Jump to content

Konstiga människor.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Vi har en skön gubbe som är runt 60. Vi kallar han för perkele. Han syns bara på sommaren, då går han runt i samhället och när vi möter han står han å lär oss finska t.e.x hyvvepöjjve! (lr nåt) Det betyder fyllegubbe det! En sån som jag det! HEHEHE. Eller: PEEEEEEEEEERRRRRKELE!!! :lol:

Han har bland annat lärt mig karate och hur cowboys gör :)

Han brukar alltid dra ett skämt som går så här: En gång sköt jag en hare på 100 meter! Det var en jävla lång hare det! HEHEHE :o

Sen har vi en kille som kallas burken. Han samlar pantburkar hela dagarna å sen köper han glass för pengarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 142
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Detta är ingen gubbe som bor här. Men på tal om pantburkar. Jag och några kompisar var nånstans, minns inte vart, och drack lite. Så slänger vi flaskorna, liksom orka med pant när man ska gå omkring. Så precis när vi har slängt flaskorna kommer en gubbe och plockar upp dom och sen TACKAR han oss för flaskorna. Det var en riktig garvig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har...

Mjölk-nisse - dricker alla sorters mjölk produkter och Åbro klass III

bränner omkring på sin nästan nya eu -moppe...

Dass maja - en tant som går omkring med en sönder läst pocket bok(alltid samma) och bär på en kasse toa papper...

Bollmannen - som går omkring och ger bort röda bollar till barn...

cigg mannen - som talar med sitt cigg-packet och säger att det är hans "fru" från somalia...

det finns nog fler som jag inte kommer ihåg...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har...

Mjölk-nisse - dricker alla sorters mjölk produkter och Åbro klass III

bränner omkring på sin nästan nya eu -moppe...

Dass maja - en tant som går omkring med en sönder läst pocket bok(alltid samma) och bär på en kasse toa papper...

Bollmannen - som går omkring och ger bort röda bollar till barn...

cigg mannen - som talar med sitt cigg-packet och säger att det är hans "fru" från somalia...

det finns nog fler som jag inte kommer ihåg...

Antar att du bor nära skiljebo eller? Har alltid kallat mjölk-nisse för mjölkmannen. Men det kan ju tilläggas att skiljebocentrum ligger precis vid psych och att många släpps ut på dagarna ( dem som inte är fara för allmänheten ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du bor nära skiljebo eller? Har alltid kallat mjölk-nisse för mjölkmannen. Men det kan ju tilläggas att skiljebocentrum ligger precis vid psych och att många släpps ut på dagarna ( dem som inte är fara för allmänheten ).

japp jag bor på Malmaberg/Skiljebo...

det kan tilläggas att några av dem mysteriskt försvunnit under de senaste åren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe vi har en gubbe i 50 års åldern som vi kallar för skate-Ingvar.

Han rullar alltid runt på sin skateboard .

Och fort går det också. Så har han någon sjukdom. Kommer aldrig ihåg vad den heter.

Men han kan iaf hur mycket som helst om typ ekonomi och sånt. Han är också alkis.

Och tjock. Så åker han runt på sin skateboard i en kostym som han aldrig har bytt ut mot något annat klädesplagg.

Han pratar hur fort som helst om Sveriges ekonomi och hur vi ska kunna bli bättre och sånt.

Och han använder alltid massor av avancerade ord när han pratar. Så knäpper han alltid med fingrarna när han pratar.

Kanske inte låter speciellt läskigt med han är verkligen läskig.

Sen har vi Thai gubben.

Också en ganska gammal gubbe som hela tiden går runt och gör massa sparkar och slag i luften.

En gång kom han fram till mig när jag satt och väntade på bussen och sa.

L-Jag (Linus) T- Thai gubben.

T- Vill du lära dig några knep?

L- Visst, lär på.

T- Fokusera på ditt mål. Konsentrationen är viktig.

L- Okej , jag förstår.

T- Nej du förstår inte. Inte än.

L- Nehe. Då förstår jag inte.

T-Det förstår jag. Kolla nu.

Så gjorde han någon konstig rörelse med armarna och slog till en bilruta så att den gick sönder.

L- >_< Gjorde inte det där ont?

T-Inte ett dugg. Men nu måste jag gå. Ring mig sen.

Sen gick han iväg och jag började asgarva. Inte fan hade jag hans nummer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe vi har en gubbe i 50 års åldern som vi kallar för skate-Ingvar.

Han rullar alltid runt på sin skateboard .

