Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Garrisons verkar bli riktigt intressant.

Och hur ballt kommer det inte bli att hänga med de gamla orc-klanerna och deras ledare? Grom, Blackhand, Kargath och hela gänget.

De nya modellerna kommer bli riktigt najs också, fast Gnomes såg bara mer läskiga ut än vad de är nu.

Lite förvånad över att det inte blev någon ny ras, men de väger nog upp det med de nya karaktärsmodellerna.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anser själv att nya raser/klasser är helt onödigt. Ska dom pumpa ut det varje exp. så kommer vi snart inte ha något kvar.

Tycker att dom gör helt rätt i att bara släppa content och helt enkelt fixa till grafiken istället. WoW är utdaterat grafikmässigt och måste anpassa sig till dagens standard. Spelet ser ju i princip likadant ut som 2005.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blizzcon lider mot sitt slut. Har följt det fanatiskt de här två dagarna, ångrar verkligen inte att jag köpte en virtual ticket.

Nya expansionen, Heroes of the Storm, Hearthstone-turneringen och WoW Arena-turneringen har varit mest intressant.

Warlords of Draenor kan bli hur jävla bra som helst, men Mists of Pandaria kommer ligga mig varmt om hjärtat. Helt klart en av de bästa expansionerna hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet hur man kan lvla snabbt från 30-90? Kör som hunter med beast mastery.

Instance och questing. har lvlat upp en rogue till 60 nu på ett par dagar sporaliskt spelande, har gjort loremaster på en zon samtidigt som jag kört instancer och har sedan hoppat över nästa zon och gått vidare.

Instancer är sjukt bra exp. numera, så gillar du inte questing så kör instancer och farma mobs runt din lvl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Instance och questing. har lvlat upp en rogue till 60 nu på ett par dagar sporaliskt spelande, har gjort loremaster på en zon samtidigt som jag kört instancer och har sedan hoppat över nästa zon och gått vidare.

Instancer är sjukt bra exp. numera, så gillar du inte questing så kör instancer och farma mobs runt din lvl.

Loremaster? Det är just det jag gör och är det värt att sitta farma Honor nu i lvl 35 o köpa 60 honor gear? för såg det var rätt så billigt ca 500-600 Honor per gear.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Loremaster? Det är just det jag gör och är det värt att sitta farma Honor nu i lvl 35 o köpa 60 honor gear? för såg det var rätt så billigt ca 500-600 Honor per gear.

Loremaster = Achievements. Inget att bry sig om om intresset inte finns.

Honorgear på lvl 60 håller inte ens en timme i outlands. Finns ingen mening att försöka få "endgame" gear från tidigare exp. då det är så enormt utdaterat och har dåliga stats. Bara köra på instance loot och quest items tills du kommer till pandaria.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer en liten fråga här nu om ni orkar svara på det kan väl nästan slå vad om att ni har gjort nåt liknande. Har suttit o funderat på att köpa WoW gold ca 20-30K och är det värt? Har försökt hitta nå vettigt att göra i WoW om man har lite dö tid att göra lyckats tjäna 200-300G på att farma copper ores. Men hur stor är risken att man egentligen åker dit på att köpa guld? Har hört en del säger att blizz bryr sig inte om att man köper 20-30K guld men om man skulle däremot köpa upp mot 80-100k så börjar det ringa varnings klockor.

För ser att många ser att face to face metoden funkar bättre att man möts upp nånstans efter man har betalat o fått sitt guld. Men har även hört historier om att när man har köpt guld så kan dem höra av sig senare eller nån vecka med "Hi, do u remember me? U bough gold from me" O folk blir spammade av dem. Så hur egentligen är risken för att åka dit med att köpa guld? Jag är inte dirket 100 på det hela utan bara haft tanken att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer en liten fråga här nu om ni orkar svara på det kan väl nästan slå vad om att ni har gjort nåt liknande. Har suttit o funderat på att köpa WoW gold ca 20-30K och är det värt? Har försökt hitta nå vettigt att göra i WoW om man har lite dö tid att göra lyckats tjäna 200-300G på att farma copper ores. Men hur stor är risken att man egentligen åker dit på att köpa guld? Har hört en del säger att blizz bryr sig inte om att man köper 20-30K guld men om man skulle däremot köpa upp mot 80-100k så börjar det ringa varnings klockor.

