Jump to content

Nu börjar en glädjens tid!


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 157
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 year later...
Bump? :naughty:

Vad mycket spam/gräl/tjafs det har varit på senaste tiden (jag är definitivt inget undantag). Läs igenom min förstasida igen så ser vi om vi kan göra något emot det. Snart är det ju jul! :naughty:

Kan bero på att det inte skapas så många vettiga topics för tillfället? När det inte finns så många topics att skriva i så ger det istället utrymme åt personliga vendetter och uttråkat spam.

Själv har jag inte hittat någon topic där jag kännt att jag kunnat tillföra någonting på länge och inte gjort det heller, och om fler istället för att göra en smilie eller komma med en kommentar som inte har med tråden att göra och annat liknande istället inte postar alls skulle det iaf se renare ut på forumet. Man får tänka till lite och fråga sig innan man klickar på "Add Reply", tillför detta verkligen något vitalt till tråden? Nej, alltså ger jag fan i att posta. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen tog någon initiativet att säga ifrån! Jag har nästan hållit mig borta från GTAsajten pga diverse påhopp av bla Okka, Lajnux och Mordos. Men what the hell, vi kanske ska börja om från början. Jag har ju aldrig blivit sårad direkt, bara negativt påverkad (vilket tydligen många andra här också blivit). Let's give it a go!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan inte bara alla samsas och förstå att folk har olika åsikter? :| sen om ett bråk är på G, då säger man bara "nu lugnar vi oss" och alla får det mycket trevligare :confused:

EDIT: kom ihåg att många av oss stannade faktiskt här för det var trevliga forumiter. men nu börjar det gå över styr med onödiga topics, off topic, och forum slagsmål :wub:

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, tänkte på den här tråden igår. :confused:

Själv har jag inte hittat någon topic där jag kännt att jag kunnat tillföra någonting på länge och inte gjort det heller, och om fler istället för att göra en smilie eller komma med en kommentar som inte har med tråden att göra och annat liknande istället inte postar alls skulle det iaf se renare ut på forumet. Man får tänka till lite och fråga sig innan man klickar på "Add Reply", tillför detta verkligen något vitalt till tråden? Nej, alltså ger jag fan i att posta. :D

Instämmer, det görs aldrig några roliga trådar längre. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen tog någon initiativet att säga ifrån! Jag har nästan hållit mig borta från GTAsajten pga diverse påhopp av bla Okka, Lajnux och Mordos. Men what the hell, vi kanske ska börja om från början. Jag har ju aldrig blivit sårad direkt, bara negativt påverkad (vilket tydligen många andra här också blivit). Let's give it a go!

Klart som fan att du ska nämna mig, kan du snälla LÄGGA AV NÅGON GÅNG?!?

Jag blir ju ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ett klassiskt "när-katten-är-borta-problem". Gtasajtens forum har blivit anarkistiskt med få personer som bryr sig om regler och DE som borde upprätthålla dessa regler gör det inte, snarare tvärtom - slutprodukten är kaos.

Om vi ser på några av forumets regler:

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Dagliga regelbrott utan några som helst följder/straff. Om personen som blir kränkt inte ÄR, eller har extremt goda relationer TILL, administrationen ses regelbrottet mellan fingrarna..

§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal.

Alla spammar. Smilieposts, oneliners, långa offtopic-diskussioner och inlägg som inte tillför något dominerar. Regelbrott bestraffas sällan.

§2.1 - Håll er till trådarnas ämnen. Om ni har något annat ni vill berätta eller fråga om så är det bara att skapa en ny tråd.

Massvis av regelbrott. Långa diskussioner om ämnen som inte hör till trådarna diskuteras utan ingripanden av mods/admins.

Lösningar:

1. Ge administratörerna ökade befogenheter:

-De skall natuligtvis ha möjlighet att ip-banna medlemmar (detta är en no-brainer)

-De skall ha möjligheter att starta underforum och forumdelar enligt vad de tycker att forumet behöver. Detta är extra viktigt med anledning av att Mr. H. är inaktiv och inte har insyn i forumets "vardag". Ett långsiktigt mål borde vara att stegvis reducera Allmänt-forumets betydelse för att till sist helt stänga det. Istället bör det upprättas subforum. Jag tror att detta dels skulle höja kvaliteten på trådarna, dels bidra till att fler ("roliga" ©Kebab) trådar startas.

