Jump to content

Berätta om dina husdjur


fido vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har en sköldpadda (eller min syster) som heter Hubert och simmar runt här bakom mig och datorn. Vet inte riktigt om det är kille eller en tjej. Han/hon är typ 25 bast. Han/hon brukar plaska och allmänt störa mig när jag ska sitta och glo på film. Han/hon hade några fiskpolare, men han åt upp dem. Är man hungrig så är man.

_sdv9zdjlafnh.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sköldpadda (eller min syster) som heter Hubert och simmar runt här bakom mig och datorn. Vet inte riktigt om det är kille eller en tjej. Han/hon är typ 25 bast. Han/hon brukar plaska och allmänt störa mig när jag ska sitta och glo på film. Han/hon hade några fiskpolare, men han åt upp dem. Är man hungrig så är man.

_sdv9zdjlafnh.jpg

Kan inte riktigt sse om det är en rödörad eller en gulbukad vattensköldpadda, men skulle gissa på det senare.

Svanser ganska lång ut, då är det en kille. Är den ganska kort så är det en dam.

Du kan även kolla på klorna, är de lika långa fram som bak är det en hona. Är de betydligt längre, fram är det en hane.

Utifrån krukan så skulle jag inte tro att det är 25 år gammal. Min är runt 8 och är sjukt mycket större. Fast, han blir förvisso mindre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utifrån krukan så skulle jag inte tro att det är 25 år gammal. Min är runt 8 och är sjukt mycket större. Fast, han blir förvisso mindre...

Hmm.. jag frågade min syster nu. Hon säger att hon köpte Hubert av en kompis strax innan jag föddes. Alltså är den över 15 år i alla fall. Syrran sa att den hon köpte den av hade haft den ganska länge innan dess också. Och den där krukan är ganska stor.. bakgrunden är ju en pappersbild..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jah här kommer min lista.. Varning för lång post.

Daisy [Avliden sen några veckor]

ch80evou9atn.jpg

Blandras, Finsk Münsterländer, Schäfer

Blev ungefär 13 år gammal

Majj bäjbi. Daisy var den finaste och snällaste hunden som gick att hitta. Vi tog henne från en alkoholist som misshandlade henne, och hon var den mest folkskygga hunden som fanns. Det tog två veckor sen smög hon upp i sängen och la sig bredvid mig. Vi hade henne i 12 år, tills hon fick avlivas i Maj då hon blev sjuk. Vi tränade aldrig Daisy riktigt, men ändå förstod hon precis allt. Man gick med henne utan koppel och hon lämnade inte ens sida.

Blaize

cmggn7evtnbe.jpg

Berner Sennen

3 år gammal

Blaize är en fjompas. Hon är så fjollig och springer hela tiden runt som en tok. Vi köpte henne av pappas gamla flickvän, som hade två likadana hundar, och hon födde också upp valpar. När dom separerade hade pappa blivit kär i Blaize, så han köpte henne. Blaize är något otränad, men hon är väldigt valpig av sig fortfarande. Hon mognar med åldern.

Pancho

rib93kb1mhfg.jpg

Karelsk björnhund

2 år gammal

Pancho är en renodlad jakthund, en övergosig sådan. Hon är grymt klängig och inte särskilt tränad. Men jaga det kan hon, och hon vet när hon gör fel, hon bryr sig bara inte.

Morris

mzur1zbg87oa.jpg

Blandras, Chiuaua, Llasa Apso, Shitzu

2 år gammal

Morris är underbettshunden. Hans underbett är det grymmaste jag har sett. Han är tränad och duktig. Vi brukar också klippa hans päls sådära snyggt, så ibland ser han jättenaken ut.

Robsson

98rbqa89anfs.jpg

Blandras, Chiuaua, Papillon, Llasa Apso

10 månader gammal

Robsson är Morris halvbror. Vi köpte honom från samma uppfödare. Fast Robsson är sötare än Morris. Vi klipper ibland Robsson också, men inte lika ofta. Det ska vara på sommaren då det är så varmt.

