Jump to content

Alan Wake


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

ÄNTLIGEN kommer det komma en ny trailer! :confused: Det har inte visats något nytt sedan E3 2006 men 15 Oktober 2008 så släpper Remedy en trailer som kommer visas på Bio i Finland (och borde släppas på Internet strax efter).

De har dessutom släppt en Screen från Trailern som är Ingame och inte pre-rendered.

Intervju med Sam Lake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig för att skaffa 360 nu! Dels är det billigare plus att det finns så många bra exklusiva spel! Dead Rising, Crackdown, Saints Row och nu Alan Wake!

Är det bara jag som tycker att den där lilla staden påminner väldigt mycket om Hope, staden som Rambo: First Blood utspelar sig i?

alan_wake_130605_1054475_0.jpg

:unsure: Striking!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig för att skaffa 360 nu! Dels är det billigare plus att det finns så många bra exklusiva spel! Dead Rising, Crackdown, Saints Row och nu Alan Wake!

Är det bara jag som tycker att den där lilla staden påminner väldigt mycket om Hope, staden som Rambo: First Blood utspelar sig i?

alan_wake_130605_1054475_0.jpg

:ermm: Striking!

Finns tusentals sånna små staäder i USA.

Fan jag hoppas dem inte säger nånting om vad det är som försigår i staden i Alan Wake så att det är ett mysterium till 100% tills man själv spelar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Kanske onödig bump men ändå. Synd att Alan Wake kanske inte kommer till PC och till PS3 så är det nerlaggt så vitt jag vet. Läste även på FZ nu är det Microsoft som kommer avgöra PC versionen om det blir ett eller inte.

I början av månaden rapporterade vi om att allt fokus i utvecklingen av Alan Wake ligger på att få klart spelet till Xbox 360. I nuläget är det därför oklart när, och om, en pc-version kommer att släppas. När fansajten BrightFalls.net mailade Remedy Entertainment om saken fick de till svar att det var helt och hållet upp till utgivaren Microsoft att bestämma men att en simultan release är omöjlig i den här sena fasen av utvecklingen.

De var också snabba att tillägga att de skulle älska att se en pc-version i händerna på deras trogna fans men att det återigen inte är deras beslut.

It’s true – Remedy comments on No PC version rumors.

A bit of bad news for those out there who are looking to play Alan Wake on the PC. Remedy recently confirmed that Alan Wake is currently in development for Xbox 360 only and that plans for a PC version are now entirely up to their publisher, Microsoft.

“Thank you for your continued interest in Alan Wake. It is accurate that we are currently working exclusively on the Xbox360 version of Alan Wake. PC plans are currently open, and therefore it’s safe to say that at least a simultaneous launch with the Xbox version will not happen at this late stage. Remedy has a deep heritage in PC gaming and would love to see a PC version available to its PC followers, ultimately however this decision lies with our publisher.”

We’ve also taken the time to update the FAQ to correctly reference the new situation.

Går även att läsa här om att Microsoft vill få död på PC spelandet iallafall av det jag har fattat.

Alan Wake 2

Alan Wake

MS

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...