Jump to content

Berätta om dina husdjur


fido vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Marvin, cairn terrier. 3 år, och några månader. Döpt efter Marvin Gaye. Har en förkärlek för sprit - Är känd för att nosa i folks whiskeyglas, samt öppnade självmant sin första ölburk två dagar efter att han flyttade in hos oss. Übersöt, men ack vad ettrig han kan vara.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag visat de här djuren innan, men kan visa igen. Nytaget, precis nu alltså:

Börje, min vattensköldpadda. Solar sig förtillfället på balkongen. . Stor som ett a* är hon.

8hgslmfwfvn7.jpg

Detta är Maja. Det är den äldsta av våra två marsvin. Rolig och personlig. Ganska Bit*hig dock. Hon brukar rycka av pälsen på det andra marsvinet när hon är på dåligt humör. Den andra är ett litet marsvin, typ nån månad bara.

viai1jvw72k2.jpg

Detta är det andra marsvinet, Mrs. Jingels heter hon. :/

4js2stbkhjam.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga bilder men kan berätta om dom.

En hund. Springer spaniel. Daffy heter han.

Två katter. En heter tossa och är tjock, brun och är ute hela dagarna :s

Den andra heter mysan och är smal och är inne hela dagarna. Väljer ett ställe varje vecka och ligger där i en vecka. Sen nästa vecka har hon en ny sovplats :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är Maja. Det är den äldsta av våra två marsvin. Rolig och personlig. Ganska Bit*hig dock. Hon brukar rycka av pälsen på det andra marsvinet när hon är på dåligt humör. Den andra är ett litet marsvin, typ nån månad bara.

viai1jvw72k2.jpg

Detta är det andra marsvinet, Mrs. Jingels heter hon. :/

4js2stbkhjam.jpg

Söta, älskar marsvin :blink: hade marsvin förr, hon e dock död nu sen snart ett år tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag visat de här djuren innan, men kan visa igen. Nytaget, precis nu alltså:

Börje, min vattensköldpadda. Solar sig förtillfället på balkongen. . Stor som ett a* är hon.

Hahaha, jag kan fortfarande inte förstå att ni döpte henne till Börje. :blink: *skakar på huvudet*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Har tre katter.

Äldst är Bella som är familjens katt-slampa. Hon fick det smeknamnet då hon födde tre ungar varje år i ungefär fyra år (vara en kul var med hennes egen son). Ungefär 7 år gammal.

Sen har vi Nisse som är den norska skogkatten och Bellas son, som hon fick ungar med. Han är rädd för recis allting som rör sig och tuggar i sig precis allt som inte rör sig. Han har käkat sönder sladdarna till två headset, en mobil-laddare och till mina dator-högtalare. Katen är ca. 4 år och fluffig som fan.

Sist, och minst, är Simba, som faktiskt är en honkatt. Hon fick namnet då vi trodde att hon var en kille när hon var liten. Hon är den tuffa minstingen som på någåt konstigt vis är släkt med de andra två (hur vet jag dock inte). Hon är nog kring två år bara.

EDIT: 50, beklagar verkligen :'(

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga bilder men kan berätta om dom.

En hund. Springer spaniel. Daffy heter han.

Två katter. En heter tossa och är tjock, brun och är ute hela dagarna :s

Den andra heter mysan och är smal och är inne hela dagarna. Väljer ett ställe varje vecka och ligger där i en vecka. Sen nästa vecka har hon en ny sovplats :)

Haha fattar itne hur det går ihop. Fast att den ena är inne hela tiden har jag märkt :o.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...