Nils

skmph1v7h28i.jpg

Norsk skogskatt

Okänd ålder, runt 5-6 år gammal

Min storasyster tog Nils från ett katthem när hon flyttade ihop med sin pojkvän. Då var han skiträdd för allt. Efter ett tag när dom flyttade isär fick min systers kompis ta hand om katterna. För ett tag sen kunde hon inte ha dom nå mera, så vi tog Nils. Han gömde sig under en säng dom första veckorna, men sen började han komma fram mer och mer. Han är mest bara rädd för Pancho nu. Just nu är han väl mer eller mindre den kåtaste och gosigaste katten som finns. Han är inte gulligt gosig, utan jobbigt gosig. Han får aldrig nog.

Sober

jpapm8m9q2mn.jpg

Nordsvensk

Okänd ålder, runt 8 år gammal

Sober är stabil, han är som en vägg. Han kanske inte är snabb, men han tar sig fan fram överallt. Han äter hö som om han vore beroende, och han kan gå genom elstänglet ifall han tkr att gräset är grönare på andra sidan. Man behöver inte ens ha ett snöre på honom om man ska ta in han, han vet vars han ska gå och han går dit.

Ballack

q95n7h33a4g9.jpg

Get nånting

Okänd ålder

Ja, döpte han efter min kompis som vi också kallar Ballack. Han gillar knäckebröd.

Bönskit

iw9wlfo7ivs9.jpg

Get nånting

Okänd ålder

Samma skrot och korn som Ballack, fast jag döpte honom efter en annan kompis. Bönskit är något räddare och försiktigare, men han är ändå snygg.

Det var typ allt. :D Vi ska köpa en jakthund till om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jah här kommer min lista.. Varning för lång post.

Jäklar vad hundar!

Hur orkar ni hålla på med alla? :D Iofs, om du bor ute på landet så är det ju bara att ha dörren öppen så sköter dom praktiskt taget sig själv - om dom är tränad så att dom inte sticker iväg då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söt vet jag inte... :wub:

Joo, jätte söt!!!!!111ett (w00t):wub::D

Själv har vi två kaniner som blir 6 år dom här kommande dagarna precis. För det hade vi två andra kaniner som dog. Vad annars?

Har även haft en katt, kolsvart. Ras okänd. Blev tyvärr tvungna att avliva den :(

Och som nåt riktigt udda så kan man nästan säga att vi har 2-3 ekorrar också :) De lever förstås i skogen på somrarna, nån gång kan vi se dem. Men på vintern så kommer de alltid till fågelbordet som vi har utsatt, så då blir det att mata dem. Nötter, fågelfrön m.m. Skoj :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jah här kommer min lista.. Varning för lång post.

Daisy [Avliden sen några veckor]

Blandras, Finsk Münsterländer, Schäfer

Blev ungefär 13 år gammal

Majj bäjbi. Daisy var den finaste och snällaste hunden som gick att hitta. Vi tog henne från en alkoholist som misshandlade henne, och hon var den mest folkskygga hunden som fanns. Det tog två veckor sen smög hon upp i sängen och la sig bredvid mig. Vi hade henne i 12 år, tills hon fick avlivas i Maj då hon blev sjuk. Vi tränade aldrig Daisy riktigt, men ändå förstod hon precis allt. Man gick med henne utan koppel och hon lämnade inte ens sida.

Blaize

Berner Sennen

3 år gammal

Blaize är en fjompas. Hon är så fjollig och springer hela tiden runt som en tok. Vi köpte henne av pappas gamla flickvän, som hade två likadana hundar, och hon födde också upp valpar. När dom separerade hade pappa blivit kär i Blaize, så han köpte henne. Blaize är något otränad, men hon är väldigt valpig av sig fortfarande. Hon mognar med åldern.

Pancho

Karelsk björnhund

2 år gammal

Pancho är en renodlad jakthund, en övergosig sådan. Hon är grymt klängig och inte särskilt tränad. Men jaga det kan hon, och hon vet när hon gör fel, hon bryr sig bara inte.

Aaawie! soeta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...