Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Trodde aldrig det skulle hända.

Var inne i en affär idag och de spelade en så jävla bra låt, från första sekunden hörde jag att det var en låt helt i min smak. Alla som känner mig skulle säga att det är en låt med min typ av sound. Tyckte jag kände igen artisten men tänkte att den killen inte kan göra en så schön låt. Jag kände mig tvungen att fråga killen i kassan vad det var för något underbart som spelades, och döm om min förvåning när det visade sig att det var självaste Salem Al -fucking- Fakir! >_< Jag gillar en låt med Salem Al Fakir! :(

Salem Al Fakir - Virgin Mary

http://open.spotify.com/track/5IHNOeLtuTMXDcQQkYVLMB

Bäst är den givetvis från 2:30 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Entourage-playlist, och den gör alltid mig på bra humör! Ni får dock gärna lägga förslag på/lägga till låtar som kommer från Entourage, för jag tycker att den är för kort!

Spotify

Jag har laddat ner låtar från Entourage också, men de ligger i iTunes. Lyssnar mest på hiphopen dock, kanske inte passar så bra ihop med din lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Raphael Saadiq - Sometimes

Modern motown när den är som bäst. Det är som om Saadiq be-

funnit sig i en tidskapsel sedan femtiotalet, och nyligen kommit

ut, helt opåverkad av de senaste decenniernas rap, indie, gubb-

rock, postrock, hårdrock, ny-RnB, electro, folk, med mera, och

resultatet är en sällsynt härlig skiva som ligger helt rätt i tiden,

där Raphaels smekande stämma (no homo, men lyssna - ni kom-

mer förstå vad jag menar) genomsyrar den som en röd silkestråd.

Gästspel av Joss Stone, Stevie Wonder, och - efter tolv låtar kom-

mer Jay-Z in på sista spåret, och sure - han må vara en stor artist

och en duglig rappare, men sjunga kan han baske mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGMTs nya album Congratulations (eller är det en del av det bara? Har svårt att hänga med i deras psych-ups...) går att streama gratis på deras hemsida, för de som finner det intressant. Håller själv på och lyssnar nu.

http://www.whoismgmt.com/

Tack!

Hey everybody, the album leaked, and we wanted you to be able to hear it from us. We wanted to offer it as a free download but that didn't make sense to anyone but us

Hela. ;o)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Hela. ;o)

Nemas! Dessvärre var det inte något spår alls som fastnade vid min första lyssning... Tyckte det lät rätt montont. >_<

Jag måste bara slänga in ett till tips! Vet att jag tipsat om låten förut, men nu har den supercoola videon kommit ut också så den är värd att tipsas om igen. Kanske snarare är cool än riktigt bra, men jag diggar verkligen Julian Casablancas.

Boombox (ft. Julian Casablancas)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...