Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Gah lvl 83 varför ska det ta sån helvetes tid att lvla upp nu bara fortsätta kombinera Dungeons med Quest.

På din level, kör bara dungeons en gång för quests. Sen är det bara fortsätta questa ute i världen.

Om du tycker det tar lång tid att levla nu, vänta bara tills du kommer till Pandaria :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt uppslukad i att levla min pandaren rogue. Har kört igenom 70-80 på mindre än två dygn.

Det är kul eftersom detta är den första karaktären förutom min druid som jag har orkat levla förbi level 60. Och jag levlar den som alliance också, så det blir inte samma quests som jag har dragit igenom förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Hur är spelet numera?

Bra?

Anus?

Lätt att få gear?

Finns det content som är roligt?

Alltså, det är betydligt bättre än Cataclysm i alla fall. Finns betydligt mer saker att göra, bara man sätter sig in i det.

Nyligen släppte de en ny ö där du kan spendera ett par timmar och ha fullt ilvl 496 gear, så du kan köa för Siege of Orgrimmar direkt. Alla raids går även att köra LFR, så gear är rätt lätt att fixa.

Content som är roligt? Ptja, det beror lite på vad man är ute efter. PvP och raids finns ju som det alltid har gjort, men det finns även Pet Battles som är typ som Pokémon (själv har jag aldrig satt mig in i det).

Jag vet inte hur roligt det är att spela själv, eftersom jag började spela igen med ca 10 vänner som började samtidigt som mig. Vi planerar som sagt att börja raida, så vi kommer ha rätt roligt framöver!

Folk klagar dock rätt mycket på att spelet har blivit sämre, men let's get real..de flesta som klagar har spelat i snart 10 år. Man blir less efter ett tag. Jag känner själv samma sak. Spelet är absolut inte dåligt, det är bara tröttsamt att fortsätta spela när man spelat såpass länge. Det man kommer tillbaka till efter ett par månaders uppehåll är samma gamla WoW med några nya förändringar. Spelet blir vad man gör det till.

Snart är det Blizzcon dessutom = ny expansion B) B) B) B) B) B)

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska börja dra upp min Hunter nu och tänkte höra med er om ni visste hur ofta Skoll spawnas i stormpeak http://www.wowhead.com/npc=35189/

Flög runt alla tre spawn där han ska finnas flög 5min runt 2 varv men hittade ej han och eftersom Zenedar är typ halv död server så bör det väl inte vara svårt att hitta Skoll?

Såg en snubbe förra veckan eller denna helg som hade tagit han. Ska börja jaga dessa "spirit" beasts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska börja dra upp min Hunter nu och tänkte höra med er om ni visste hur ofta Skoll spawnas i stormpeak http://www.wowhead.com/npc=35189/

Flög runt alla tre spawn där han ska finnas flög 5min runt 2 varv men hittade ej han och eftersom Zenedar är typ halv död server så bör det väl inte vara svårt att hitta Skoll?

Såg en snubbe förra veckan eller denna helg som hade tagit han. Ska börja jaga dessa "spirit" beasts.

12-38 timmar spawntime. Spelar ingen roll om din server är halvdöd, finns det 1(!) annan person som letar efter honom så kommer du helt enkelt få campa i 38 timmar om du vill vara säker. Sen är chansen stor att folk som questar i området dödar honom när han spawnar (eller folk som campar TLPD)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12-38 timmar spawntime. Spelar ingen roll om din server är halvdöd, finns det 1(!) annan person som letar efter honom så kommer du helt enkelt få campa i 38 timmar om du vill vara säker. Sen är chansen stor att folk som questar i området dödar honom när han spawnar (eller folk som campar TLPD)

TLPD? Sorry.

Flög iallafall runt området kunde inte se nån på min realm varken från Horde eller Ally runt dessa ställen han spawnar på. Kollade lite bland forumet på blizz en kille bekräftade att Skoll spawnades runt 6-8H då han letade efter den igen till sin Farsa som ville också ha den så han hade räknat ut timmarna från han hittade den och tog den samt till han fixade den igen åt sin farsa. Så ja runt 6-8H men står lite olika precis som du säger 12-38H.

Blir även svårt såfall att få tag i den när man är hemma runt 4-5 om dagarna. Läste även en intressant sak om Skoll en annan var ute o Questa/farma och nån hade tydligen frågat efter Skoll många sa du kommer aldrig lyckas hitta Skoll lycka till att få tag i han. Helt omöjligt att fånga han. Killen då som questa/farma såg tydligen då hur Skoll kom gåendes bakom hans rygg han /w tydligen den personen som letade efter skoll och talade om coordinates till den personen som ville fånga Skoll. Tydligen så lyckades han också att fånga in den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Warlords of Draenor

Mest troligt namnet på nästa expansion.

En vecka kvar till Blizzcon. Sitter på en virtual ticket, aldrig varit så taggad inför Blizzcon som nu.

Horde får Ogre som spelbar ras, calling it now.

EDIT:

Fixade nytt transmog, tycks? Lite svårt att hitta grejer som följer samma färgschema som head/shoulders, men jag blev nöjd ändå.

UIKll3Z_1253547_0.jpg

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...