Jump to content

Alan Wake


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Precis. Kolla bara här. Hur många är det inte som laddar ner PC-spel istället för att köpa dem.

Ja erkänner att jag laddar ner PC spel MEN jag köper det om det är nå att ha eller om det är kul spel. Sen har dem väl dragit in rätt så mycket pengar på första spelet eller? Så dem kan väl göra en PC portning av det. Menar har inte lust att gå och punga ut 1500-4000 tusen för en ny spelkonsol just bara för enda spelet sen risken är att den kommer sen ligga och samla damm.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja erkänner att jag laddar ner PC spel MEN jag köper det om det är nå att ha eller om det är kul spel. Sen har dem väl dragit in rätt så mycket pengar på första spelet eller?

Att man köper de bra spelen låter fint i teorin men i 90% av fallen gör man det ändå inte, och även OM man gör det är det oftast de framgångsrika storspelen man köper och de hade man troligtvis köpt ändå, utan att först ha provspelat dem. Det är ett ohållbart system i längden.

Sen har dem väl dragit in rätt så mycket pengar på första spelet eller? Så dem kan väl göra en PC portning av det. Menar har inte lust att gå och punga ut 1500-4000 tusen för en ny spelkonsol just bara för enda spelet sen risken är att den kommer sen ligga och samla damm.

Du menar alltså att företagen ska ge ut spel i välgörenhetssyfte? För att behaga några pc-spelare som ändå inte köper deras spel? Glöm det. Spelindustrin är en business, utgivarna vill tjäna pengar och om det inte finns pengar att tjäna blir det inga spel. Jag är ibland förvånad över att det fortfarande ges ut så många datorspel som det faktiskt gör, men det lär väl minska i framtiden. Jag var själv länge en inbiten pc-spelare och avskydde i princip konsoler men skaffade (lite motvilligt) en 360 för att kunna spela IV vid releasen och det ångrar jag inte. Samlat damm har den inte gjort, det har ju kommit många andra spel efter det. Att spela på konsol har sina fördelar - bl.a. är det mycket bekvämare att bara trycka in spelet i konsolen och sätta sig i den behagliga soffan och spela på 52″-tv utan att behöva mixtra med installationer i tre timmar, ladda ner dll-filer eller uppdatera grafikkortsdrivrutiner och annat knas. Nu är konsolerna dessutom så billiga att till och med en agent borde ha råd att köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja erkänner att jag laddar ner PC spel MEN jag köper det om det är nå att ha eller om det är kul spel. Sen har dem väl dragit in rätt så mycket pengar på första spelet eller? Så dem kan väl göra en PC portning av det. Menar har inte lust att gå och punga ut 1500-4000 tusen för en ny spelkonsol just bara för enda spelet sen risken är att den kommer sen ligga och samla damm.

En spelkonsol kostar 2000kr, det är grymt billigt om man tittar gentemot en PC. Du köpte just en prolle för ~1000kr, lägg till lika mycket så har du en konsol du kan spela på hur mycket du vill utan några större problem, och du kommer aldrig behöva uppgradera den heller.

I varje fall, om en spel företag släpper 1 spel, varav 100 köper det, och 1000 laddar ner det. Tror du verkligen dem går plus på det? Bättre att släppa till konsol där kanske 600-700 köper spelet istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Har klarat ut nu hela Alan Wake + alla DLC tog mig ungefär 4 dagar att klara ut allt. Storyn var grym men till DLCerna så var det rena rama besvikelsen drygt som fan också för den delen.

Jag gillade spelet och all dlc, spelat igenom spelet 3 gånger nu tror jag. Mysigt spel och väldigt egen gameplay tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver här istället för att diskutera Alan wake i andra tården.

Alan wake's American nightmare kommer förställa med Alan som fortfarande är fast i the dakness. Under Alan wake såg man alan prata med sig själv genom tv aparater och liknande, en annan sida av honom. Och det är Mr scratch, Alans mörka sida som finns i the darkness.

Mr Scratch har Alans fru och kommer vara som en seriemördare i spelet för att leka och tortera Alan genom spelet. Så den fortsättningen kommer ge mer ledtrådar till vad som har hänt och vart Alans fru är. Just nu är det bara en XBLA titel, men eftersom PC nu fått Alan wake så tror jag nästan dom måste fortsätta och släppa det till PC senare, men vem vet.

Spoiler tagga för att inte nämna något till dom som inte spelat tidigare spel.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...