Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Problemet med WSG för mig är att nästan varje gång jag spelar så slutar det med att båda lagen sitter med en flaggbärare i varsin bas hur jävla länge som helst. Oavsett allt Blizzard gjort för att förhindra det så blir det alltid så... Sen skickar båda lagen för små anfallstrupper som bara springer och dör när de försöker få tillbaka flaggan... Så håller det på så.

AB är bara... Irriterande. Alla springer och capar baser och sedan överger de dem. Rätt som det är så är alla baser ninjacappade och man förlorar stort.

Verkligen? Jag trodde AV eller IoC var det. AB weekend kommer nu btw, då ska jag dinga 80 på min druid-alt \o/

Well. Om du (och förhoppningsvis några fler) rushar mot Blacksmith i början och cappar den, så får du grymt mycket honor genom att defenda den pga 50% honor gain buffen + att du får alla HK's på kartan. Passiv HK farming, fuck yeah! Om du har tur kan du komma upp emot 5-6k honor under en match.

Fungerar 8 gånger av 10..om man är Horde :)

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med WSG för mig är att nästan varje gång jag spelar så slutar det med att båda lagen sitter med en flaggbärare i varsin bas hur jävla länge som helst. Oavsett allt Blizzard gjort för att förhindra det så blir det alltid så... Sen skickar båda lagen för små anfallstrupper som bara springer och dör när de försöker få tillbaka flaggan... Så håller det på så.

AB är bara... Irriterande. Alla springer och capar baser och sedan överger de dem. Rätt som det är så är alla baser ninjacappade och man förlorar stort.

Verkligen? Jag trodde AV eller IoC var det. AB weekend kommer nu btw, då ska jag dinga 80 på min druid-alt \o/

Stå på BS i AB. Du får 50% extra honor med defender, och du får honor-kills för hela mappen. Och andras honor kills räknas in på 50%. Stå och titta på när din honor pumpas in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, kan äntligen sluta farma ( :naughty: ) efter Battered Hilt med min ret... Fick en invite att som ensam 2H-user glida igenom de fyra första i ICC-10 på en räksmörgås med guild leadern som är galet schysst, vilket resulterade i http://www.wowhead.com/item=50779 och http://www.wowhead.com/item=50798. Svårt. :D

Horfitta, jag vill ha det där vapnet. :) gieb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Horfitta, jag vill ha det där vapnet. :naughty: gieb.

Heh, faktiskt ganska lätt att få bara man kommer in i icc med en schysst grupp. Men det är ju just det som är det svåra med de abnorma GS-req. folk har. :D Man kan lätt ta de 4 första bossarna med folk som har 4.5 i GS, bara de vet vad de gör och följer taktikerna som gäller, så det är rätt fuckat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att köra typ vissa bossar i Heroic och vissa i Normal i ICC? tex; Marrowgar, Gunship på hc resten normal. Funkar det eller kan man bara köra det ena?

Ja det kan du. Man kan ändra svårighetsgrad när som helst

Edit; Inte bara du som har det svårt Siana. 26 minuter kö för AB på ragnaros nu. Vinner iofs 50/50 men lagom kul att komma in efter en halvtimma bara för att bli ägd

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att köra typ vissa bossar i Heroic och vissa i Normal i ICC? tex; Marrowgar, Gunship på hc resten normal. Funkar det eller kan man bara köra det ena?

Man kan byta när som helst ja, MEN raid leadern måste ha dödat LK.

Ja det kan du. Man kan ändra svårighetsgrad när som helst

Edit; Inte bara du som har det svårt Siana. 26 minuter kö för AB på ragnaros nu. Vinner iofs 50/50 men lagom kul att komma in efter en halvtimma bara för att bli ägd

Vann faktiskt senaste matchen \o/ men torskar det mesta. Vår kö är iaf på 2-3 minuter, det är skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som är nyfikna om honorn man tjänar om man campar på BS hela matchen:

Innan matchen slutade.

Efter matchen slutade.

Första vinsten för dagen, men som man kan se, man tjänar rätt mycket. Och då har jag 5 killing blows på det där, och 1 death, då BS var rätt lugnt hela matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...