Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

The Beatles - Twist and Shout

Seriöst, hur sjukt svängigt är inte det här!? Feel good!

Sjukt svängigt!

Räfven - Dårbalen

Balkan-ish folkmusik på svenska! Jag gillar. Skön skiva, "Välkommen till Räfvbygden".

Dock lite långrandig i längden, den har inte jättemycket variation. Men den är helt klart

värd en lyssning eller två! Finns några sköna och orginella låtar.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Eyed Peas - Meet Me Halfway

Bhaa trodde inte jag skulle fastna för en Black Eyed Peas låt, men efter att ha hört den ett antal gånger på P3 har jag kommit fram till att den faktiskt är rätt skön, absolut inget mästerverk, långt ifrån, men skön, "soft", trallvänlig, you name it, dom spottar ut sig hits och ibland fastnar till och med jag för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Eyed Peas - Meet Me Halfway

Bhaa trodde inte jag skulle fastna för en Black Eyed Peas låt, men efter att ha hört den ett antal gånger på P3 har jag kommit fram till att den faktiskt är rätt skön, absolut inget mästerverk, långt ifrån, men skön, "soft", trallvänlig, you name it, dom spottar ut sig hits och ibland fastnar till och med jag för dom.

Om vi ändå är inne på låtar man inte trodde man skulle gilla:

Enter Shikari - Juggernauts

http://open.spotify.com/track/3fitt5g65sz7NFbXFhQ75j

Det är förvisso betydligt hårdare än saker jag vanligtvis lyssnar på men det är för jävla skönt. Älskar Mike Skinner-dialekten.

Ke$ha - Tik Tok

http://open.spotify.com/track/3fVSUMkxJAQsEm3e3yXHAX

Urtypen av låtar som i princip får en att vilja svepa en sjuttis och dansa i fem timmar. Sjuuukt skön.

Sen har The Courteeners släppt nytt, det heter Falcon. Jag lyssnade sju låtar, sen satte jag på Tik Tok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Eyed Peas - Meet Me Halfway

Bhaa trodde inte jag skulle fastna för en Black Eyed Peas låt, men efter att ha hört den ett antal gånger på P3 har jag kommit fram till att den faktiskt är rätt skön, absolut inget mästerverk, långt ifrån, men skön, "soft", trallvänlig, you name it, dom spottar ut sig hits och ibland fastnar till och med jag för dom.

Fergie är grym i den här låten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi ändå är inne på låtar man inte trodde man skulle gilla:

Enter Shikari - Juggernauts

http://open.spotify.com/track/3fitt5g65sz7NFbXFhQ75j

Det är förvisso betydligt hårdare än saker jag vanligtvis lyssnar på men det är för jävla skönt. Älskar Mike Skinner-dialekten.

Ke$ha - Tik Tok

http://open.spotify.com/track/3fVSUMkxJAQsEm3e3yXHAX

Urtypen av låtar som i princip får en att vilja svepa en sjuttis och dansa i fem timmar. Sjuuukt skön.

Sen har The Courteeners släppt nytt, det heter Falcon. Jag lyssnade sju låtar, sen satte jag på Tik Tok.

För att spinna vidare på låtar man inte trodde man skulle gilla kan jag tipsa om Lady GaGa - Monster, som faktiskt klingade otroligt bra på dansgolvet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eluveitie - Thousandfold

Äntligen är väntan över! Jag kan redan nu påstå att Everything Remains är årets bästa platta enligt mig, hands down!

Thousandfold är den bästa låten på skivan, och den bästa de någonsin har gjort. Inis Mona får glida ner på en andraplats, srsly!

Det finns fan inget manligare än män som spelar tvärflöjt och growlar. Och det finns fan inget coolare än att sjunga på ett udött språk!

Win.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Rebel Motorcycle Club - Spread Your Love

Det är skrämmande hur bra den här skivan är. Den kom för tio år sedan, och jag hörde den då (tack

äldre bror, tack tunna väggar!), men ändå känns den väldigt ny. Jag kan inte sätta fingret på varför.

Det kanske bara är så ibland. Likväl ser jag "Tyrannosaurus Hives" till stor del som The Hives' "nya",

och likaså med The Strokes' "Room on Fire". Grymt snygg video, f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...