Jump to content

Msn topicen.


VickeX
 Share

Recommended Posts

på vilket vis inte komma åt?

Problem loading page - The connection was reset

The connection to the server was reset while the page was loading.

* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few

moments.

* If you are unable to load any pages, check your computer's network

connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure

that Firefox is permitted to access the Web.

En död sida helt enkelt, precis som om man skulle skriva in www.aosduigfosidgoasijg.com. Typ :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem loading page - The connection was reset

The connection to the server was reset while the page was loading.

* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few

moments.

* If you are unable to load any pages, check your computer's network

connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure

that Firefox is permitted to access the Web.

En död sida helt enkelt, precis som om man skulle skriva in www.aosduigfosidgoasijg.com. Typ :P

Jag kom in senast idag, när jag rensade lite på eftermiddagen. Så det är nog något konstigt fel hos er. Har ni testat att skriva in hotmail.com i addressfältet och logga in via den vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Är det bara för mig som msn inte vill fungera idag?

Har provat logga in via tre olika msn-klienter + ebuddy på internet, inget vill fungera.

Ena stunden låser sig hela programmet vid inloggningen, lite senare kommer jag in men det står "Couldn't load your contacts-list/.../".

Edit: Nu fungerar det.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

- Finns det något program som visar vad jag skriver, medan det skrivs?

- Finns det något program som visar ifall jag dubbelklickat ("tagit fram") en kontakt, utan att skriva något ännu?

- Finns det något program som visar om man håller på och klickar runt på annat eller om man är aktivt inne i msn-konversationen (=har MSN-chattfönstret som aktivt fönster)?

Jag vet att det sista finns, eftersom jag fick veta det genom en kompis. Namnet på programmet vore bra att ha. Det jag är mest intresserad av är ifall det finns något för det första och andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Finns det något program som visar vad jag skriver, medan det skrivs?

- Finns det något program som visar ifall jag dubbelklickat ("tagit fram") en kontakt, utan att skriva något ännu?

- Finns det något program som visar om man håller på och klickar runt på annat eller om man är aktivt inne i msn-konversationen (=har MSN-chattfönstret som aktivt fönster)?

Jag vet att det sista finns, eftersom jag fick veta det genom en kompis. Namnet på programmet vore bra att ha. Det jag är mest intresserad av är ifall det finns något för det första och andra.

Jag vet att jag använde mig av något tillägg för många år sedan som gjorde allt det. Nu är det många år sedan jag öht. använde MSN, men jag använde messenger plus och något mer som jag inte minns namnet på (hade en röd msn-gubbe som logotyp). Ganska säker på att det var något av dessa "program" som gjorde detta.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att jag använde mig av något tillägg för många år sedan som gjorde allt det. Nu är det många år sedan jag öht. använde MSN, men jag använde messenger plus och något mer som jag inte minns namnet på (hade en röd msn-gubbe som logotyp). Ganska säker på att det var något av dessa "program" som gjorde detta.

Du menar alltså att det kan upptäcka om jag skulle, låt säga, dubbelklicka på Kebab i MSN, skriva "du är en bögballe", sudda allt och stänga fönstret, och han skulle se det? :huh:

Jag tror f.ö. inte att det var MSN Plus det hette, men det är möjligt att det var det (också).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.msgplus.net/ använde jag mycket förut. Det kände av om man öppnade ett fönster/visade att man skrev osv.

Använder aMsn till Mac just nu, och det visar också om någon börjat skriva och sedan ångrar sig. Låt säga att jag och Henki chattar nonstop i 10 min, och sedan går Henki iväg och lagar mat (=han blir inaktiv kl 10:15). Om han skulle öppna vårat chattfönster och skriver något kl 10:27 som han sedan suddar ut och stänger ner fönstret istället så står det hos mig "10:27:14, Henki har anslutit till konversationen".

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.msgplus.net/ använde jag mycket förut. Det kände av om man öppnade ett fönster/visade att man skrev osv.

Använder aMsn till Mac just nu, och det visar också om någon börjat skriva och sedan ångrar sig. Låt säga att jag och Henki chattar nonstop i 10 min, och sedan går Henki iväg och lagar mat (=han blir inaktiv kl 10:15). Om han skulle öppna vårat chattfönster och skriver något kl 10:27 som han sedan suddar ut och stänger ner fönstret istället så står det hos mig "10:27:14, Henki har anslutit till konversationen".

Men det ska den säga ändå, bara Henki använder någon funktion i programmet. Typ, högerklickar för att avsluta. En lite förfinad "Borta från datorn".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.msgplus.net/ använde jag mycket förut. Det kände av om man öppnade ett fönster/visade att man skrev osv.

Använder aMsn till Mac just nu, och det visar också om någon börjat skriva och sedan ångrar sig. Låt säga att jag och Henki chattar nonstop i 10 min, och sedan går Henki iväg och lagar mat (=han blir inaktiv kl 10:15). Om han skulle öppna vårat chattfönster och skriver något kl 10:27 som han sedan suddar ut och stänger ner fönstret istället så står det hos mig "10:27:14, Henki har anslutit till konversationen".

Så långt är jag med och jag är rätt säker på att det funkade så, men kan programmet se VAD jag skrev innan jag suddade texten och gick tillbaka till min matlagning? Kan du se vad som skrevs, antingen att du ser det i realtid eller att du ser det en timme senare som något sparat?

Programmet hette visst Adium och det var till Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, den här frågan blev plötsligt ännu mer aktuell, tyvärr :confused:

Hade fest igår och jag blev inte facerape-ad, dock MSN-rape-ad. Några kompisar hade skrivit dumheter i både det ena och det andra msn-fönstret och jag hann precis stoppa dem från att trycka ENTER när de skrivit nåt rätt illa i ett msn-fönster till en kompis som jag för närvarande har en ganska ansträngd relation till. Skulle vara väldigt bra om man kunde veta ifall det som är skrivet syns fastän man inte tryckt Enter. Jag har ingen lust att kontakta personen bara för att fråga "du, vi har inte pratat på ett bra tag men fick du ett idiotiskt meddelande igår? För det var inte jag.". :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, den här frågan blev plötsligt ännu mer aktuell, tyvärr :confused:

Hade fest igår och jag blev inte facerape-ad, dock MSN-rape-ad. Några kompisar hade skrivit dumheter i både det ena och det andra msn-fönstret och jag hann precis stoppa dem från att trycka ENTER när de skrivit nåt rätt illa i ett msn-fönster till en kompis som jag för närvarande har en ganska ansträngd relation till. Skulle vara väldigt bra om man kunde veta ifall det som är skrivet syns fastän man inte tryckt Enter. Jag har ingen lust att kontakta personen bara för att fråga "du, vi har inte pratat på ett bra tag men fick du ett idiotiskt meddelande igår? För det var inte jag.". :(

Han hann med all säkerhet inte se det meddelandet som du hann avbryta innan det skickades.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Nån annan som har msn problem nu?

Inne på pappas lite halvgamla dator och alla meddelanden jag försöker skicka till folk står det bara att dom inte kan skickas.

Inne på hotmail så kan jag komma in på msn genom den vägen, men det suger ju. Nån som vet vad man kan göra åt detta? Eller bara vänta på att server blabla eller nåt börjar funka normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...