Jump to content

Alan Wake


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Men Microsoft är utgivare.

Japp och då gick dem ut och sa att de skulle inte släppa en PC version av Alan Wake och jag tror aldrig att dem släppte en anledning till varför de skulle avbryta PC versionen. VI får väl hoppas att Microshit ändrar sig och släpper ändå en PC version annars blir det väl inge mer spel som Microshit har med att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag uppfattade det så hade det med tid att göra. För att hinna få ut spelet så fick de lägga PC versionen på is och koncentrera sig på XBox 360 versionen bara. Remedy är ett litet företag och de har haft problem med att få klart bara XBox 360 versionen så troligen kunde de inte avara folk till att göra klart PC versionen.

Jag tror att PC versionen kommer också senare eftersom de har ju faktiskt jobbat mycket på den också innan. men jag skulle gissa på att något annat företag får göra klart PC versionen så som Bioware hade ett annat företag att göra klart konsollversionen av Dragon Age.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag uppfattade det så hade det med tid att göra. För att hinna få ut spelet så fick de lägga PC versionen på is och koncentrera sig på XBox 360 versionen bara. Remedy är ett litet företag och de har haft problem med att få klart bara XBox 360 versionen så troligen kunde de inte avara folk till att göra klart PC versionen.

Jag tror att PC versionen kommer också senare eftersom de har ju faktiskt jobbat mycket på den också innan. men jag skulle gissa på att något annat företag får göra klart PC versionen så som Bioware hade ett annat företag att göra klart konsollversionen av Dragon Age.

Okej eller så kanske Remedy tar upp arbetet igen om de inte nu har lyckats tagit bort arbetet för PC eller så kanske dem skickar iväg arbetet till nåt företag. Såfall skulle jag vilja Bioware gör klart Alan Wake till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 känns sjukt lågt för spelet.

De gav Wanted 7/10.. och det var ett riktigt skitspel.

8+ är Alan wake tycker jag

Jag håller med. Eurogamer gav det också 7 och klagade på att spelet inte var tillräkligt nyskapande och att de släpte det försent. Ärligt talat, alla spel måste inte vara totalt genomorginella och allt måste inte vara totalt nyskapande. Det ätr en irriterandce tränd att allt ska vara nyskapande.

Gamereactor verkar mäst jämföra spelet med Max Payne. Det är också något jag har svårt för, när de ska jämföra olika spel. Max Payne och Alan Wake är inte alls samma typ av spel även om båda spelen har samma utvecklare. Alan Wake handlar inte om coola strider och en tuff hjälte.

Men de flesta verkar iallafall ge spelet 9/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GR rättfärdigar låga betyg med "alla måste väl få ha sin åsikt". Visst, det håller jag med om, men att ge en massa bra spel lågt betyg tyder ju bara på att de inte vet vad bra spel är. På senare tid måste allt stämma in exakt på deras preferenser. Bra ljud, bra bild, bra story, bra grafik etc etc. Enda undantaget jag sett är The Saboteur. Där vågade de gå emot strömmen och ge spelet 9/10 för att det just är så jäkla kul!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är då ett bra spel?

Om vi nu ska gå in på den diskussionen så kan jag väl säga så här: Ett bra spel är väl ett spel som av majoriteten av de som spelat det tyckt att det var bra. Visst får man ha egna preferenser, och jag tycker att det är bra att GR har en egen åsikt, men de är på tog för stränga! De har gett flera 80-90% spel på Gamerankings väldigt låga betyg bara för att det var något som inte stämde överens med deras bild av ett bra spel.

Jag har förlorat förtroendet för GR den senaste tiden. Kan de bara inte ta ett bra spel för vad det är, just ett bra spel? Måste de haka upp sig på små skitsaker som man inte tänker på om man inte är grafikkåt tv-spelsguru?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska gå in på den diskussionen så kan jag väl säga så här: Ett bra spel är väl ett spel som av majoriteten av de som spelat det tyckt att det var bra. Visst får man ha egna preferenser, och jag tycker att det är bra att GR har en egen åsikt, men de är på tog för stränga! De har gett flera 80-90% spel på Gamerankings väldigt låga betyg bara för att det var något som inte stämde överens med deras bild av ett bra spel.

Jag har förlorat förtroendet för GR den senaste tiden. Kan de bara inte ta ett bra spel för vad det är, just ett bra spel? Måste de haka upp sig på små skitsaker som man inte tänker på om man inte är grafikkåt tv-spelsguru?

Så är det Renard dagens gamers är grafikkåta. Samma med spel som kommer till PC så är en del grafikkåta kollade på F1 2010 som ska koppa till PC iår och nån sa att grafiken var ful när det är samma motor som de använde till DiRT 2 och GRiD. Verkar som en del tror att grafiken gör spelet var glada över att det kommer PC spel överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värsta tycker jag är när de tar någon som vanligtvis hatar den typen av spel för att recensera ett topspel. Hur många gånger har inte en recension börjat med "Jag tycker igentligen inte om den här typen av spel...". <_<

Det är ju inte som att recensionen blir mer rättvis om en HALO-hatare recenserar ett HALO-spel eller om de skulle ta någon som hatar Western för att recensera Red Dead Redemption eller någon som hatar pecka & klicka deckarspel för att recensera ett Sherlock Holmes spel. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska gå in på den diskussionen så kan jag väl säga så här: Ett bra spel är väl ett spel som av majoriteten av de som spelat det tyckt att det var bra. Visst får man ha egna preferenser, och jag tycker att det är bra att GR har en egen åsikt, men de är på tog för stränga! De har gett flera 80-90% spel på Gamerankings väldigt låga betyg bara för att det var något som inte stämde överens med deras bild av ett bra spel.

Jag har förlorat förtroendet för GR den senaste tiden. Kan de bara inte ta ett bra spel för vad det är, just ett bra spel? Måste de haka upp sig på små skitsaker som man inte tänker på om man inte är grafikkåt tv-spelsguru?

Så är det Renard dagens gamers är grafikkåta. Samma med spel som kommer till PC så är en del grafikkåta kollade på F1 2010 som ska koppa till PC iår och nån sa att grafiken var ful när det är samma motor som de använde till DiRT 2 och GRiD. Verkar som en del tror att grafiken gör spelet var glada över att det kommer PC spel överhuvudtaget.

Det är så gulligt när ni försöker se kunniga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...