Jump to content

Konstiga människor.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Pics? :D

oj, så du tänder på gamla tanter :) .

----

vi har en gubbe som är runt 60 som jag och min polare har döpt till basketmannen. han går till sit garage HELA tiden och tar en sup. ibland kommer han tillbaka full och en gång så kissade han på min polares buskar som dom har på sidan av sitt hus. en gång när min polares morsa va gravid så kom han och sa "höhö, e du på smällen! det kanske e jag om e far till barnet". om man frågar vad han gör i garaget så börjar han jogga iväg ifrån en. verkligen rädd för för konfrontationer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 142
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Hmm.. Jag vill inte döma folk till konstiga dömer hellre till annorlunda. ''Regngubben'' som jag kallar han är ganska mysko. Har bara sett han efter det har regnat och då gatan är blöt. Han går med några stövlar och släpar föterna efter sig, så det hörs på lång väg då han går. Har sett han några gånger efter cykelbanan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi ju Gunnar, en senil gubbe som har varit med ett tag nu. Brukar se han ibland när han tar promenader med sin rullator och mumlar för sig själv, ibland kan han även säga massor av osammanhängande saker till förbipasserande. Han går även på ett väldigt speciellt sätt.

Sen har vi också 'Mannen', som han kallas, en gammal man med invandrarbakgrund, han är döv och kan mumla han med. Barn och tonårstjejer är allmänt rädda för honom då han brukar jaga barn (har inte hänt mig, men ett par av mina kompisar, bland annat Everest) och spana in tonårstjejer. Brukar se honom vid hans balkong där han står och spanar på förbipasserande. Han brukar även göra fula gester åt folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en inte direkt konstig men...

Han kallas Perra vet inte vad han heter på riktigt.

Han går omkring med en bandspelare och ett tennisrack. Han spelar typ upp någon låt där han själv sitter och skriker till musiken typ helt wierd. Sen går han i skjorta och shorts när det regnar och är kallt och tjocka kläder ibland när det e varmt. Men han har hem o allt så han e ingen luffare - vilket jag trodde första gången jag såg honom! Men anledning till att han är så är faktiskt att han är överintelligent :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FittjaTarzan

Kanske nämndes tidigare men iaf; Tror nog att de flesta här som bor i stockholm vet vem jag menar. Han brukar stå i tunnelbanan och dansa, det ända han har på sig är ett par shorts.

Sen har jag sett en annan i tunnelbanan som har grekiska kläder på sig och en olivkrans på huvet.

Jag får inte glömma en av vikarierna i min skola. Han hade hållit i något spanska prov då hade han sagt typ; Ta upp böckerna så ni hänger med.

Och när vi hade so-prov så sa han plötsligt, då det var helt tyst; Jo, man blir törstig av köttfärssås.*klappar sig på magen* :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kärrig som är 1.40-1.50 som har ett plakat på sig där det står på grekiska - något.

Hon går runt och säger något som jag och de andra på tunnelbanan inte förstår, hon vickar fram och tillbaka när hon går. Sjunger låter det som.

Hon är skum, ska ta en bild någon gång.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brandmannen: Går runt i en gammal brandmans utstyrsel och samlar burkar.

Indian Hälge: Springer runt i Idian kläder han har även haft en fin liten konversation med min far

Hälge- komm hit ska jag döda dig

Pappa- Nä jag har inte tid

Hälge- kanske en annan gång.

Sen så har vi Mats Berg som är en limsniffare, går runto ch hejjar på folk och skriker att han hejjar på olika lag.

Min senaste konversation med han

Mats - Djurgården eller Hammarby?

Jag- Aik!

