Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag tyckte seriöst albumet var horribelt i jämförelse med deras äldre album. För många gäster.

Well, alla låtar var såklart inte super. Jag tycker att det var en 3-4 låtar som verkligen satte sig.

annars - Fredrik Strage var med i nyhetesmorgon idag och snackade JJ - Nytt album tydligen. Dem visade lite ifrån denna video, skön låt, fin video.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, har precis lyssnat på den och jag vettefan. :)

Själv vill jag efter en lång bortaperiod från denna tråd bjuda eder tillbaka till 1990-talet med en Blur-dänga.

Ah, så bra! Tack för påminnelsen. Blur har verkligen den där unika kvalitén att de alltid passar.

The White Stripes - I Just Don't Know What to do with Myself

Också ett av världens bästa band. Det finns många sådana!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nu tipsa om en låt av samma snubbar och samma skiva som ett par sidor tillbaka, men kan inte låta bli på grund av det sjukligt feta piano-beatet och den som vanligt fantastiska rappen

Jedi Mind Tricks-gänget - Strike Back

Gillar Nas-samplingen "It's like that, you know it's like that, there ain't an army that could strike back". Också stört bra låt vid namn Halftime.

Jag vill ha fler tips på hiphop-beat som använder ett avskalat piano. Det är såååå bra! Som i den här klassikern:

Freestyle med Snoop Dogg Daz och Kurupt, Dr. Dre på pianot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, du måste lyssna på The Art Of Dying om du inte har gjort det. En av mina favoritlåtar någonsin!

Haha, men skojar du?! :huh:

Art of Dying är DEN bästa låten de någonsin har gjort, tätt följt av Vacuity och Flying Whales! The Art of Dying är ett mästerverk. Introt, refrängen, slutet..perfektion!

The Art of Dying är, som en god vän till mig sa, "en låt man kan smälla händerna på skrivbordet hur random som helst till".

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, men skojar du?! :huh:

Art of Dying är DEN bästa låten de någonsin har gjort, tätt följt av Vacuity och Flying Whales! The Art of Dying är ett mästerverk. Introt, refrängen, slutet..perfektion!

The Art of Dying är, som en god vän till mig sa, "en låt man kan smälla händerna på skrivbordet hur random som helst till".

Håller med dig precis där!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, men skojar du?! :huh:

Art of Dying är DEN bästa låten de någonsin har gjort, tätt följt av Vacuity och Flying Whales! The Art of Dying är ett mästerverk. Introt, refrängen, slutet..perfektion!

The Art of Dying är, som en god vän till mig sa, "en låt man kan smälla händerna på skrivbordet hur random som helst till".

DU HAR ÖVERGIVIT TOOL, DIN JÄVEL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...