Jump to content

Berätta om dina husdjur


fido vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Ok, min tur då (w00t)

Namn: Baltasar

Ålder: 1 år och 2 månader ungefär

Ras: Polski Owczarek Nizinny

Mankhöjd: 50 cm

Vikt: Omkr. 30 kg (ja, han väger lite för mycket)

Uppfödare: Hagabergslidens Kennel, Göteborg

Antal i Sverige: Omkring 400

Om PON

Polski Owczarek Nizinny, eller PON, är en arbetslös vallhund som kommer från Polen.

Den är väldigt nyfiken på sin omgivning och bekantar sig gärna med allt nytt och är en mycket vänlig och glad ras,

men mycket envis, så den kräver ett fast handlag. Den har vissa vaktinstinkter.

PON är en ras med mycket bra hälsa. Förväntas leva i 12 - 14 år.

Här har jag också ett filmklipp från då han var valp. :shifty:

Edit: La till länk.

post-9788-1187201003_thumb.jpg

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Okej, då bumpar jag den här. Tack, Giz.

Namn: Della

Ålder: 8 veckor och två dagar, i think.

Ras: 75% Powder Puff och 25% Pudel (dvärg, i think).

Mankhöjd: 20 cm (är inte helt säker, men någonstans därikring)

Vikt: Omkr. 1.5 kg kanske.

Uppfödare: Någon strax utanför Sundsvall. Trevliga människor.

Antal i Sverige: I don't know.

Vi hämtade henne igår, och det är våran (/min) första hund, där utav min osäkerhet.

rchvmhw2qdvo.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns för många golvmoppar i vårat avlånga land. Blev rent av förbannad när morsan var inne på att skaffa något liknande innan vi skaffade Molly. Hundar ska se ut som hundar och vara lika stora som hundar och inte som en golvmopp.

Anyways, GURATZ!

Slänger väl upp en bild på odjuret när jag ändå är igång, hon har slutat växa nu, eller iaf så lite att man märker av det när man ser henne varje dag.

r2s7wupits7o.png

(Februari, vafan tar dom inte kort på henne för?! :naughty: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns för många golvmoppar i vårat avlånga land. Blev rent av förbannad när morsan var inne på att skaffa något liknande innan vi skaffade Molly. Hundar ska se ut som hundar och vara lika stora som hundar och inte som en golvmopp.

Anyways, GURATZ!

Slänger väl upp en bild på odjuret när jag ändå är igång, hon har slutat växa nu, eller iaf så lite att man märker av det när man ser henne varje dag.

r2s7wupits7o.png

(Februari, vafan tar dom inte kort på henne för?! :naughty: )

Njah. Stora hundar är inte riktigt min smak. Och anledningen till att vi köpte Della var delvis därför att min mor verkligen ville ha en hund,

att hon var väldigt söt och sedan så var hon en utav dom få hundarna som min mor inte fått allergiska reaktioner utav.

Det är inte allt för lätt att hitta en 'allergifri hund'. Sedan så tycker vi inte att hon ska ha för långt hår, så det ska vi klippa när det blir för långt.

Vi vill inte heller (iaf inte jag) ha någon golvmopp, men Della känns inte som någon sådan.

Hon har fått leka lite inne i finrummet dock, och där på parkettgolvet så blir hon verkligen bambi på hal is.

Om hon sitter ner så glider hela rumpan bakåt. :P:w000t:

Edit: Hon är också väldigt reserverad. Hon käftar inte emot om man säger till henne. En bra hund för nya hundägare som oss.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns för många golvmoppar i vårat avlånga land. Blev rent av förbannad när morsan var inne på att skaffa något liknande innan vi skaffade Molly. Hundar ska se ut som hundar och vara lika stora som hundar och inte som en golvmopp.

W0rd!

Eller ja, det finns några små, som typ Sheltie och.. några raser som jag inte minns namnet på men annars ska dom vara stora :w000t:

Slänger väl upp en bild på odjuret när jag ändå är igång, hon har slutat växa nu, eller iaf så lite att man märker av det när man ser henne varje dag.

r2s7wupits7o.png

(Februari, vafan tar dom inte kort på henne för?! :P )

Söötis :mf_doof: Vad var hon för ras nu igen?

Linus är nu ett år äldre men fortfarande lika... liten. :mf_doof:

ty827oukcfav.jpg

Liten men ganska fin ändå :mf_doof:

(yay för att min favvo tråd har blivit aktiv igen :naughty: )

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är Fiffi. Hon är jättetjock och gillar att vara aggressiv och äta upp mobiltelefoner, memorycards och fjärrkontroller. Fiffi gillar att höra om hur tjock hon är. Hon känner sig älskad då.

Något som Fiffi däremot inte gillar är läsk. Hon avskyr läsk faktiskt. Hon blir t.o.m. rädd för läsk. Och när Fiffi är rädd så springer hon för livet. Då brukar hennes fläsk fladdra jättevackert.

<3

post-4961-1213351188_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...