Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Var det inte du som för nåt år sen postade det här

:whistling:

Haha, jo jag minns fortfarande mitt första intryck av WoW. Jag slutade spela det helt, och hade nog inte börjat med det igen om det inte var för att jag ett par månader senare började på ett ITGymnasium där var och varannan människa spelade. Kände mig som en utböling när jag spelade FlyFF och gav WoW en andra chans... Tröttnade runt level 26, men denna gången hade jag klasskamrater som tvingade mig att fortsätta levla... Och, vad ska jag säga? På 70 förstod jag genast vad som var så genialt med spelet - det är därför jag aldrig lyssnar på de som gnäller på WoW men inte har någon 70a (snart 80). Det är på maxleveln själva spelet börjar, men många är som jag var - tror att levla är den större delen av upplevelsen (som Silkroad, MapleStory, FlyFF osv).

Kul att du tog dig tiden att hitta det där i alla fall, haha :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo jag minns fortfarande mitt första intryck av WoW. Jag slutade spela det helt, och hade nog inte börjat med det igen om det inte var för att jag ett par månader senare började på ett ITGymnasium där var och varannan människa spelade. Kände mig som en utböling när jag spelade FlyFF och gav WoW en andra chans... Tröttnade runt level 26, men denna gången hade jag klasskamrater som tvingade mig att fortsätta levla... Och, vad ska jag säga? På 70 förstod jag genast vad som var så genialt med spelet - det är därför jag aldrig lyssnar på de som gnäller på WoW men inte har någon 70a (snart 80). Det är på maxleveln själva spelet börjar, men många är som jag var - tror att levla är den större delen av upplevelsen (som Silkroad, MapleStory, FlyFF osv).

Kul att du tog dig tiden att hitta det där i alla fall, haha :whistling:

Ifrån maple story tråden ^^

Underskattade också wow innan man själv började på riktigt. Har dock tröttnat rejält nu, ska ge wow en sista chans nu i wotlk

Äsch, det är tusen miljoner gånger bättre än WoW!

*Fnitter*

Jag skojade, har aldrig spelat WoW, det är säkert jättebra... Men jag känner inte för att punga ut 120:- i månaden samt att förtyna framför datorn så det går åt helvete med studierna. :o

Maplestory är gratis, gulligt och kul. End of story.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh, sluta gräva gamla citat från mig! :o

Ångrar förövrigt inte en sekund att jag började med WoW. Har fått väldigt många kompisar via det, inte bara över nätet utan IRL också. Jag skulle sitta lika länge vid datorn oavsett om jag spelade WoW eller ej, så det spelar egentligen ingen roll. Studierna går fint.

Nu ska jag sova så jag kan klara natten. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så speciellt med nattöppet?

Själv tycker jag bara att det låter onödigt att stå i en lång kö mitt i natten och frysa när man

istället kan förhandsboka det, och få det dagen innan.

Då hinner man ju installera i lung och ro, och man kan börja spela direkt kl 00.01.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så speciellt med nattöppet?

Själv tycker jag bara att det låter onödigt att stå i en lång kö mitt i natten och frysa när man

istället kan förhandsboka det, och få det dagen innan.

Då hinner man ju installera i lung och ro, och man kan börja spela direkt kl 00.01.

Lite mer magiskt med en jävla massa andra wowspelare som har väntat på samma sak väldigt länge nu! Eventsen börjar 23 och shoppen stänger 01:00. Undra vad dom har hittat på ;o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så speciellt med nattöppet?

Själv tycker jag bara att det låter onödigt att stå i en lång kö mitt i natten och frysa när man

istället kan förhandsboka det, och få det dagen innan.

Då hinner man ju installera i lung och ro, och man kan börja spela direkt kl 00.01.

Man får det inte alltid dagen före när man förhandsbokar. Det visade sig att alla tre av mina kompisar som beställde från webbhallen inte får spelet förrän imorgon, då har jag redan suttit uppe hela natten och spelat. Sedan är inte nattöppet alls vad du målar upp det som utan snarare events, giveaways, tävlingar och träffa folk.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns 10st på Emeriss nu. :)

Sen är det typ 20st Horde i Howling Fjord? Hur fan kom dom dit? Kan man börja lira direkt man uppgraderat accet eller? :o

Jap. Launchen blev buggad. Två timmar innan 00:00 kunde man entra. (eller så var det ett knep av blizz att göra den mer stealth-aktig för att reduca lagget)

--

Sitter här med min kopia. 4% in på instalationen! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Checka desperata killen.

Kutade hem på lunchen idag för att kolla om posten hade kommit, det hade den inte. Såå, efter skolan så hängde jag med ett par vänner fram tills att Game öppnade vid 00.00 så jag kunde köpa spelet där. Och vad ligger på golvet när jag väl kommer hem? Ett brev från posten :o

EDIT: Nu är bara frågan: Vaka eller gå och lägga sig? :unsure:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo jag minns fortfarande mitt första intryck av WoW. Jag slutade spela det helt, och hade nog inte börjat med det igen om det inte var för att jag ett par månader senare började på ett ITGymnasium där var och varannan människa spelade. Kände mig som en utböling när jag spelade FlyFF och gav WoW en andra chans... Tröttnade runt level 26, men denna gången hade jag klasskamrater som tvingade mig att fortsätta levla... Och, vad ska jag säga? På 70 förstod jag genast vad som var så genialt med spelet - det är därför jag aldrig lyssnar på de som gnäller på WoW men inte har någon 70a (snart 80). Det är på maxleveln själva spelet börjar, men många är som jag var - tror att levla är den större delen av upplevelsen (som Silkroad, MapleStory, FlyFF osv).

Kul att du tog dig tiden att hitta det där i alla fall, haha :o

Och min guidade tur genom Azeroth och samspelspartnerskap då? :unsure:

Det var jul, det var lov, det var underbart. Sen kom TBC och jag lämnade dig som en fullärd lärjunge. Du har levlat väl min son.

T: Spelar i princip inte längre. Men är fittigt sugen på att köpa WOTLK. Ska jag skita i det och inse att min wowkarriär är över, eller ska jag skaffa det och lvla själv, då jag är guildlös överallt på mina chars, inte kunna spela mer än 3-4 timmar per dag..

Övervägande att jag inte köper det, men skulle helt klart bara köra det för att lvla upp till 80 och idla i dalaran resten av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...