Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Underbara nyheter med patch notes idag. Varför ska en druid kunna tanka bättre än en warrior och DPS'a bättre än en rogue, med samma spec!!

Och ändå kunna heala helt okej..

Druid: jack of all trades, master of none, står det i klassbeskrivningen. Hybrider ska inte vara bättre än den primära klassen på någon uppgift

Gött att shadowprästerna fick sig ett slag av the nerfbat också. Speciellt silent resolve (mindre threat på spells) som inte längre påverkar shadowspells. Så nu slipper vi förhoppningsvis dom i raider

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbara nyheter med patch notes idag. Varför ska en druid kunna tanka bättre än en warrior och DPS'a bättre än en rogue, med samma spec!!

Och ändå kunna heala helt okej..

Druid: jack of all trades, master of none, står det i klassbeskrivningen. Hybrider ska inte vara bättre än den primära klassen på någon uppgift

Gött att shadowprästerna fick sig ett slag av the nerfbat också. Speciellt silent resolve (mindre threat på spells) som inte längre påverkar shadowspells. Så nu slipper vi förhoppningsvis dom i raider

Tycker dock att warriors ska få sig en buff också. till och med många warlocks har ju sagt att de förtjänar det. men det vill tydligen inte blizzard. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött att shadowprästerna fick sig ett slag av the nerfbat också. Speciellt silent resolve (mindre threat på spells) som inte längre påverkar shadowspells. Så nu slipper vi förhoppningsvis dom i raider

... Ja och det är ju väldigt positivt? ^_^

F'resten kan man specca bort threat som Shadowpriest... Sen finns fade.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker dock att warriors ska få sig en buff också. till och med många warlocks har ju sagt att de förtjänar det. men det vill tydligen inte blizzard. :/

Vi får en enorm buff, kanske inte i pvp men vem bryr sig? spelet ska inte va balanserat i 1 vs 1 pvp det har blizzard sagt för länge sen.

Från patchnotes 2.010:

- 15-20% mer rage för allt!!

- thunderclap i defensive stance

- ingen cooldown på VR

- lite mer crit

- charge, intercept och intervene tar bort slowing effects och snares :blink:

Kanske inte verkar mycket men det är precis vad jag frågat efter. Rage buffen kommer göra det mycket enklare att bygga threat på mobs där man inte tar mycket skada själv (trash) och med thunderclap i def stance blir det myyycket lättare att tanka flera mobs samtidigt

... Ja och det är ju väldigt positivt? ^_^

F'resten kan man specca bort threat som Shadowpriest... Sen finns fade.

Prästers primära uppgift är att heala och jag tycker inte att ni ska göra något annat i raider. Inte heller tycker jag att vi warriors ska DPS'a i raider, för vi är primärt tanks.

vampiric embrace var för övrigt extremt mäktig. vi grindade 4 levlar på en dag i början av TBC genom att vi körde blood furnace och hela tiden satt vi undan en mob som shadowprästen i gruppen drainade för liv och mana. På så sätt kunde vi dra nya mobs hela tiden och aldrig vila

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får en enorm buff, kanske inte i pvp men vem bryr sig? spelet ska inte va balanserat i 1 vs 1 pvp det har blizzard sagt för länge sen.

Från patchnotes 2.010:

- 15-20% mer rage för allt!!

- thunderclap i defensive stance

- ingen cooldown på VR

- lite mer crit

- charge, intercept och intervene tar bort slowing effects och snares :blink:

Kanske inte verkar mycket men det är precis vad jag frågat efter. Rage buffen kommer göra det mycket enklare att bygga threat på mobs där man inte tar mycket skada själv (trash) och med thunderclap i def stance blir det myyycket lättare att tanka flera mobs samtidigt

Prästers primära uppgift är att heala och jag tycker inte att ni ska göra något annat i raider. Inte heller tycker jag att vi warriors ska DPS'a i raider, för vi är primärt tanks.

vampiric embrace var för övrigt extremt mäktig. vi grindade 4 levlar på en dag i början av TBC genom att vi körde blood furnace och hela tiden satt vi undan en mob som shadowprästen i gruppen drainade för liv och mana. På så sätt kunde vi dra nya mobs hela tiden och aldrig vila

O_O jävlar. såg inte det där. fan vad härligt. nu är min warr-alt värd att spela på igen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMFG, lugna ner dig. Om man kan sin klass och är tillräckligt så kan man slå vem som helst, inklusive Shadow Priests. L2P.

