Jump to content

Alan Wake


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Jahapp nu har Microshit lyckats igen. Inge PC version endast 360 kommer inte köpa en 360 just för att få testa Alan Wake FU Microshit. Nån som vet om det finns nån protest lista?

När vi i förrgår kunde presentera släppdatum för Alan Wake dök det upp flera förfrågningar kring när pc-utgåvan kan tänkas landa. Microsoft gör det enkelt för dig; aldrig. När StrategyInformer ställde en talesman för Microsoft mot väggen svarade denne följande:

En del spel passar bättre för närheten hos pc:n, och andra spelas bäst från fåtöljen framför en större tv-skärm. Vi förstod slutligen att det mest lockande sättet att uppleva "Alan Wake" var på Xbox 360, så vi fokuserade på att göra det till en Xbox 360-exklusivitet. Såväl Microsoft som Remedy Entertainment har långa bakgrunder inom pc-spelsutvecklingen. Det här valet gällde att matcha det här specifika spelet till den rätta plattformen.

Det är närmare sju år sedan Remedy Entertainment släpptes sitt förra stora spel, Max Payne 2: The Fall of Max Payne och den 21 maj släpps Alan Wake i butik till 360 och endast 360.

Det är inte omöjligt att de senare ändrar sig, då det har hänt förut inom branschen, men för tillfället får du lägga dina pc-drömmar om Alan Wake i idé. Det är ju trots allt fortfarande snö överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte oväntat. Faktum är att det förklarar en hel del om varför spelet så snabbt gick från att vara långt back tillo att nästan vara färdigt. Remedy berättade att de hade stora problem med utvecklingen, troligen var det PC versionen som de hade problem med.

Men jag tycker det är dåligt att de inte gick ut med det här tidigare. Det var likadant med PS3 versionen. Man fick inte veta att den blivit nedlaggd fören de frågade om den.

Jag tycker synd om alla PC-spelare som sett fram mot spelet men samtidigt är jag glad för det är troligen den orsaken att spelet nu äntligen släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte oväntat. Faktum är att det förklarar en hel del om varför spelet så snabbt gick från att vara långt back tillo att nästan vara färdigt. Remedy berättade att de hade stora problem med utvecklingen, troligen var det PC versionen som de hade problem med.

Men jag tycker det är dåligt att de inte gick ut med det här tidigare. Det var likadant med PS3 versionen. Man fick inte veta att den blivit nedlaggd fören de frågade om den.

Jag tycker synd om alla PC-spelare som sett fram mot spelet men samtidigt är jag glad för det är troligen den orsaken att spelet nu äntligen släpps.

Vi får alltid hoppas på en PC version om ett halv år år. Vi såg ju hur alla ryktena gick om IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vad jag också tror. De satsar på XBox 360 versionen nu fullt ut sedan så får de som inte jobbar på de kommande DLC Episoderna jobba vidare på att PC versionen blir klar. Det hade varit konstigt att de jobbat på en PC version i så många år och sedan inte fullföljer det.

Jag hoppas bara att vi sedan inte får vänta på Alan Wake "säsong" 2 lika länge som vi fick vänta ppå första. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vad jag också tror. De satsar på XBox 360 versionen nu fullt ut sedan så får de som inte jobbar på de kommande DLC Episoderna jobba vidare på att PC versionen blir klar. Det hade varit konstigt att de jobbat på en PC version i så många år och sedan inte fullföljer det.

Jag hoppas bara att vi sedan inte får vänta på Alan Wake "säsong" 2 lika länge som vi fick vänta ppå första. :D

Säsong 2? Ska det komma en till Alan Wake eller syftar du på PC versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det här är bara första spelet. De på Remedy liknar den med en TV-serie (spelet är uppdelat i ca 20 episoder om slutar i cliffhangers och börjar med ett "Previously on Alan Wake") och säger att första spelet är första säsongen och att nästa spel blir som säsong 2.

De sa innan att spelet skulle sluta i en cliffhanger men sedan dess har de sagt att de kommer släppa nya episoder som DLC så jag vet inte om det stämmer längre.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Limited Collector's Edition:

alanwakespecialedition580_1156880_0.jpg

Innehåller:

A linen case designed to resemble a hardcover book

A 144-page book with a story written by Alan Wake

The Alan Wake Files FBI dossiers

A soundtrack disc

A token for the first DLC pack

A disc with a making of' video, an Xbox Live theme and avatar gear

Men innehållet kan, och kommer troligen, förändras lite.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...