Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

För att citera mmo-champion:

WotLK Zombie Invasion - Phase 4

The main phase of the Zombie Invasion has now started!

The infection now lasts 2 minutes instead of 5

Necropolis from the pre-Naxxramas events are back throughout the world ! The undeads are everywhere!

The quest to kill Tenris Mirkblood is now available in Light's Hope Chapel!

Det är invasions lite överallt också:

:doh:

---

Vi tog invasionen i Burning Steppes. Jag fick Blessed Robe of Undead Cleansing :huh:

Sedan droppar bossen som nu finns i Karazhan en yxa man kan spela gitarr på! :wub:

Bossen: http://static.mmo-champion.com/mmoc/images...ober/tenris.jpg

Yxan: http://static.mmo-champion.com/mmoc/images...nite_ripper.jpg

Gitarr: http://static.mmo-champion.com/mmoc/images...pper_guitar.jpg

... Och där var alla attack points clearade i Azeroth.

---

Lolol, Karazhansnubben död. Han hade en del roliga abilities ^_^, verkar som om han droppar yxan varje gång. Rock n' roll!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Fan. Såhär blir det när ett nytt event är igång, jag tappar tidsuppfattningen och fixar allt man kan fixa på första dagen. :doh: Well well, har bannern, boken och det där hornet. Samt tabarden, trinketen från karazhan och petjäveln. Samlade alla 80~ Undead marks (lol) på någon timme nu efter en server restart som skedde vid 5 ^_^ Nu slipper jag tränga mig med 30 horde och 30 allys. PVP TIME!

EdiT; Då jag va själv på en spawn så spawnades det 3 rares vilka alla droppa legs. Vart droppar de andra bitarna? :-[

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EdiT; Då jag va själv på en spawn så spawnades det 3 rares vilka alla droppa legs. Vart droppar de andra bitarna? :-[

Gloves och shoulders köper du från samma vendor du köpte allt annat, och shadows of doom droppar robe. Själv har jag allt utom trousers.

Btw, körde en raid mot Silvermoon City igår runt 1-2tiden... Bara en massa T6-gearat folk. Wipade på 4% p g a att det kommit så mycket horde. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gloves och shoulders köper du från samma vendor du köpte allt annat, och shadows of doom droppar robe. Själv har jag allt utom trousers.

Btw, körde en raid mot Silvermoon City igår runt 1-2tiden... Bara en massa T6-gearat folk. Wipade på 4% p g a att det kommit så mycket horde. :doh:

The Dark Embrace som många hyllar på vår server gick vid 5 tiden (då jag fortf farmade) och 1shot killa alla bossar. Nu är det en hel drös med bear mounts, riktigt snyggt! Gillar såna här achivements! ^_^

(Dock provar jag inte innan 80)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, alltså 1min disease... Helt galet vad mycket zombies det är överallt.

Det skumma är, jag förstår hela tanken... The plague sprids och blir värre och värre och värre tills vi tar itu med det, förenar oss och åker till Northrend. Men, jag menar, det har ju blivit värre i en helt brutal takt och vi är inte ens inne i november. Hur i allsin dar kommer det att se ut den 12:e? :)

Jag tycker det är skitkul i alla fall, både att skapa sig en zombiearmé och att försöka undvika att bli infected.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, alltså 1min disease... Helt galet vad mycket zombies det är överallt.

Det skumma är, jag förstår hela tanken... The plague sprids och blir värre och värre och värre tills vi tar itu med det, förenar oss och åker till Northrend. Men, jag menar, det har ju blivit värre i en helt brutal takt och vi är inte ens inne i november. Hur i allsin dar kommer det att se ut den 12:e? :)

Jag tycker det är skitkul i alla fall, både att skapa sig en zombiearmé och att försöka undvika att bli infected.

Det roligaste är att samla ihop en raid och traska till ett enemy capital. skitskoj, särskilt när man hittar motståndare som går med en mot deras stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde att phase 4 skulle vara sista delen, men det utvecklas i en jävla takt!

Grand Apothercary Putress och hans gäng finns nu i Shattrath, och för alliance finns det något abedissa eller något.

Av dessa får man quests att ta sig till sin egen ras huvudstad.

Bara 1 minuts debuff nu. När det sänktes var Orgrimmar helt utrotad på liv, och det vandrade runt över hundra zombier. Jag DCade flertal gånger i rad.

Jag älskar det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roligaste är att samla ihop en raid och traska till ett enemy capital. skitskoj, särskilt när man hittar motståndare som går med en mot deras stad.

Precis vad vi gjorde. Först köttade vi runt i IF, men sedan kom vi på - varför döda våra egna? Och så for vi över till Orgrimmar och dödade istället.

En kille skrev en rätt rolig post på vårt forum som beskriver hur Stormwind är just nu:

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...58286&sid=1

Lite bilder ifrån vår Zombieraid:

Vi lyckades även downa bossen i Silvermoon idag! När vi senare försökte Sylvanas så var det hopplöst; det hade gått enkelt... om hon inte buggade sönder och resettade sitt hp hela tiden. Thrall var ännu skummare, på 60% hp så försvann han bara. När vi sedan for till TB för att försöka så var horde förberedda och smarta. De stod längst upp på hissen och knockbackade alla som försökte åka upp. :) Fick ett helt gäng med HKs och ett par achievments i alla fall.

Trodde att phase 4 skulle vara sista delen, men det utvecklas i en jävla takt!

Grand Apothercary Putress och hans gäng finns nu i Shattrath, och för alliance finns det något abedissa eller något.

Av dessa får man quests att ta sig till sin egen ras huvudstad.

Bara 1 minuts debuff nu. När det sänktes var Orgrimmar helt utrotad på liv, och det vandrade runt över hundra zombier. Jag DCade flertal gånger i rad.

Jag älskar det!

Japp, jävligt coolt. Jag hade tänkt först att det skulle bli fler och fler och fler zombies tills faction leadersarna sa ifrån och så förenade man sig och for till Northrend. Detta skulle bli en lore-logisk förklaring till expansionen... Men jag blev förbryllad när det var zombies överallt och vi inte var inne i november ens. Blizzard verkar ha stora planer, jag completade själv questet från abedissan alldeles nyss. Fett coolt. :o

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har själva zombie-eventet slutat. Invasionerna fortsätter i något vecka till, dock.

Sen tror jag inte detta var sista fasen. Detta är lugnet före stormen nu.

Plaguespridningen är över, men själva eventet inför WotLK är långt ifrån över. Det kommer hända ett helt gäng med grejer som ska få oss att bli mer involverade i loren och få en mjuk övergång, typ. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plaguespridningen är över, men själva eventet inför WotLK är långt ifrån över. Det kommer hända ett helt gäng med grejer som ska få oss att bli mer involverade i loren och få en mjuk övergång, typ. :naughty:

Blir så sjukt taggad på wotlk och allt nu, mer än förut. Att wow alltid haft ett grymt innehåll när det gäller storyn runt precis allt visste jag redan men nu blir det fan bara bättre och bättre för varje dag som går. Det sköna är att det märks på folk att det är ändring, alla snackar om det, alla vill förändra, och det här är ett spel? gief framtiden nu ^_^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...