Men ska liksom vara Über warrior_imba skillad 1337 gerad warrior om man ska ta en shadow priest, lr så ska man hoppas att Priesten är väldigt dålig ^_^

MAFIA_KING, jag skulle kunna skriva ett svar på det, men en bild säger mer än 1000 ord.

tss så här ser bilden ut

paladinwin_850129_0.jpg

och så antar jag att du är pala :blink:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart laddar man ner en gratis version på WoW då? Alltså, 10 dagars trial? Där man inte behöver ha något kredit kort, Polare undrar ^_^

Tvärtom, det är i testversionen man behöver kreditkort, det är i fullversionen man kan använda gamecard. Och ja, man MÅSTE ha ett kreditkort och ange en betalningsplan på minst en månad, som sätts igång när man uppgraderar till ett fullt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar ni ha ljudet på i WoW eller sätter ni på musik i bakgrunden?

Själv ska jag kanske nu igen börja kombinera båda, då innan jag hade mute och bara musik på då jag spelade.

WoW och musik är underbart. Knappt lyssnat på WoWs egna musik. Bara att logga in, tabba ur sätta igång wmp och spela. Sen när sin bror börjar med det äckliga hip hop tramset är det bara att skruva upp, luta sig tillbaks och ganka vidare med sina polare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prästers primära uppgift är att heala och jag tycker inte att ni ska göra något annat i raider. Inte heller tycker jag att vi warriors ska DPS'a i raider, för vi är primärt tanks.

En Shadow Priest kan vara mer användbar än en holy om man har ett bra party i och med att du får både en DPS'er och en healer. Körde exempelvis Mana Tombs idag, jag DPS'ade med VE och en Paladin healade ibland när det behövdes. Fungerade skitbra, kollade MinnaStats och jag gjorde mest skada hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WoW och musik är underbart. Knappt lyssnat på WoWs egna musik. Bara att logga in, tabba ur sätta igång wmp och spela. Sen när sin bror börjar med det äckliga hip hop tramset är det bara att skruva upp, luta sig tillbaks och ganka vidare med sina polare.

Barrens och Hip Hop var skiten dom gamla dagarna ska du veta ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får en enorm buff, kanske inte i pvp men vem bryr sig? spelet ska inte va balanserat i 1 vs 1 pvp det har blizzard sagt för länge sen.

Från patchnotes 2.010:

- 15-20% mer rage för allt!!

- thunderclap i defensive stance

- ingen cooldown på VR

- lite mer crit

- charge, intercept och intervene tar bort slowing effects och snares :wub:

Kanske inte verkar mycket men det är precis vad jag frågat efter. Rage buffen kommer göra det mycket enklare att bygga threat på mobs där man inte tar mycket skada själv (trash) och med thunderclap i def stance blir det myyycket lättare att tanka flera mobs samtidigt

Prästers primära uppgift är att heala och jag tycker inte att ni ska göra något annat i raider. Inte heller tycker jag att vi warriors ska DPS'a i raider, för vi är primärt tanks.

vampiric embrace var för övrigt extremt mäktig. vi grindade 4 levlar på en dag i början av TBC genom att vi körde blood furnace och hela tiden satt vi undan en mob som shadowprästen i gruppen drainade för liv och mana. På så sätt kunde vi dra nya mobs hela tiden och aldrig vila

Oh my god, det var verkligen goda nyheter! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humhum..Blivit lite trött på min pally :wub: Är 70, Karazhan Attuned,bra guild..men fortfarande..Tänker nog rolla en ny :wub: Tänkt på druid..Men lite osäker, vilken är en rolig class o spela? :unsure:

Druider är grymt roliga, det enda som kan vara lite... jobbigt är ju level 1-20, tar en jävla evighet men sen på level 20 händer det nåt magiskt och druider börjar äga "lite" ^^

hihi läste just igenom vad jag skrivit och det var lite osammanhängande, men du förstår ändå hoppas jag (:

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...