Jump to content

Är du allergisk?


Martin-123
 Share

Recommended Posts

  • 3 years later...
  • Inlägg 110
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande.

Har för mig att jag brukar bli varm i hela ansiktet när jag äter Kiwi.

Men allergisk tror jag inte att jag är. :hmm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande.

würd. Jag får dock värre symptom med blåsor i munhålan. Men som du säger, fett värt det, för kiwi är så himla gott! Har dock slutat äta kiwi i bare, eftersom jag inte kan äta något annat på ett tag, men om det bjuds på kiwitårta så petar jag inte bort det.

T: Har någon ej funnen allergi. Jag får vid få tillfällen störa kliande märken, oftast på låren och dom sitter i några dagar. Doktorn gjorde ett allergi test, men inget gav några utslag, men jag har tabletter jag tar när jag får dessa utslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande.

Jag har samma som Stell. Får blåsor i munnen när jag äter kiwi. Men det beror på korsallergi från min pollenallergi. ;)

Edit: Får det av alla olika kärnfrukter, nötter, och morötter också . :D

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, honung var något jag aldrig hört talas om att någon är allergisk mot :confused: Väldigt orginellt må jag säga ;)

I'm one of a kind!

Nejmen, jag fick en reaktion (ögat svällde upp, dock bara på ena sidan) på skolan för många år sedan efter att ha ätit något med honung i, dock var det inte svensk honung, utan det var amerikansk tror jag. Den innehöll massa konstigt jox.

Har inte vågat prova vanlig svensk honung efter det.. Det kan ju vara själva honungen jag är allergisk mot.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en jobbig allergi.

Jag är allergisk mot latex. Det som bl.a. ballonger och kondomer är gjorda av :confused:

Kul för dig när du får ligga då!

Jag har ingen känd allergi såvitt jag vet om.. Jag blir dock dåsig av pollen, men inget mer. Så kanske en början på pollenallergi? vad vet jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...