För ser att många ser att face to face metoden funkar bättre att man möts upp nånstans efter man har betalat o fått sitt guld. Men har även hört historier om att när man har köpt guld så kan dem höra av sig senare eller nån vecka med "Hi, do u remember me? U bough gold from me" O folk blir spammade av dem. Så hur egentligen är risken för att åka dit med att köpa guld? Jag är inte dirket 100 på det hela utan bara haft tanken att göra det.

Risken att du blir bannad är väldigt liten, men den finns ju. Så länge du inte köper större summor väldigt ofta är det nog lugnt.

Blizzard satsar hellre på att stoppa guldsäljandet än att få fast köpare. Guldsäljandet sker till större del av hackning, inte farmande som förr.

Om du bestämmer dig för att köpa guld, se till att sidan du köper från är pålitlig. Kolla upp recensioner och fråga ALLTID hur mycket guld de har i "lager" på just din server.

Vad ska du med guld förresten? Enda anledningen varför det är najs att köpa guld nu för tiden är för att levla professions. Finns sjukt många bra sätt i den här expansionen att fixa ihop guld på ett legitimt sätt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte guld för ett par månader sedan, några minuter efter fick jag ett mail ingame från blizzard som uppmanade mig att kolla min epost

"Greetings,In light of some recent activity on your World of Warcraft account, we'd like make sure you're aware of the negative impact that buying gold from third-party companies has on the World of Warcraft community -- as well as the potential consequences for players who are found to be using such services.Every day, we encounter players who have been victims of in-game scams or whose Battle.net accounts have been stolen, and who log in one day to find their characters' inventories have been stripped of gold and other valuable items. The overwhelming majority of these scams and thefts are conducted by unethical third-party companies that sell stolen gold to other players for real money. Accounts of players who choose to buy gold and support these exploitive companies may be subject to a variety of account penalties, including the removal of purchased gold so it can be returned to the rightful character.Third-party gold-selling companies frequently prey upon dedicated players -- often including their own customers -- without regard to the disruption their actions cause to the game and other World of Warcraft players. Ultimately, without players' support, these companies have no way to continue their unethical actions, and that's why we encourage the community to refrain from using their services.Additional information on the negative impact of purchasing gold, as well as some important information on how you can protect your account from theft, can be found on our website at: http://eu.battle.net...ices/anti-gold/ Thank you for helping us keep World of Warcraft a fun and safe environment for all of our players.Regards,Blizzard Entertainmenthttp://eu.blizzard.com/support/"

Blev inte bannad och fick behålla guldet. Vet inte om man alltid har den turen men jag tycker att det var värt riskerna. Redan lagt långt över 400 dagar i spelet och är inte jättesugen på att lägga 100 till för att farma guld som man så många gånger har gjort tidigare

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det väl jag kan komma på är dels för mina prof samt mount heirloom etc då jag anser det är segt att farma guld. Sitter nu på ca 1,8K samt för att flytta över lite summor till mina alts för just prof/riding skills etc samt bara ha i nödfall också. Vet att jag vart rekommenderad av en här på forumet http://www.mmokings.com/ radera länken om man inte får länka sånt vet inte hur forumet ser på detta. Han har köpt där flertal gånger o klarat sig.

Läste om AH trenden men den tydligen jäkligt enkelt att komma på. Samt så läste jag på nåt forum när jag googlade runt på hur riskabelt detta är nån sa hur kan blizz veta att man ens köpt guldet? Kan ju vara en kompis/släkting eller nåt som ska sluta spela WoW o ville ge bort guldet fast det har väl blizz hört så pass många gånger.

EDIT: Mark på vilka sätt då om du orkar nämna några har själv googlat runt lite o kommer upp massa olika tips. En del säger farma herb/copper ore kan ge en bra profit. Fixade upp till 6-8 stack copper ores för nån vecka sen fick ut ca 300-400G då sålde jag dem 50G styck.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...