sen drog han till med "Gud är två meter lång och väger 160 kilo rena muskler.". :D

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en hel del keffa människor. Det finns en jävligt skön kärring som är glad hela tiden och vinglar runt som faan. En asa stor kraftig kille som går runt med shorts och T-shirt året runt och bär omkring på en freestyle från typ 70-Talet som är stor som en tegelsten...Han dansar hela tiden. (Han bor i och försej i fittja så inte riktigt mitt område..men..men)

Det finns också en jävligt läskig kille som jag bara träffat på 3 ggr...han brukar sitta på 124 bussen. Han är skit stor och as stark totalrakat huvud har han och han går hela tiden omkring och pratar för sig själv om sjuttiotalet och typ nam.

Dessutom måste jag påpeka att jag bor mycket nära där järnspetts mannen härjade vilt...0o0o0o0ooo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Burksamlar-Janne. På sommrarna går han runt och letar burkar i papperskorgen och liknande. Har dock aldrig sett honom panta dem, så frågan är vad han gör med dem. Annars brukar han sitta på Konsum eller ICA och spela munspel för att få ihop pengar. En gång gick det fram några småflickor till honom och frågade varför han satt där. Dem hade godis, och när han fick se det utbrast han "Ja, vafan jag vill väl också ha godis!!" :) Han är förövrigt mycket förtjust i sötsaker, men verkar bara komma på det när han ser andra äta godis/glass. Om han ser någon med godis/glass spärrar han upp ögonen och slickar sig runt munnen. Der ser verkligen ut som han överdriver, men det gör han inte. Ibland går han också runt och hejar på folk.

Sen finns Bengt... Eller "Fåret Bengt" som han kallas, för att han stammar så mycket när han pratar. Han är en förståndshandikappad man i 60- års åldern som alltid är pratglad. Min mamma sommarjobbade på hans arbetsplats när hon var ung, och roligt nog fick hon ta handom honom när hon jobbade med äldrevård några år senare. :lol: Bl.a. så var han väldigt fascinerad av att min pappa var lokförare, och pratade jämt med min mamma om det. En gång när min pappa skulle hämta mamma på ålderhemmet skulle Bengt gå och dra ned persiennerna. När han såg min pappa utanför fönstret blev han riktigt överraskad - han sprärrade upp ögonen, släppte det han höll på med så persiennerna trasslade till sig och sprang och gömde sig. När jag var mindre och gick med mamma på stan brukade han stanna och prata med oss. En gång i minuten frågade han vem jag var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galne Gunnar. Han bor bara 50m från mig. Kan berätta några historier.

En kväll satt jag vid datorn, så hörde jag en jävla massa sirener, så kom det tre polisbilar och typ tre ambulanser. Då hade han hällt bensin i hela lägenheten och hängt sig ut från fönstret och hotat med att släppa. Han gjorde inte det som tur var.

Bara någon vecka efter kastade han allt han hade på sin balkong ner på bussen som körde förbi, då han tyckte att den väsnades för mycket.

Han är känd för att komma med såna sjukt bra kommentarer. Vi hade en liten dialog en gång, jag mötte honom utanför mig.

G-Gunnar, F-Jag (Felix)

G "öö, kom och kolla här, jag har blåvitt på gården"

F- aja, kommer

G- KOLLA DÄR ! kolla på basketkorgen, nätet där år först blått, och sen vitt ! :)

F- Ojoj, att du listade ut det !

G- Vill du ha en tampong?

F- Haha nej, varför?

G-Du lär behöva en när jag är klar med dig

Sen har han skjutit en femåring i röven med ett luftgevär, och planerar att flytta till torslanda för att spionera på militärerna som kör förbi i sina båtar. Han har också en fräck historia om när han körde sitt jasplan från brunnsparken till avenyn...

Har även en kille i min skola som är helt förståndshandikappad. Sajmon heter han. (ja, Sajmon).

Han gick naken hem och tillbaka till skolan för 50 öre, och han är känd för att få stånd så fort han ser en tjej

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag bor i Hässleholm så är nästan alla "speciella" .. Men finns en gammal gubbe som heter Ragnar. Han vaknar klockan 6 varje morgon och då går han till Shell, sen när kvantum öppnar så går han dit där och är där tills dom stänger och går vidare till Shell igen. Där är han fram till klockan 12 på natten sen går han hem och sover. Det är vad han gör om dagarna.

Han är ju trevlig xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en skum kärring som håller sig inne hela vintern, sen på sommaren kommer hon ut, klädd i urtvättade röda byxor, röd dunkappa som börjat blekna i färgen den med, och röd blek väska innehållande bla en röd handduk. Man ser henne varje dag ifall man är inne i stan. verkar som inte gör annat än att gå omkring i sina vinterkappa hela dagarna, händer att hon går ner och badar också. naken såklart :)

Det skummaste med henne är att jag en, men endast en gång på alla dessa år hon travat omkring, har sett henne bära exakt likadana kläder fast svarta istället. Dessutom jag har aldrig sett henne under vintern.

Ja fyfan, hon är äcklig. Jag var nere och badade på Kattrumpan med några kompisar i somras när den där kärringen kom och tog av sig alla sina kläder, så jag lyckades se henne naken.. Fyfan vad illa jag mådde.

Men senast jag såg henne var när hon gick på Konsum i bara stövlar och BH, i övrigt helt naken, som tur var såg jag henne bara bakifrån den gången.. Någon ringde polisen som kom och tog henne, stod om det i Barometern för någon vecka sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kuj, Mulken och Burk George.

Kuj - En gammal man som lipar och ler åt "små"barn.

Mulken - Går runt och röker 8 ciggar (samtidigt) och har på sig en leksandmössa.

Burk George - Går runt med en picknickryggsäck + en rullator och samlar burkar, luktar inte gott i överigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...