Och fort går det också. Så har han någon sjukdom. Kommer aldrig ihåg vad den heter.

Men han kan iaf hur mycket som helst om typ ekonomi och sånt. Han är också alkis.

Och tjock. Så åker han runt på sin skateboard i en kostym som han aldrig har bytt ut mot något annat klädesplagg.

Han pratar hur fort som helst om Sveriges ekonomi och hur vi ska kunna bli bättre och sånt.

Och han använder alltid massor av avancerade ord när han pratar. Så knäpper han alltid med fingrarna när han pratar.

Kanske inte låter speciellt läskigt med han är verkligen läskig.

Sen har vi Thai gubben.

Också en ganska gammal gubbe som hela tiden går runt och gör massa sparkar och slag i luften.

En gång kom han fram till mig när jag satt och väntade på bussen och sa.

L-Jag (Linus) T- Thai gubben.

T- Vill du lära dig några knep?

L- Visst, lär på.

T- Fokusera på ditt mål. Konsentrationen är viktig.

L- Okej , jag förstår.

T- Nej du förstår inte. Inte än.

L- Nehe. Då förstår jag inte.

T-Det förstår jag. Kolla nu.

Så gjorde han någon konstig rörelse med armarna och slog till en bilruta så att den gick sönder.

L- :wub: Gjorde inte det där ont?

T-Inte ett dugg. Men nu måste jag gå. Ring mig sen.

Sen gick han iväg och jag började asgarva. Inte fan hade jag hans nummer :lol:

han låter ju riktigt cool :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi Thai gubben.

Också en ganska gammal gubbe som hela tiden går runt och gör massa sparkar och slag i luften.

En gång kom han fram till mig när jag satt och väntade på bussen och sa.

L-Jag (Linus) T- Thai gubben.

T- Vill du lära dig några knep?

L- Visst, lär på.

T- Fokusera på ditt mål. Konsentrationen är viktig.

L- Okej , jag förstår.

T- Nej du förstår inte. Inte än.

L- Nehe. Då förstår jag inte.

T-Det förstår jag. Kolla nu.

Så gjorde han någon konstig rörelse med armarna och slog till en bilruta så att den gick sönder.

L- ^_^ Gjorde inte det där ont?

T-Inte ett dugg. Men nu måste jag gå. Ring mig sen.

Sen gick han iväg och jag började asgarva. Inte fan hade jag hans nummer :lol:

Du gjorde just min dag, hahaha!

:wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Vi har en dum gubbe här som åker omkring i en "elrullstol" och kör på folk med den, med flit.

En gång körde han på en oskyldig tant på foten med sin mongodrivna fyrhjulning. Tanten bara skrek "Aaaaj", men gubben brydde sig inte ett shit. Kärringen fick iaf åka in på sjukhuset.

En annan gång när jag kom ut från affären, stod gubben parkerad med sin elrullstol och blockerade vägen helt och hållet. Sen när jag gick förbi började han "skrämmas", genom att gasa fram med sin fulrullstol. Det var nära att han lyckades köra på mig :shifty: . Jag har en teori om att han kör på folk medvetet, bara för att han själv vill att alla andra ska skada sig och alrig mer kunna gå, precis som han själv. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en skum gubbe vid namn Stig "popgöte" Gustavsson som bor i en liten by utanför Helsingborg. Jag var 10 år och jag var och handlade med min mor och syrra. Vi skulle köpa godis och sen ser jag "Popgöte" gå och ta en öl korv och lägger den i sin jacka, och sen gick han och visslade helt oskyldigt :shifty::wacko::o Haha.. och jag börja asgarva, och sen när han skulle gå ut så börja det pipa, och de sökte genom hans jacka så hittade de en öl korv och ett paket mjölk :o Och jag börja skratta mera :wub:;);P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en skum gubbe vid namn Stig "popgöte" Gustavsson som bor i en liten by utanför Helsingborg. Jag var 10 år och jag var och handlade med min mor och syrra. Vi skulle köpa godis och sen ser jag "Popgöte" gå och ta en öl korv och lägger den i sin jacka, och sen gick han och visslade helt oskyldigt :shifty::wacko::o Haha.. och jag börja asgarva, och sen när han skulle gå ut så börja det pipa, och de sökte genom hans jacka så hittade de en öl korv och ett paket mjölk ;P Och jag börja skratta mera :wub:;):D

Exakt vilken by? Bor i en by utanför Helsingborg. :o

Och dra ner lite på smilisarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...