-De skall ha möjlighet att genomföra namnbyten.

2. Sparka ALLA inaktiva mods/admins:

Arvid (inaktiv)

Azore (huh? vem?)

Nord (inaktiv)

Topp3 (kanske aktiv men "skuggmoderatorer" hör inte hemma på ett diskussionsforum)

3. Och ersätt dem med nya:

Helst väljs dessa (säg 2-3 st) moderatorer på demokratisk väg av medlemmarna OCH för en begränsad tid, t.ex. 1 år. På så sätt kan inaktiva eller moderatorer som medlemmarna är missnöjda med avsättas.

The Root of all Evil skrev tidigare att det inte är aktuellt att göra moderatorer av nuvarande medlemmar pga "gängbildningen" men detta är ett problem som är ofrånkomligt. Det finns inga och kommer aldrig att finnas några helt objektiva medlemmar/människor och gängbildning existerar på alla forum.

4. Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen: Skapa ett lekforum!

Jag tror att ett forum med fria (men ändå regelstyrda) lekar skulle avlasta det övriga forumet från trams&spam m.m. Andra argument för ett lekforum har jag diskuterat i min Lekforum 2007!-tråd.

Varför kan inte bara alla samsas och förstå att folk har olika åsikter? :| sen om ett bråk är på G, då säger man bara "nu lugnar vi oss" och alla får det mycket trevligare :wub:

Det där håller jag inte alls med om. Det är bra att diskutera olika synsätt/åsikter MEN diskussionen måste hållas på en saklig nivå, vilket inte alltid är fallet på gtasajten.

---

Fel forum, eh? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ett klassiskt "när-katten-är-borta-problem". Gtasajtens forum har blivit anarkistiskt med få personer som bryr sig om regler och DE som borde upprätthålla dessa regler gör det inte, snarare tvärtom - slutprodukten är kaos.

Om vi ser på några av forumets regler:

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Dagliga regelbrott utan några som helst följder/straff. Om personen som blir kränkt inte ÄR, eller har extremt goda relationer TILL, administrationen ses regelbrottet mellan fingrarna..

§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal.

Alla spammar. Smilieposts, oneliners, långa offtopic-diskussioner och inlägg som inte tillför något dominerar. Regelbrott bestraffas sällan.

§2.1 - Håll er till trådarnas ämnen. Om ni har något annat ni vill berätta eller fråga om så är det bara att skapa en ny tråd.

Massvis av regelbrott. Långa diskussioner om ämnen som inte hör till trådarna diskuteras utan ingripanden av mods/admins.

Lösningar:

1. Ge administratörerna ökade befogenheter:

-De skall natuligtvis ha möjlighet att ip-banna medlemmar (detta är en no-brainer)

-De skall ha möjligheter att starta underforum och forumdelar enligt vad de tycker att forumet behöver. Detta är extra viktigt med anledning av att Mr. H. är inaktiv och inte har insyn i forumets "vardag". Ett långsiktigt mål borde vara att stegvis reducera Allmänt-forumets betydelse för att till sist helt stänga det. Istället bör det upprättas subforum. Jag tror att detta dels skulle höja kvaliteten på trådarna, dels bidra till att fler ("roliga" ©Kebab) trådar startas.

-De skall ha möjlighet att genomföra namnbyten.

2. Sparka ALLA inaktiva mods/admins:

Arvid (inaktiv)

Azore (huh? vem?)

Nord (inaktiv)

Topp3 (kanske aktiv men "skuggmoderatorer" hör inte hemma på ett diskussionsforum)

3. Och ersätt dem med nya:

Helst väljs dessa (säg 2-3 st) moderatorer på demokratisk väg av medlemmarna OCH för en begränsad tid, t.ex. 1 år. På så sätt kan inaktiva eller moderatorer som medlemmarna är missnöjda med avsättas.

The Root of all Evil skrev tidigare att det inte är aktuellt att göra moderatorer av nuvarande medlemmar pga "gängbildningen" men detta är ett problem som är ofrånkomligt. Det finns inga och kommer aldrig att finnas några helt objektiva medlemmar/människor och gängbildning existerar på alla forum.

4. Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen: Skapa ett lekforum!

Jag tror att ett forum med fria (men ändå regelstyrda) lekar skulle avlasta det övriga forumet från trams&spam m.m. Andra argument för ett lekforum har jag diskuterat i min Lekforum 2007!-tråd.