Mats- Hejja AIK!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi ju Fruängens stolthet, "Påsmannen" Han kallas så för att han alltid brukar gå runt med en påse. Första gången jag såg honom var när jag och några polare lekte i en liten skogsdunge nära centrum (Vi var typ 12-13år) Nån av oss ser en skum gubbe som står i en tjock lila jacka och en svart mössa trots att det var mitt i sommaren. Vi observerar honom en stund och ser att han håller i en påse, då och då så "tappar" han ena handtaget till påsen så den hänger snett, han står så nån minut och rätar sen till det, så håller han på ett bra tag, tillslut ser han oss och jagar in oss i vår skola. Sen dess står han utanför skolan lite då och då med sin påse och bara tittar sig omkring, går en bit och stannar upp igen och ser sig förvirrat omkring. Har sett honom minst en gång i veckan dom senaste 2-3åren och han har alltid sin lila jacka och svarta mössa. Vi misstänker dessutom att han bor med sin mamma i en lägenhet tvärs över gatan från skolan, för då och då kommer en gammal tant och leder in honom i det lägenhetshus som ligger där. Men hans kära påse är med honom hela tiden. Han brukar ofta stå och äta banan förövrigt, men han slänger inte skalet när han e klar utan stoppar ner det i påsen och går vidare. Lite skrämmande faktiskt :(

För er som vill se har jag faktiskt ett par små korta klipp från då han stog utanför vår skola, Säg till om ni vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi ju Fruängens stolthet, "Påsmannen" Han kallas så för att han alltid brukar gå runt med en påse. Första gången jag såg honom var när jag och några polare lekte i en liten skogsdunge nära centrum (Vi var typ 12-13år) Nån av oss ser en skum gubbe som står i en tjock lila jacka och en svart mössa trots att det var mitt i sommaren. Vi observerar honom en stund och ser att han håller i en påse, då och då så "tappar" han ena handtaget till påsen så den hänger snett, han står så nån minut och rätar sen till det, så håller han på ett bra tag, tillslut ser han oss och jagar in oss i vår skola. Sen dess står han utanför skolan lite då och då med sin påse och bara tittar sig omkring, går en bit och stannar upp igen och ser sig förvirrat omkring. Har sett honom minst en gång i veckan dom senaste 2-3åren och han har alltid sin lila jacka och svarta mössa. Vi misstänker dessutom att han bor med sin mamma i en lägenhet tvärs över gatan från skolan, för då och då kommer en gammal tant och leder in honom i det lägenhetshus som ligger där. Men hans kära påse är med honom hela tiden. Han brukar ofta stå och äta banan förövrigt, men han slänger inte skalet när han e klar utan stoppar ner det i påsen och går vidare. Lite skrämmande faktiskt :(

För er som vill se har jag faktiskt ett par små korta klipp från då han stog utanför vår skola, Säg till om ni vill ha.

Klipp to the people.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde en filur som jag har sett strutta runt i Norrland. Han kallar sig okka, det gör alla andra med. Alla unga dumskallar slickar hans skor, medans de smarta undrar varför han försöker prata poetiskt i varje meningen han gör. Och ibland är han tyst i flera sekunder. Och han kan upprepa samma ord flera gånger. Han har setts tillsammans med nån kille som kallar sig Mahalo, de 2 verkar styra över alla de smånissarna som springer efter dom båda. Scary alltså.

Skämt åsido. Jag har tråkigt. Ledsen för de som tog illa upp.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I vår lilla by så finns det två "udda" människor som folk vet om.

Den första är en man som nästan alltid kör runder på sin eu-moppe slött så inihelvete, och han kör bara och vänder på en massa ställen.

Sen finns det en psykkärring som alltid går runder med sin kudde och sover på olika bänkar, hon är jäkla skrämmande! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en uteliggare typ, som heter Arne Mockholm. Han kallas oftast mockholm. Han åker runt med en flakmoppe och pantar burkar, och oftast är han skit-packad :)

Sen har vi Äckel-alf som är det äckligaste jag har sett :( Han har nog alldrig hörttalas om Skärp eller tandborste. Slåss som fan också. Har en rostig bil som han älskar över allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...