Jag håller med dig på några punkter där, dock inte alla.

Du har helt rätt i att de som är admins bör kunna ip-banna och göra namnbyten. Detta gäller bara admins, INTE mods. Däremot bör de inte få ha så pass stor tillgång som att skapa, ändra och ta bort olika forumdelar. Det är, åtminstone enligt mig, en sak som bara Root bör ha tillgång till, i och med att det i alla fall är så pass stora "ändringar" för ett forum.

Håller även med om att inaktiva mods, i det här fallet Arvid ooch Azore, bör avsättas och omvandlas till hedersmedlemmar. Nord och Toop3 duger, de ser man iaf skymten då och då. Forumet klarar sig utmärkt med fyra mods.

Några nya behövs inte, inte så länge vi har Kalle och Stellan i spetsen. Däremot bör en eller två moderatorer så småmingom tillsättas i GTA-forumen, jag tänker främst på när IV släpps i vår. Detta hör dock inte riktigt till tråden...

Lekforum är en bra idé. Bör vara regelstyrt på nåt möjligt sätt...

Hultenius bör bli lite mer aktiv han också, och finnas här också som en vanlig medlem som deltog i diskussioner. Då skulle han också troligvis märka bättre än nu vad som behövs och inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ett klassiskt "när-katten-är-borta-problem". Gtasajtens forum har blivit anarkistiskt med få personer som bryr sig om regler och DE som borde upprätthålla dessa regler gör det inte, snarare tvärtom - slutprodukten är kaos.

Om vi ser på några av forumets regler:

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Dagliga regelbrott utan några som helst följder/straff. Om personen som blir kränkt inte ÄR, eller har extremt goda relationer TILL, administrationen ses regelbrottet mellan fingrarna..

§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal.

Alla spammar. Smilieposts, oneliners, långa offtopic-diskussioner och inlägg som inte tillför något dominerar. Regelbrott bestraffas sällan.

§2.1 - Håll er till trådarnas ämnen. Om ni har något annat ni vill berätta eller fråga om så är det bara att skapa en ny tråd.

Massvis av regelbrott. Långa diskussioner om ämnen som inte hör till trådarna diskuteras utan ingripanden av mods/admins.

Lösningar:

1. Ge administratörerna ökade befogenheter:

-De skall natuligtvis ha möjlighet att ip-banna medlemmar (detta är en no-brainer)

-De skall ha möjligheter att starta underforum och forumdelar enligt vad de tycker att forumet behöver. Detta är extra viktigt med anledning av att Mr. H. är inaktiv och inte har insyn i forumets "vardag". Ett långsiktigt mål borde vara att stegvis reducera Allmänt-forumets betydelse för att till sist helt stänga det. Istället bör det upprättas subforum. Jag tror att detta dels skulle höja kvaliteten på trådarna, dels bidra till att fler ("roliga" ©Kebab) trådar startas.

-De skall ha möjlighet att genomföra namnbyten.

2. Sparka ALLA inaktiva mods/admins:

Arvid (inaktiv)

Azore (huh? vem?)

Nord (inaktiv)

Topp3 (kanske aktiv men "skuggmoderatorer" hör inte hemma på ett diskussionsforum)

3. Och ersätt dem med nya:

Helst väljs dessa (säg 2-3 st) moderatorer på demokratisk väg av medlemmarna OCH för en begränsad tid, t.ex. 1 år. På så sätt kan inaktiva eller moderatorer som medlemmarna är missnöjda med avsättas.

The Root of all Evil skrev tidigare att det inte är aktuellt att göra moderatorer av nuvarande medlemmar pga "gängbildningen" men detta är ett problem som är ofrånkomligt. Det finns inga och kommer aldrig att finnas några helt objektiva medlemmar/människor och gängbildning existerar på alla forum.

4. Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen: Skapa ett lekforum!

Jag tror att ett forum med fria (men ändå regelstyrda) lekar skulle avlasta det övriga forumet från trams&spam m.m. Andra argument för ett lekforum har jag diskuterat i min Lekforum 2007!-tråd.

Det där håller jag inte alls med om. Det är bra att diskutera olika synsätt/åsikter MEN diskussionen måste hållas på en saklig nivå, vilket inte alltid är fallet på gtasajten.

---

Fel forum, eh? :confused:

Forumet skulle bli dötrist om alla dom där reglerna följdes ord för ord, det är just detta som gör GTAsajten så unikt.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...